Travel fever

Ik kan niet zeggen dat reizen me altijd in het bloed gezeten heeft, maar doorheen de jaren ben ik steeds enthousiaster geworden om op vakantie te vertrekken en een nieuw stukje van de wereld te ontdekken. Waar ik tot vorig jaar, op New York na, nog niet buiten Europa geweest was, hebben de echtgenoot en ik dat in 1 klap goedgemaakt door naar Nieuw-Zeeland te gaan op uitgestelde huwelijksreis.

Het is letterlijk de andere kant van de wereld en er zijn weinig bestemmingen waarvoor je zo lang op het vliegtuig moet zitten. Als we ver weg gaan, doen we het meteen goed!

Velen noemen Nieuw-Zeeland het mooiste land ter wereld. Omdat ik weinig vergelijkingspunten heb, kan ik daar moeilijk uitspraken over doen. Maar prachtig en adembenemend mooi was het zeker! We hebben daar 25 dagen lang rondgereden, vielen van de ene verbazing in de andere en kwamen met een serieus aangewakkerde reislust terug thuis. Het spreekt vanzelf dat u regelmatig wat foto’s van Nieuw-Zeeland zal zien passeren hier.

Dit jaar blijven we iets dichter bij huis, al belooft de natuur ook weer de hoofdrol te spelen, we gaan namelijk naar Ijsland in augustus. Onze familie verklaart ons zot om in de zomermaanden naar een land te trekken waar het maar 15 graden zal zijn (als we geluk hebben) en waar we een trui zullen kunnen gebruiken, terwijl ze hier mogelijk nog op het strand gaan liggen in het zonnetje. Tja, je moet er wat voor over hebben als je zo’n landen wil zien. We maken het overigens meer dan goed door ook een weekje rustvakantie in Lanzarote te plannen in de lente. Mijn moeder schudt soms meewarig haar hoofd bij al die zotte kuren. Maar we hebben geen kinderen en een job die ons een mooi evenwicht geeft tussen werk en vrije tijd, dus voor wie of wat zouden we het laten? Het is niet alsof ons geld momenteel veel opbrengt op de spaarrekening.

Ijsland en Lanzarote staan dus op de planning voor volgend jaar. In 2015 hebben we Nieuw-Zeeland en Corfu bezocht, waarover ik binnenkort zeker wat meer ga vertellen. En dan zijn er nog al de citytrips en vakanties van de voorbije jaren waaruit ik kan putten. Neen, ik denk niet dat ik wat reizen betreft stof tekort ga komen op deze blog!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Travel fever

  1. Inge zegt:

    Nieuw-Zeeland was ook onze huwelijksreis, ook ongeveer 25 dagen meen ik mij te herinneren. IJsland staat ook op onze verlanglijst maar na NZ hebben de komst van de kinderen wat roet in het eten van de verre reizen gegooid 🙂 Ik ben alvast benieuwd om je verslagje dan te lezen!

    Like

    • Samaja zegt:

      Het is nu dat we (nog relatief) jong en ongebonden zijn dat we het moeten doen hé. Ik denk ook dat het met kinderen veel moeilijker wordt om nog verre reizen te ondernemen. Er zijn mensen die het doen, maar toch, ik denk dat het om een minderheid gaat.
      Een verslag van de reis naar Ijsland komt er zeker. Al zal je nog geduld moeten hebben tot augustus/september ;-).

      Like

Geef een reactie

