Het jaar van de verandering

Ik weet niet hoe dat bij u zit, maar ik heb het niet zo voor verandering. Dat wil daarom nog niet zeggen dat ik een saai en voorspelbaar leven wil, maar zo plots als het nu allemaal op me afkomt, dat hoeft nu ook echt niet.

Er is dat huis dat door onze kop speelt. De onderhandelingen zijn nog altijd bezig en ze lopen zo moeilijk dat we met de aannemer willen samenzitten omdat de makelaar duidelijk uit haar nek kletst. Ik denk dat we tegen dit weekend zullen weten of we ervoor gaan of niet. Dan moeten we al meteen ons appartement te koop zetten, hopen dat we nog materialen kunnen kiezen voor het huis (en dat zal snel moeten gebeuren), we zullen dit jaar dan verhuizen, een nieuw huis inrichten enz… We kiezen er natuurlijk zelf voor, maar ergens beangstigt het me wel en ik ben nu eenmaal een piekeraar van nature uit. De ellende met de bouw van ons appartement 5 jaar geleden ben ik nog lang niet vergeten en ik heb nu dan ook het gevoel dat ik een serieuze berg moet beklimmen en ik daarvoor al mijn energie zal nodig hebben. Voor je gemak moet je het alleszins niet doen.

Ook op mijn werk belooft het een speciaal jaar te worden. Ik werk al twee jaar voor dezelfde teams en nu zou daar ineens verandering in komen. Naar een nieuw team gaan betekent ook dat ik moet opgeleid worden voor die specifieke materie en dat betekent dus weer vanaf 0 beginnen, ook daar verhuizen, nieuwe collega’s en opnieuw mijn plaats vinden in de groep. Ik ben niet bang van een uitdaging, maar ook hier zal ik moeten durven springen.

Ik moet dit jaar ook nog twee reizen plannen, de ceremonie in elkaar steken voor het huwelijk van een van mijn beste vriendinnen en ik zou toch ook graag nog wat tijd hebben voor de echtgenoot en voor mezelf. Ik ben overigens nog steeds niet van die vervelende keelpijn af, dus ik maak me zorgen of mijn lichaam en mijn piekerend hoofd dat wel allemaal gaan aankunnen.

En dan kreeg ik zopas nog het nieuws dat de man van mijn tante (ze is niet echt mijn tante, maar een goede vriendin van mijn mama) overleden is. Er was vorig jaar kanker bij hem vastgesteld en het heeft niet mogen zijn.  Ik ben niet echt close met hem, maar ik vind het zo erg voor mijn tante. Ik zou willen helpen, bemoedigende woorden spreken, het allemaal ongedaan maken, maar ik kan niets doen. Ik haat het om me zo machteloos te voelen.

2016 belooft de moeite te worden als ik afga op al hetgeen nu al gebeurd is in die eerste twee weken. Ik had me voorgenomen om genoeg rust te nemen dit jaar en me daar niet schuldig over te voelen, maar dat laatste zal geen probleem zijn. Ik denk dat ik zo blij ga zijn als ik eens rust heb, dat het schuldgevoel rap verdwenen zal zijn!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Het jaar van de verandering

  1. Zij zegt:

    Er staan je heel wat veranderingen te wachten.. en ’t is echt begrijpelijk, dat je daar onrustig van wordt. ‘k Hoop dat jullie er uit komen met de aannemer, zodat jullie daar al een beetje zekerheid hebben en kunnen beginnen plannen..

    Dat machteloze gevoel.. niets kunnen doen.. ik kan me daar ook zo slecht bij voelen. Er zijn voor je tante zal in dit geval al genoeg zijn, denk ik. Sterkte in ieder geval!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik hoop het ook, momenteel ziet het er immers niet te goed uit. Er zijn zoveel kandidaten die blijkbaar wel blindelings willen instappen in het project dat wij er nu als de lastige klanten uit komen…

      Merci…!

      Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik ben ook niet altijd zo voor verandering, soms kan het een verrijking zijn hoor :), maak je niet teveel zorgen op voorhand, dan lijkt het minder zwaar!
    Ik wens je veel rust en positieve veranderingen toe! 😘

    Like

    • Samaja zegt:

      Ik heb doorgaans al alle scenario’s in mijn hoofd op voorhand zien voorbij komen vooraleer ik aan iets groots begin, dat is geweldig vermoeiend. Ik hoop dus met je mee op positieve veranderingen!

      Liked by 1 persoon

  3. Falderie zegt:

    Dat wordt een heftig jaar. Maar met vooral fijne vooruitzichten!
    Verandering is altijd wat moeilijk, wat pijnlijk, maar uiteindelijk vaak heel erg leuk 😉

    Liked by 1 persoon

  4. LJ zegt:

    Vreselijk als je een naaste niet kan troosten 😦
    Ik duim voor het huis!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

