De kogel is door de kerk

De kogel is door de kerk, we hebben een bod gedaan voor het huis en dat is aanvaard! Euforie, twijfel, onrust, frustratie, opluchting en blijdschap zijn maar een paar van de emoties die we de voorbije twee weken beleefd hebben. En dan moet het moeilijkste misschien nog komen. We zullen hopelijk de komende weken de materialen mogen kiezen en we hopen daarbij op een vlotte samenwerking met de aannemer. Na een moeilijke start, hebben we samengezeten en sindsdien denk ik dat de misverstanden de wereld uit zijn.

De aannemer verzekerde ons dat het tegen het bouwverlof in juli zeker in orde zal zijn, maar we gaan toch een beetje speling nemen en plannen dus ergens in augustus te verhuizen. Het zal een drukke maand worden, met de reis naar Ijsland en een trouwfeest van een goede vriendin er ook nog bij. Maar goed, daarna zitten we meteen voor 30 jaar goed ;-). Het lijkt zo vreemd dat we de feestdagen dit jaar in een huis gaan vieren, in ons huis! Het maakt me zowaar emotioneel.

We gaan ons appartement te koop zetten van zodra de aan- en verkoopbelofte getekend is en daarbij hopen we uiteraard op veel respons. Op zich lijkt het me niet zo’n probleem, het is een mooi en groot appartement met twee garages erbij op een goede locatie. Maar je weet natuurlijk nooit. De baas van de echtgenoot zit in dezelfde situatie als wij en krijgt zijn appartement maar niet verkocht omdat er gewoonweg bijna niemand komt kijken. Maar goed, op voorhand al beginnen piekeren levert niets op, wie weet gaat het allemaal wel heel vlot.

2016 zal dus inderdaad het jaar van de verandering worden, tegen alle verwachtingen in. Ik heb er alvast zin in!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op De kogel is door de kerk

  1. Brubeck zegt:

    Proficiat. Wij hebben allebei gedaan, eerst huis gebouwd en dan huis gekocht. Hou er alleen rekening mee dat een huis bouwen je beter tijd neemt om het goed door te denken. Wij hadden na dat het huis af was ook wel ideeen hoe we het nog anders hadden kunnen doen.

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja zegt:

    Aan de indeling e.d. kunnen we niets veranderen, want we kopen een woning die er al staat. Maar ze staat nog casco, dus we kunnen nog veel zelf kiezen. Inderdaad iets om niet licht over te gaan. Gelukkig hebben we het al eens zo gedaan bij het appartement en weten we dus al een beetje waar we goed op moeten letten :-).

    Like

  3. Falderie zegt:

    Proficiat, zo fijn voor jullie! En maak je maar niet teveel zorgen om dat appartement, dat raakt wel verkocht!

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Proficiat en mijn wederhelft zegt wat ik denk hierboven πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  5. Inge zegt:

    Ik ben blij dat het toch nog allemaal goed uitgedraaid is! Proficiat!

    Liked by 1 persoon

  6. Evi zegt:

    Ooh wat een fijn nieuws πŸ™‚ Dikke proficiat! En dat appartement, dat raakt wel verkocht hoor!

    Like

  7. Samaja zegt:

    Bedankt! Ik hoop het!

    Like

  8. Kris10 zegt:

    Proficiat! Ik volg in spanning mee de vervolgverhalen. Succes met de aankoop, verkoop een verhuis.

    Liked by 1 persoon

  9. Samaja zegt:

    Bedankt :-). We zijn inmiddels aan de volgende fase bezig: de aan- en verkoopbelofte en ook daar heb ik weer het gevoel dat we moeten onderhandelen. Tja, ik ben en blijf een juriste, het moet juist zijn! Die aannemer beklaagt het zich waarschijnlijk al ;-). Vervolgverhalen zullen er dus wel komen, denk ik.

    Like

  10. Zij zegt:

    Gefeliciteerd! Dan toch! Ik ben zo blij voor jou!
    Ik wens je dan ook alle succes toe bij de onderhandelingen met de aannemer Γ©n met de verkoop van je appartement!

    Liked by 1 persoon

  11. LJ zegt:

    Woehoew!! Dikke proficiat πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  12. Super! Nog een late proficiat πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  13. Pingback: Good things – Januari | Samajatalk

Geef een reactie

