Liebster Award

Inge van La vie en mama was zo lief om mij te nomineren voor de Liebster Award! Een award?! Ikke?!

*springt bijna van enthousiasme in het rond*

Ik vind het alleszins een hele eer en was totaal verrast toen ik mijn naam op haar blog zag staan. Inge schrijft voornamelijk over haar gezin en ik waardeer vooral de vele tips voor leuke uitstapjes. Als je haar blog nog niet zou kennen, ga hier zeker eens een kijkje nemen.

Liebster-Award

1. Heb je een ‘happy place’ en welke?

Vroeger was mijn happy place mijn kamer thuis. Ik sliep er niet alleen, maar zat er ook uren te kletsen met vriendinnen en in mijn dagboek ellenlange epistels te schrijven over het lief en leed op school. Toen ik verhuisde, heb ik die kamer echt gemist. Nu heb ik veel minder een aanwijsbare plek, al denk ik dat mijn happy place eigenlijk gewoon heel ons appartement is. Ik hou ervan om met de echtgenoot nog wat te babbelen in ons bed voor we gaan slapen. Maar ook onze living is heel gezellig en geeft me altijd weer een veilig en geborgen gevoel.

2. Als je een heel jaar lang maar 1 drankje mag drinken, wat zou dat zijn?

Ik ben lichtjes verslaafd aan Cola Zero, maar ik heb gelukkig genoeg zelfbeheersing om het niet van ’s morgens vroeg te drinken en ik vind het zelfs een beetje vies om iets anders dan water, melk of thee te drinken ’s ochtends. Doe dan toch maar water als antwoord op de vraag, want een heel jaar Cola Zero van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat, dat kan niet gezond zijn.

3. Waar kan je echt van genieten?

Tijd om een boek te lezen, met een lekkere kop thee erbij. Samenkomen met vrienden en meteen weer die klik hebben, alhoewel je elkaar niet zo vaak meer ziet. Een terrasje doen in de zomer, terwijl genietend van het gezelschap en de omgeving. Er zijn zoveel grote en kleine dingen waar ik van geniet, maar deze drie kwamen het eerst in mij op.

4. Wat vinden vrienden/familie van je blog?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Mijn mama en zus weten dat ik een blog heb, maar we praten er niet veel over. Ik heb ook 1 vriendin laten weten dat ik nu officieel een blogger ben, maar ik heb geen idee of ze ooit al komen kijken is. Ik durf het ook niet vragen. De echtgenoot is wel volledig op de hoogte en moet alles lezen. Verplicht 😉 !

5. Wat staat er op nummer 1 op je bucket list?

Ik heb niet echt een bucket list. Er zijn wel een aantal reizen die ik nog zou willen maken, maar dat zijn geen absolute musts. Ik dacht altijd dat ik zou willen zwemmen met dolfijnen als ik de kans kreeg (o cliché), maar in Nieuw-Zeeland hadden we die mogelijkheid en voelde ik er weinig voor om het ook werkelijk te proberen.

6. Als je mij een goeie raad zou geven over mijn blog, welke zou dat zijn?

Doe zo verder 🙂 !

7. Wat is je favoriete vakantiebestemming?

Binnen Europa heb ik tot nu toe het meest genoten van Dubrovnik in Kroatië. Wat is het daar mooi! Buiten Europa kan ik natuurlijk niet om Nieuw-Zeeland heen. Moest het niet zover vliegen zijn, we gingen dit jaar al terug!

8. Je wordt voor een jaar ‘verbannen’ naar een onbewoond eiland. Welke 10 dingen neem je mee?

Telt de echtgenoot als een ding? Want die zou ik toch graag meenemen. Papier en pen om mijn gedachten te kunnen neerschrijven. Muziek om bij weg te dromen. Een e-reader met een batterij die een jaar meegaat en met genoeg boeken op om het jaar door te komen. Een zonnebril, dat lijkt me evident. Mijn medicatie tegen migraine, want zonder zou ik niet weten wat gedaan als de migraine mij toch zou overvallen. Een comfortabele matras, want met mijn slechte rug riskeer ik anders heel rap miserie te krijgen. Zonnecrème, want ik zou anders geweldig snel verbranden. En muggenmelk, want die irritante beestjes weten mij altijd te vinden en laten mij dan achter met gigantische rode bollen die jeuken als de pest.

