Good things – Januari

In navolging van Nina, leek het me wel een goed idee om eens op een rijtje te zetten wat voor goeds er de voorbije maand op mijn pad gekomen is. Kwestie van niet te vergeten dat ik eigenlijk heel tevreden mag zijn met mijn leven zoals het is en ik mijn pollekes mag kussen!

calendar-999172_960_720

  • Allerlei plannen werden gemaakt voor deze zomer. Over Werchter heb ik nog niet beslist, maar een dag Lokerse Feesten staat inmiddels wel al in mijn agenda. Denken aan de zomer en feestjes, maakt me sowieso vrolijk.
  • Al moet het trouwens geen zomer zijn om te feesten ten huize Samaja. We hebben een leuke tapas avond achter de rug met familie, een gezellige avond met een ex-collega van de echtgenoot en een receptie met onze buren. We amuseerden ons, genoten van het lekkere eten en hopen dat februari wat kalmer wordt, want straks gaan we op dieet moeten om de winterkilo’s in toom te kunnen houden.
  • De echtgenoot werd door een vriend uitgenodigd om samen gezelschapsspelletjes te gaan spelen in een club en heeft daar enorm van genoten. Nu kan hij ginder elke maand Catan en aanverwanten gaan spelen, terwijl ik kan bijpraten met de vrouw van die vriend, die toevallig een van mijn beste vriendinnen is. Iedereen content!
  • Het eerste kraambezoek van 2016 is al achter de rug. Welkom Siebe!
  • We hebben beslist om een huis te kopen. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet goed geloven. Vrienden en familie zijn enthousiast en heel blij voor ons en dat doet deugd. De onderhandelingen liepen wat moeizaam en nu is de aan- en verkoopbelofte nog altijd niet in orde. Maar ik ben erin geslaagd om kalm te blijven en er niet teveel over te piekeren. En dat alleen al is uiterst positief.
  • Er was tijd om boeken te lezen (al had ik alleen zin in luchtige chick lit), op Spotify te grasduinen, series op Netflix te bekijken (zo ben ik eindelijk begonnen aan Gossip Girl) en om een fotoboek met het overzicht van 2015 af te werken. Ik ben ook goed begonnen met mijn voornemen om meer foto’s te maken dit jaar.
  • De jaarlijkse evaluatie op het werk was zeer positief. Ik weet niet waarom ik op voorhand weer zo zenuwachtig was, want uiteindelijk weet ik goed genoeg wat ik waard ben. Toch was het een opluchting om te horen dat de bazen tevreden zijn.
  • Ik voel me stukken beter dan in december. De zere keel en gezwollen klieren zijn verdwenen en ik heb veel meer energie. Dat laat zich ook voelen in hetgeen ik thuis ineens allemaal gedaan krijg. Zo ben ik goed begonnen aan het opruimen van de tweede slaapkamer en ben ik ook al de kasten in de living aan het ordenen. Ook is het al lang geleden dat ik zo weinig achterstand (om niet te zeggen geen) had bij de was en de strijk. Ik word daar blij en rustig van!

Voor februari staat er op sociaal vlak al veel op de planning en zo heb ik het graag :-). Ik verwacht ook dat we drukke tijden tegemoet gaan als we de materialen voor de afwerking van het huis snel mogen kiezen. Toch probeer ik ook tijd vrij te houden om uit te rusten en gewoon thuis wat te rommelen. Als ik teveel hooi op mijn vork neem, gaat het immers steevast mis. Laat die nieuwe maand maar komen, ik heb er zin in!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Good things – Januari

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Dat ziet er toch wel heel mooi uit… Fijne vooruitzichten voor jou en je man! Een huis kopen is superspannend 🙂
    Heb ook net mijn evaluatie gehad (mss werken we wel voor hetzelfde bedrijf haha) en ik ben ook altijd een beetje zenuwachtig, ook al weet je toch wel ongeveer wat komen gaat!
    Fijne dag 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja zegt:

    Raar hé, dat we daar toch wel zenuwachtig voor zijn… Ja, wij gaan spannende en (hopelijk) leuke tijden tegemoet. Ik heb er zo’n zin in!
    Ook voor jou een hele fijne dag 🙂 !

    Liked by 1 persoon

  3. Falderie zegt:

    Dat huis is inderdaad zo spannend! Hopelijk kan alles snel getekend worden, is toch een last die van je schouders valt he!

    Liked by 1 persoon

  4. Samaja zegt:

    Ja, dat is waar. Al moet ik bekennen dat ik er nog redelijk ‘zen’ onder blijf. Hopelijk blijft dat duren ;-).

    Like

  5. Zij zegt:

    Wat een leuke maand januari had je 🙂
    En nu vooral zo super spannend met jullie huis. Nog meer leuke dingen komen er aan 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Flavie zegt:

    Zoals je zelf zegt… je mag tevreden zijn met je leventje… 🙂
    Alles loopt van een leien dakje… hop naar de volgende maand!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

