TV Time

monitor-155158_1280

Omdat wij eigenlijk best veel TV kijken, lijkt het me wel leuk om af en toe eens op te lijsten wat we zoal gezien hebben en of het de moeite waard is.

Aangezien de winter ook dit jaar bij ons betekent dat we meer tijd voor de buis doorbrengen, bekijken we momenteel verschillende series door elkaar:

  • Breaking Bad is de eerste serie die we op Netflix bekeken en een half jaar later zitten we nog altijd maar ergens halverwege het tweede seizoen. Ik hoorde er zoveel goede dingen over en had dan ook hoge verwachtingen, maar eerlijk gezegd blijf ik tot nu toe op mijn honger zitten. Af en toe was het al eens zwaar de moeite en ongelofelijk spannend, maar er zitten ook afleveringen tussen waarin er bijna niets gebeurt. Wij blijven volhouden, in de hoop dat we nog van onze sokken geblazen zullen worden.
  • Call The Midwife hadden we nog op onze Digicorder staan, maar je kan het ook op Netflix bekijken. We wisten er niet zoveel over, behalve dat het goede kritieken kreeg en Miranda Hart erin meespeelt. Dat alleen al was een reden om te kijken, ten huize Samaja zijn we fan. We keken meteen drie afleveringen na elkaar en waren heel enthousiast. Ik moest al een paar keer mijn tranen verbijten en toch is het geen reeks die het moet hebben van kommer en kwel, er is ook zeker plaats voor een vrolijke noot. De personages zijn veelbelovend en zelfs de echtgenoot was verrast dat hij het zo goed vond. Hopelijk blijft dat zo in de komende afleveringen!
  • Mr. Selfridge was een paar jaar geleden hier al op TV te zien, maar ik heb dat toen compleet gemist en was dan ook blij dat ik op Netflix een tweede kans kreeg. Het verhaal van de stichter van Selfridge’s in Londen is precies wat ik graag zie: een beetje historisch drama, liefdesperikelen en een gezapig tempo. Ideaal om na een drukke werkdag mee te relaxen.
  • Pretty Little Liars is blijkbaar een fenomeen bij tienermeisjes en ik las er in verschillende boekskes over. Toen ik op een druilerige zondagochtend niet aan de strijk wilde beginnen, zette ik een aflevering op en ik was direct geïntrigeerd. Wie is toch die A.? Ik ben bijna aan het einde van het eerste seizoen en inmiddels is duidelijk geworden dat ik nog een aantal seizoenen geduld zal moeten hebben voor ik het antwoord op die vraag zal weten. Ik weet alleen niet of ik het zo lang ga volhouden. We’ll see…
  • The Team is een reeks die onlangs op VTM werd uitgezonden. Het is een politiereeks met acteurs uit Vlaanderen, Denemarken en Duitsland. Het verhaal speelt zich ook in die drie landen af. Mijn zus haakte al na de eerste aflevering af omdat ze het saai vond en doorgaans hebben we dezelfde smaak in die dingen, maar nu ben ik het toch oneens met haar. Naarmate de reeks vordert, wordt het zo spannend! Het einde was misschien een heel klein beetje teleurstellend en de juridische fouten moet je door de vingers zien, maar al bij al een aanrader. Komt er een tweede seizoen?
  • Onlangs kregen we op TV het vijfde seizoen van Game of Thrones te zien. Ik heb de boeken gelezen en vond die veel beter, tot er zo ongeveer in het derde seizoen iets veranderde (waarschijnlijk meer budget voor de reeks) en het naar mijn mening beter in beeld gebracht werd. Sindsdien kijk ik met plezier, al vind ik toch dat er veel onnodig bloot bij komt kijken. Inmiddels beginnen ze wel heel erg van de boeken af te wijken, wat ik niet altijd even leuk vind omdat het spoilers inhoudt over bepaalde personages. Er werdJon_Snow-Kit_Harington overigens al toegegeven dat het einde hetzelfde zal zijn als in de boeken, maar de auteur loopt zodanig achter met het schrijven van het volgende boek, dat de reeks hem inmiddels ingehaald heeft en gewoon verder loopt. Volgend seizoen gaan we vanalles zien dat nog niet geschreven is. Ik vind dat wel jammer, maar toch zal ik niet wachten op het boek. Ik ben veel te benieuwd naar het lot van Jon Snow. Als hij het niet overleeft, overweeg ik bombrieven te sturen

Ter aanvulling op mijn bericht van vorige week, ik heb deze week wel naar Eurosong gekeken en ben na 5 minuten al Candy Crush beginnen spelen, zo slecht was het. Ik begrijp ineens waarom er totaal geen reactie kwam op die blogpost ;-).

Welke TV series bekeken jullie zoal de laatste weken? Zijn er nog reeksen op Netflix die ik dringend eens moet bekijken?

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op TV Time

  1. Brubeck zegt:

    Breaking Bad hebben we net voor kerstmis helemaal uitgekeken op Netflix nadat we vorig jaar in het derde seizoen waren blijven hangen, om dezelfde reden als jij aangeeft: sommige afleveringen gebeurt er niets. Maar blijf volhouden want seizoen 4 & 5 zijn toppers.
    Daarnaast is Fargo, seizoen 1 & 2 een echte aanrader !

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja zegt:

    Ik hoor echt overal hetzelfde over Breaking Bad, dus we zullen ons best doen en blijven volhouden ;-). Bedankt voor de tip over Fargo. Weeral iets om aan onze lijst op Netflix toe te voegen!

    Like

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    Ok, mijn wederhelft zegt wat ik wil zeggen hierboven…
    Ik sluit me daarbij aan dus!
    Maar vooraan blijft staan: Thew walking dead 🙂 ongelooflijk!

    Liked by 1 persoon

  4. Zij zegt:

    Ik ben grote fan van Game of Thrones 🙂 Maar de echtgenoot begon series kijken vervelend te vinden.. wat ik echt wel jammer vind wat betreft Game of Thrones dan
    The Team vond ik ook super.. alhoewel ik het einde ook niet evenredig vond :-/

    Liked by 1 persoon

  5. robin zegt:

    wat aanraders: the Walking Dead en Supernatural! vooral bij Supernatural blijf je echt kijken ❤

    Liked by 2 people

  6. Pingback: Series to watch | The journey of Evi

  7. LJ zegt:

    Game of Thrones is weer zo’n serie die mij totaal niks zegt op tv, maar waarvan ik wél de boeken wil lezen. Het eerste las ik een paar jaar geleden, eigenlijk wil ik de reeks in één keer uitlezen maar ja, dat de Martin zich ne keer spoeit met schrijven!

    Liked by 1 persoon

  8. Samaja zegt:

    Ik heb de reeks effectief in 1 keer uitgelezen en dan nog in het Engels ook. Ik verzeker u, er zitten saaie stukken tussen! Maar die worden dan weer afgewisseld door zo ongelofelijk spannende en compleet onverwachte gebeurtenissen, dat ik op het einde van het boek soms een beetje moest bekomen ;-).

    Like

Geef een reactie

