Welkom in blogland

Ik blog nu al een week en ik moet zeggen dat ik me echt welkom voel in blogland. Nu ik wordpress gebruik, heb ik meteen alle blogs toegevoegd die ik al zo lang lees en blijkbaar moet dat nieuwsgierigheid opgewekt hebben, want ik zag meteen de statistieken omhoog gaan. Ze zeggen wel eens dat er de eerste weken niemand komt lezen behalve je familie en vrienden en ik had dan ook geen verwachtingen. Mijn bezoekersaantallen zijn voorlopig nog zeer bescheiden, maar ik mag echt niet klagen. Mijn mama en zus zijn op de hoogte, net als de echtgenoot, maar dat is het dan ook. Er moeten dus werkelijk andere mensen komen lezen. Mensen die ik niet ken en die het toch interessant genoeg vinden om hier een kijkje te komen nemen. Sommigen laten zelfs meteen een reactie achter. Super!

Ik ben trouwens nog niet zeker of ik het aan vriendinnen ga vertellen, ergens heb ik toch wel een beetje schroom voor het feit dat ik hier mijn gedachten zomaar op het internet gooi. Wat gaan ze wel niet denken? Dat ik aandacht zoek? Dat ik mezelf zo belangrijk vind dat ik mijn mening op internet wil gaan verkondigen? Ik neem aan dat elke blogger hier wel eens over nadenkt, niet?

Sommigen zijn met naam en toenaam te zien op hun blog en tonen regelmatig foto’s. Ik weet eerlijk gezegd nog niet goed hoe ik het zal aanpakken. Voorlopig laat ik het hoe het is, tot ik meer weet welke richting ik hier mee uit wil. Niet dat ik wilde plannen heb met mijn blog hoor. Het is totaal niet mijn bedoeling om er geld mee te verdienen. Alle links die je tegenkomt, zet ik erop omdat ik oprecht enthousiast over iets ben. En daar word ik dus niet voor betaald. Ik ambieer ook geen eigen boek of een carrière als columnist. Maar ik denk dat ik daarmee niet alleen sta in blogland, doen we het allemaal niet gewoon omdat we graag schrijven en ons ei kwijt kunnen op papier? De rest is voor mij eerlijk gezegd niet belangrijk, ik wil gewoon schrijven!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Welkom in blogland

  1. Evi zegt:

    Welkom in blogland! Het is inderdaad wel fijn he als mensen die je niet kent plots je blog lezen 🙂 Je vragen zijn trouwens erg herkenbaar: ook ik weet nog niet goed of ik iedereen van mijn blog op de hoogte ga brengen en hoe ik het ga aanpakken met foto’s, maar ik vermoed dat de tijd dat wel zal uitwijzen. Ik ben alvast benieuwd naar hoe jij het op termijn zal aanpakken. Nog heel veel blogplezier! Liefs

    Liked by 1 persoon

  2. Falderie zegt:

    Veel blogplezier! Is in het begin een beetje zoeken… Ik weet ook nog altijd niet hoever ik wil gaan en wat ik privé wil houden en wat niet…

    Liked by 1 persoon

  3. Lies zegt:

    Ik heb het iedereen verteld, ik zat toen ook nog op school, en toen kreeg ik van iemand de opmerking, ja, maar dat kan toch iedereen? Beetje verhalen schrijven.. Dus als je het vel verteld, verwacht dan ook wat mindere reacties! En inderdaad, welkom :)!

    Liked by 1 persoon

  4. Zij zegt:

    Inderdaad.. Je voelt je meteen thuis in de blogwereld. Ik ben na jaren opnieuw begonnen en meteen kreeg ik fijne reacties. Het geeft zo’n goed gevoel..

    Liked by 1 persoon

  5. LJ zegt:

    Ik doe het ook keihard voor mijn plezier, maar ik blijf wel ‘anoniem’, in die zin dat mijn familie of vrienden niet van LJ’s bestaan af weten, enkel het lief (want die moet wel weten wat ik anders elke week uren achter de pc uitspook :p). Anders kan ik niet vrijuit schrijven. Mijn grenzen zijn al duidelijker zichtbaar sinds er een collega van mij meeleest… Ge weet eigenlijk nooit wie er allemaal meeleest en ergens is dat wel spannend.

    Liked by 1 persoon

  6. Pingback: Van alles en nog wat – #30DayBlogChallengeNL | Samajatalk

Geef een reactie

