2015

Nu Kerst dichterbij komt, is het wat mij betreft hoog tijd om eens terug te kijken naar 2015. Het was een druk jaar, met up en downs. Het grootste verschil met het jaar voordien is dat ik er eindelijk in geslaagd ben om mij wat minder zorgen te maken over de toekomst en dat heeft rust gebracht, dus al bij al is de balans voor mij zeer positief.

De leuke dingen:

  • Reizen en nieuwe dingen ontdekken samen met de echtgenoot. Volgend jaar gaan we gewoon op dat elan verder.
  • Boeken lezen. Ik ben altijd al een enthousiaste lezer geweest, maar de laatste jaren was ik zowat mijn interesse verloren en las ik bijna enkel nog magazines en de krant. Sinds ik blogs begon te lezen, zag ik overal tips voor nieuw leesvoer staan en toen ontdekte ik ook Goodreads. Toen ik dan ook nog een e-reader kocht, was het hek helemaal van de dam en sindsdien lees ik weer boeken bij de vleet!
  • Het opstarten van deze blog. Ik heb er lang over getwijfeld, maar ik ben ontzettend blij dat ik het gedaan heb. Ik heb veel inspiratie en ik vind het ook gewoon zo leuk om mijn gedachten op papier te zetten en interactief te zijn met andere bloggers.
  • Tijd spenderen met vrienden en familie. Dit spreekt een beetje voor zich natuurlijk, wie geniet er nu niet van tijd met zijn dierbaren? Maar toch, door omstandigheden ben ik dit jaar nogmaals tot de vaststelling gekomen dat ik zo’n momenten vooral moet koesteren.
  • Een dag Werchter Classic terwijl het 39°C was. Op voorhand zag ik er, door de warmte, geweldig tegen op, maar het werd een super leuke dag in goed gezelschap, met een Robbie Williams op zijn best. Ik heb er zowaar nog weken op geteerd.
  • Het petekindje van de echtgenoot zien opgroeien tot een echte kleuter met een eigen willetje. Het is niet altijd even gemakkelijk om hem in toom te houden en we zijn wat onzeker omdat we ook gewoon niet zoveel ervaring hebben met kinderen, maar we genieten er altijd van om bij hem te zijn en samen dingen te doen. Volgend jaar eindelijk eens samen naar Plopsaland?
  • De rust die eindelijk in mijn hoofd te vinden is. Het is en blijft een strijd om niet te vervallen in eindeloos piekeren, maar ik ben sowieso al enorm tevreden met de vooruitgang.

De minder leuke dingen:

  • Mijn gezondheid blijft een struikelblok. Ik heb slechte longen en een slechte rug en dit jaar heb ik vooral dat laatste goed mogen voelen. Ik sluit het jaar overigens af met gezwollen klieren en een hardnekkige vermoeidheid die boven mijn hoofd hangt, dus neen, op dat vlak was het geen goed jaar.
  • Twee mensen behoren sinds dit jaar niet meer tot mijn vriendenkring. Bij allebei zat het er al langer aan te komen, maar dit jaar heb ik ze beiden niet meer gezien en ik kan er nu ook definitief een streep onder trekken. Het is nooit leuk als zoiets gebeurt, maar dan denk ik maar dat ik beter energie steek in mensen die het wel waard zijn.
  • Afscheid nemen van mijn autootje. Ik had ermee leren rijden, het was dus mijn eerste en ik had het enorm moeilijk om het weg te doen. Tranen met tuiten! Ik wist begot niet wat me overkwam.
  • Slecht nieuws over familie en vrienden: mensen die ziek zijn of ineens besloten om uit elkaar te gaan. Soms komt het als een harde klap aan. Tegelijkertijd doet het me wel beseffen hoe content ik mag zijn met mijn eigen situatie. Ik sukkel dan wel met mijn gezondheid, maar het is niet echt ernstig en de echtgenoot en ik zijn nog steeds heel gelukkig samen.

Om naar uit te kijken in 2016:

  • Ik ben door een goede vriendin gevraagd om haar getuige te zijn wanneer ze volgend jaar trouwt met haar grote liefde. Ik ben zeer vereerd en uiteraard geweldig enthousiast! Los van het feit dat ik zo’n ereplaats krijg, belooft het ook gewoon het feest van het jaar te worden.
  • Onze reis naar Ijsland. Ik ben zooo benieuwd! Terug op ontdekking samen met de echtgenoot, gewoon wij tweetjes en de prachtige natuur rondom ons. Het kan niet snel genoeg augustus zijn!
  • Nieuw leven in onze vriendenkring en in onze familie. 1 vriendin bevalt waarschijnlijk nog voor Kerst en in 2016 volgen er nog 2. Ik denk ook dat er in 2016 nog wel een paar aankondigingen van zwangerschappen zullen volgen.
  • Het concert van Adele in juni. Toen ik voor het eerst Someone Like You hoorde, zat ik in de auto met tranen in mijn ogen achter het stuur. Ze weet mij soms zo hard te raken. Ik verwacht er dan ook veel van. En daarbij, die ticketverkoop, wat was dat seg? Daarom alleen al mag het een knaller van een concert worden.

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op 2015

  1. resaarcle zegt:

    Naar Ijsland, wauw! Dat wil ik ook wel eens doen!

    Liked by 1 persoon

  2. LJ zegt:

    Joepie Adele!!! En Ijsland staat ook op mijn lijst, maar ik wil eerst het lief meenemen naar Noorwegen. Ben heel benieuwd naar je reisverslagje, alvast!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

