Afscheid van Het Feestpaleis

Ooit al gehoord van Het Feestpaleis in Beervelde? Dat is zo’n lichtjes foute dancing waar je (ongeacht je leeftijd) eens zwaar uit de bol kan gaan in het weekend. Soms gaan er wel eens mensen te zwaar uit de bol en die eindigen dan op een van de platforms, al slingerend aan een paal. Je moet er geweest zijn om het te geloven. Het kan er bij momenten marginaal aan toe gaan maar ze draaien leuke muziek, het is niet zo duur als sommige van hun wat chiquere concurrenten en er zijn geen belachelijke kledingeisen aan de deur.

Tijdens mijn studententijd ben ik daar in het weekend regelmatig eens beland met vriendinnen. Toen ik de echtgenoot leerde kennen, gingen we daar voor de eerste keer samen uit. Eens we werkende mensen waren, vertoefde ik er vaak voor een vrijgezellenfeestje (inclusief dat van mijzelf). Nadien volgde er nog een after work party en een spontante feestavond met vrienden, waarop we serieus ondervonden dat we toch geen 21 meer waren. Sindsdien ben ik er niet meer geweest. En eerlijk gezegd, ik mis het ook niet.

Onze vrienden zijn zich allemaal aan het voortplanten en hebben sowieso geen tijd, laat staan energie om nog te gaan dansen in het weekend. In het begin vond ik dat soms moeilijk om te aanvaarden en zat ik een beetje tegen mijn goesting thuis. Maar daar is toch ook verandering in gekomen de laatste tijd. Nu is het zo dat zelfs wij, die nog steeds genieten van een rustig bestaan met z’n tweetjes, in het weekend meer zin hebben om te cocoonen in de zetel met een goede film erbij of eens bij vrienden te gaan eten dan om los te gaan in een of andere dancing.

Ik had me dat vroeger nooit kunnen voorstellen, maar blijkbaar verandert er veel eens je gesetteld bent. Klinkt saai hé? Maar zo ondervind ik het toch. Wat ik vroeger pokkesaai vond, is nu aangenaam en iets om naar uit te kijken.

Ik vraag me dan ook af hoe dit in de toekomst zal evolueren en hoe onze weekends er bijvoorbeeld binnen 20 of 30 jaar gaan uitzien. Ik kan het mij eerlijk gezegd niet goed voorstellen. Bingo op zondag? Naar Rimpelrock i.p.v. naar Werchter? Op busreis naar de kerstmarkt in een of andere Duitse stad samen met een hele lading Benidorm bastards? Soms zou ik toch echt eens in de toekomst willen kijken 🙂 !

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Afscheid van Het Feestpaleis

  1. LJ zegt:

    Ik ben ook op die leeftijd gekomen dat ik mijn zaterdagavond liever thuis in mijne zetel doorbreng of ergens aan tafel met lekker eten… behalve ’s zomers als het lang licht & mooi weer is durf ik dan nog wel eens een terraske te gaan doen… Jep, weeral de leeftijd haha 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

