Samaja en de profielfoto

Vorige week kregen we een mailtje op het werk met de melding dat ze donderdag foto’s komen nemen voor het nieuwe organigram van onze afdeling. Iedereen heeft wel een profielfoto die dient voor zijn of haar badge, maar laat ons eerlijk wezen, sommige mensen lijken daar al lang niet meer op ;-). Ikzelf ben nog maar twee jaar in dienst hier, maar ik zat zo scheef voor de webcam die mij moest vereeuwigen, dat het lijkt alsof ik maar een beetje in mijn stoel hang en niets beters te doen heb. Mijn poging om serieus, maar toch vriendelijk te kijken resulteerde in een soort vijandige blik en een monkellachje, wat dus helemaal niet weergeeft wat ik probeerde te bereiken. Om u maar te zeggen, het is niet slecht dat ook ik een nieuwe foto kan laten nemen. Uiterlijk vertoon is hier trouwens nogal belangrijk en er wordt zelfs luidop gelachen met minder flatterende foto’s van collega’s. Dus ja, ik zou er toch graag deftig op staan.

Al weet ik dat het niet gemakkelijk zal worden. De locaties in en rond ons gebouw zijn niet bepaald geschikt om mooie en flatterende foto’s te nemen. Alles is wit en zo fel verlicht dat ik er met mijn witte huid ongetwijfeld niet mooi zal uitkomen. Ik ken de fotografe die nu komt van vorig jaar, toen ze een lelijke groepsfoto van ons team genomen heeft waarop ik gelukkig helemaal achteraan sta en enkel opval door de witheid van mijn huid. Ik ben dus op mijn hoede!

Vandaar dat ik me had voorgenomen om me donderdagmorgen wat op te maken. Op een gewone werkdag doe ik dat zelden, maar een beetje BB crème en mascara kunnen wonderen doen voor mijn uitstraling op foto en zo vermijd ik dat ik er moe en afgeleefd en vooral heel bleek uitzie. Ik feliciteerde mezelf op voorhand al met mijn goed plan en was ervan overtuigd dat ik een aanvaardbare foto zou laten maken, zodat ik niet onder mijn stoel moet wegduiken van schaamte telkens dat organigram bovengehaald wordt (of erger nog, misschien zetten ze het wel op de website!).

Maar, en hier komt het, gisteren stond ik op met pijn aan mijn oog. Ik zag eerst niets, maar mijn oog stond een klein beetje rood en gezwollen. Inmiddels is er een soort bolletje zichtbaar, rood en lelijk. De huid eronder ziet er ook wat rood en geïrriteerd uit. Geweldig! Krijg ik nu ineens een puist op mijn oogrand of wat? Het kan ook een gewoon bolletje zijn, whatever, maar je ziet het dus wel en ik heb vooral schrik dat het groter zal worden. Gisteravond heb ik er Inotyol opgesmeerd, maar dat heeft geen effect gehad. Ik krijg al visioenen over een dik rood oog morgen, compleet met wat gesprongen adertjes in mijn oog van het wrijven en waardoor ik de uitstraling van een crack verslaafde krijg. Het moet weer lukken!

Misschien krijg ik tegen donderdag ook nog twee steenpuisten op mijn kin, kwestie van de foto helemaal geweldig te maken.

Oh neen, zou ik het nu net gejinxt hebben 😉 ?

dear-pimples-if-you-are-going-to-live-on-my-face-i-need-to-see-some-rent-f1655

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Samaja en de profielfoto

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Je moet er wat “fucidine” aan doen, dat geneest onmiddelijk 🙂
    Ik ben heeeeeeel tevreden met mijn foto op ons internet…. 🙂 10 jaar jonger…

    Like

  2. Kris10 zegt:

    Gelukkig heb je nog wel je glimlach. 🙂

    Like

  3. Zij zegt:

    Je beschrijft het hier zo grappig 🙂 Maar ik kan me voorstellen, dat je er zelf de kriebels van krijgt. Tenslotte maken ze niet elke dag een nieuwe foto en hang je er lang aan vast.
    Duimen dat het bolletje weg gaat en er geen puistjes op je kin bijkomen 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Samaja zegt:

    Het oog is nog steeds hetzelfde en het werkt inderdaad geweldig op mijn zenuwen! Gelukkig ziet de kin er nog altijd goed uit (hout vasthouden!) 🙂

    Like

  5. Flavie zegt:

    Zo typisch hé!!! Ik heb dat dan met mijn haar… als mijn haar echt goed moet liggen, krijg ik het niet goed!
    Hopelijk viel het al bij al mee en schitter je op de foto 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Samaja zegt:

    Vandaag is het zo goed als verdwenen, maar gisteren was het nog heel zichtbaar. Ik ben ook wat ziekjes en zag er zo ellendig uit, dat ik gewoon niet naar het foto moment geweest ben. Ze moeten dan maar mijn profielfoto van 2 jaar geleden gebruiken, die waarop ik licht vijandig kijk ;-). Ik zie er daar tenminste gezond uit!

    Liked by 1 persoon

  7. Billy zegt:

    met die titel had ik gehoopt om op z’n minst te zien wie achter dit blog schuilgaat, maar dat was dus verkeerd gerekend… 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

