Music

Mijn muzieksmaak is hopeloos commercieel, maar daar schaam ik mij al lang niet meer voor. Als puber betekende dat vooral dat ik hopeloos ten prooi viel aan de Backstreet Boys en iedereen in mijn omgeving gek maakte met mijn geleuter over Nick zijn nieuw kapsel en de zoveelste geruchten over een split up. Had ik toen geweten dat ze in 2016 nog altijd zouden bestaan, ik had er mijn tranen niet aan besteed ;-).

Vandaag de dag is mijn muzieksmaak gelukkig veel breder geworden, al ligt de focus wel nog altijd op populaire muziek. Zo van die obscure bands die je op kleine festivals hoort waar enkel hipsters met een baard van op de hoogte zijn, dat is doorgaans niet zo mijn genre. Ik trek het mij al lang niet meer aan dat mijn muzieksmaak hip noch alternatief is. Dat wil daarom niet zeggen dat ik altijd naar hetzelfde luister. Om u een idee te geven, in mijn CD collectie vind je zowel Adele, Ed Sheeran als Linkin Park terug. En een streepje Ben Howard, Bruno Mars of Rihanna kan er ook altijd wel in.

Doorheen de jaren heb ik samen met mijn zus veel concerten afgeschuimd: Vorst Nationaal, het Sportpaleis, de Lotto Arena, Flanders Expo, de Capitole, … we zijn overal al geweest. Allez, toch wat grote zalen betreft. Zelfs nu wat al wat ouder zijn en ons geld ook goed voor andere dingen zouden kunnen gebruiken, blijven we regelmatig samen een concert meepikken. Het laatste was Stan Van Samang in de Lotto Arena en we kijken voor volgend jaar al uit naar Mumford&Sons en Adele.

Die twee concerten volgend jaar worden extra speciaal door het feit dat mijn echtgenoot eindelijk eens wil meegaan. Hij is nog nooit naar een concert geweest en snapt dan ook de magie niet. Festivals, ja dat wel, en 1 keer Night of the Proms in zijn studentijd (waar hij zich amper nog iets van herinnert), maar een concert vindt hij doorgaans te duur of te ver. Ik heb hem kunnen overtuigen om het toch eens te proberen en ik had geluk dat er effectief optredens aangekondigd werden van acts die we beiden goed vinden. Ik ben er van overtuigd dat hij hierna zijn mening zal herzien. Fingers crossed!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Music

  1. Kathleen zegt:

    Ik ben net als je man geen al te grote fan van concerten. Het heeft te maken met de mensenmassa en nogal aan de kleine kant zijn. Slechte combinatie. Maar dat concert van Adele, daar had ik eigenlijk wel graag bij geweest. Niet dat ik ook maar één poging heb ondernomen om kaarten vast te krijgen, maar toch. Volgens mij gaat dat keihard de moeite zijn! Geniet ervan!

    Like

  2. Samaja zegt:

    De ticketverkoop voor Adele was absolute chaos, dus ik hoop alleszins ook dat het de moeite zal zijn :-).

    Like

Geef een reactie