9. In welk gangpad zou je racen als je één minuut gratis mocht winkelen in een supermarkt?

Het is misschien geen sexy keuze, maar ik zou net zoals Inge in de gang van de wasproducten en het kuisgerief zoveel mogelijk in mijn kar gooien. Dat kost redelijk wat geld en dan heb je meteen jaren voorraad. In mijn diepste gedachten zou ik willen losgaan bij de chips en de koekjes, maar laten we dat maar niet doen ;-).

10. Winter of zomer?

Ik hou op zich wel van elk seizoen, maar ik merk de laatste jaren dat ik tijdens de zomer veel minder kwaaltjes heb. Nu het winter is, ben ik veel rapper moe en komt die irritante hoest te pas en te onpas boven. Dus ja, geef mij maar de zomer.

11. Wat is je favoriete kledingstuk?

Mijn trouwkleed :-). Neen serieus, ik draag graag rokjes en momenteel is mijn favoriet er eentje van King Louie:

rokje

Ik heb het onlangs gekocht en ik kan er zoveel op combineren, dat het grote liefde is.

Dan is het nu aan mij om iemand te nomineren. Ik zou eigenlijk twee bloggers willen aanduiden, omdat ik vind dat ze allebei wel eens in de spotlight mogen staan. Ik geef dus graag mijn vragen door aan Camille, die op Wonder-wanderland op een heel leuke manier blogt over alles wat haar bezighoudt. Ook The Journey of Evi is wat mij betreft een aanrader. Evi is nog niet zolang bezig, net als ik, dus wij beginnende bloggers moeten elkaar steunen!

Dus dames, hopelijk hebben jullie zin om mijn vraagjes in te vullen:

  1. Hoe zou je jezelf omschrijven in 5 woorden?
  2. Waar ben je bang van?
  3. Vul aan: ik zal nooit …
  4. Als je iets aan jezelf kon veranderen, wat zou dat dan zijn?
  5. Wat is de eerste blog die je ooit las en bestaat die vandaag nog?
  6. Ben je ooit fan geweest van iets of iemand?
  7. Wat is je favoriete Disney film?
  8. Gaan dansen tot de zon opkomt of een rustig etentje bij vrienden?
  9. Wat is jouw ultieme comfort food?
  10. Van welke muziek word je vrolijk?

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Liebster Award

  1. Falderie zegt:

    mijn echtgenoot heeft nog geen letter gelezen van mijn blog. geen letter!
    leuk dat die van jou wel alles mee volgt! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja zegt:

    Amai, ik mag dus echt wel blij zijn dat de echtgenoot het wel volgt. Of hij denkt dat hij niet anders kan, dat is ook mogelijk ;-).

    Like

  3. Evi zegt:

    Wauw, superfijn dat je aan mij dacht 🙂 De antwoorden op je vragen verschijnen binnenkort op mijn blog! Hier heeft het lief ook nog geen letter van mijn blog gelezen. Of het moet zijn dat hij het stiekem doet en me er niets van zegt 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Inge zegt:

    Mijn echtgenoot is toch ook wel mijn trouwste fan, denk ik. En wat een leuk rokje!!! Bedankt om er zo snel werk van te maken 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Samaja zegt:

    Ik was nogal enthousiast :-). Ik vind het ook zo’n leuk rokje. Morgen krijg ik mijn jaarlijkse evaluatie op het werk en ik ga het aantrekken, dan zit mijn outfit toch al goed!

    Like

  6. Hihi, bij mij leest mijn lief ook mee. Niet per se alles, maar soms als hij zin heeft. Mijn broer is mijn trouwste fan, maar mijn vader leest dan bijvoorbeeld weer helemaal niets, omdat hij dat hele bloggen maar zever vindt. Mij allemaal goed, zolang ik maar kan schrijven 😉

    En: mooi rokje!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

