Kerstboomtroost

Staat de kerstboom nog in de living te blinken bij u of kon u niet wachten om hem zo rap mogelijk buiten te zwieren? Ik moet bekennen dat wij bij de eerste groep horen, onze kerstboom staat er nog steeds en er zijn al jaren geweest dat hij pas in februari opgeruimd werd. Erg hé?

Tja, als je een echte boom hebt, ben je een beetje gebonden aan de mogelijkheden om hem te laten ophalen of weg te doen, wat vaak al begin januari moet gebeuren. Maar wij hebben een plastieken boom en dus kunnen wij hem lekker lang laten staan. Ik weet wel dat het nu gedaan is met al die kersthysterie en jingle bells, maar weet je, januari is zo’n lange en donkere maand. We komen nog steeds in het donker thuis en dan is het wel aangenaam om de lichtjes van de kerstboom aan te steken en het wat gezellig te maken thuis. Of zoals mijn mama het zegt:  “Heel de maand januari is nog de nieuwjaarsmaand.” Of misschien zijn we gewoon te lui, dat kan ook.

DSCF9816

Ik beloof alvast plechtig om hem op te ruimen vooraleer het lente wordt.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

7 reacties op Kerstboomtroost

  1. damngoodsoffie zegt:

    Bij mij blijft ie staan tot mijn verjaardag, 10 januari. Al chance dat er een deadline is, want mijn paasboom heb ik opgeruimd toen ik de kerstboom uithaalde. Zo snel gaat een jaar!

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja zegt:

    In januari laat ik hem sowieso staan, daarna hangt het ervan af wanneer we mensen op bezoek krijgen. Dat is vaak de motivatie om aan het opruimen te slaan ;-).

    Like

  3. Zij zegt:

    Goh! Eigenlijk wou ik, dat ik net zoals jij de kerstboom kon laten staan. Zo gezellig.. Maar hoe het komt weet ik ook niet.. maar na nieuwjaar wil ik hem zo snel mogelijk weg.
    Gewoon.. een gevoel 😉

    Liked by 1 persoon

  4. marliese9 zegt:

    Tot nu zette ik hem altijd weg het weekend na 3 koningen (volgend weekend dus), omdat dat de traditie was en omdat mijn man al vanaf dag 1 vroeg wanneer hij weer wegging. Maar dit jaar laat ik hem ook minstens tot eind januari staan. Het is zoals je zegt hij brengt letterlijk licht op donkere dagen. En ik vind dat januari na de feestdagen meestal tergend traag voorbijgaat. Dus so it will be 😊!

    Liked by 1 persoon

  5. Samaja zegt:

    I hear you 🙂 !

    Like

  6. LJ zegt:

    Mijn kerstdecoratie blijft zolang mogelijk hangen!!! Je hebt helemaal gelijk!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

