Wandelroutes

Zoals ik al eerder vertelde, gingen de echtgenoot en ik vorig jaar vaak wandelen. We wilden genoeg kilometers in de benen hebben om de lange wandeltochten op reis aan te kunnen en het was meteen ook de ideale manier om in beweging te zijn en wat meer buiten te komen.

Omdat we geen idee hadden waar te beginnen, besloten we het dicht bij huis te houden en trokken we naar het Stedelijk Natuurreservaat Bourgoyen-Ossemeersen. Ik was er nog nooit eerder geweest (wat een schande is voor een rasechte Gentenaar) en ik viel dan ook van de ene verbazing in de andere. Wat een prachtig stukje natuur en zo dichtbij! Je kan er meerdere wandelingen maken en je hebt de keuze tussen 2 km of 5,5 km. Wij kiezen altijd voor dit laatste en wandelen de volledige lus.

DSCF5001DSCF5011

De foto’s zijn vorig jaar in december genomen, maar de Bourgoyen zijn werkelijk in elk seizoen prachtig. Het is dan ook de plek waar we al het meest vertoefden.

Er zijn echter nog andere mooie wandelingen te maken in Gent en omgeving. Zo ontdekten we vorige winter de Ooidonkroute. Die is met zijn 7,5 km iets langer, maar het blijft een gemakkelijke en ontspannende wandeltocht. Je vertrekt aan het Kasteel Ooidonk in Bachte-Maria-Leerne en wandelt o.a. langs de Oude Leie. De natuur is er prachtig. We keren zeker nog eens terug om al dat moois in de lente te aanschouwen.

Dit jaar zijn we nog maar 1 keer gaan wandelen (wat natuurlijk véél te weinig is), maar de wandeltocht die we toen uitgekozen hebben, is ook zeker het vermelden waard. We kozen voor de Doornhammekeroute. Die vertrekt in Zevergem, is 5,6 km lang en opnieuw zeer gemakkelijk en ontspannend. Alleen jammer dat ik mijn fototoestel niet bij had, anders had ik u nu prachtige herfstkleuren kunnen tonen. Ik zal nog eens moeten terugkeren hé.

Het is 1 van mijn goede voornemens om opnieuw vaker te gaan wandelen met de echtgenoot en als ik daarbij op mooie routes stuit (en mijn fototoestel niet thuis vergeet), deel ik hier zeker mijn bevindingen. Tips voor leuke wandelroutes zijn ook altijd welkom!

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Wandelroutes

  1. Wat kan de natuur toch prachtig zijn, he! Ik ga graag wandelen in de Kalmthoutse Heide, maar dat is voor jullie nogal ver natuurlijk.

    Like

  2. LJ zegt:

    Ooo wandelen… Wij doen dat ook veel! In december & januari valt alles stil (vooral door feestdagen en slecht weer) maar het begint te kriebelen om het terug op te pakken… Wij wandelen meestal langere tochten (voor minder dan 12km verplaatsen wij ons niet, zo lui/efficiënt zijn wij :p al vind ik het ook altijd leuk om hier in de buurt een kortere wandeling te maken) maar de wandelknooppunten zijn zeker een aanrader en vind je in heel vlaanderen. Dan kan je zelf langere of kortere tochten samenstellen. http://www.wandelknooppunt.be/ Een heel handig systeem!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

