TV Time #2

monitor-155158_1280

Het is stilaan tijd voor een nieuw overzicht van hetgeen ik (al dan niet samen met de echtgenoot) de laatste weken bekeken heb. Het is winter en het is niet bepaald stralend weer geweest de voorbije weekends, dus onze TV stond vaak aan.

  • Homeland

Het nieuwe seizoen is nu te zien op 2BE en ik heb er ongelofelijk veel zin in. De eerste twee afleveringen moet het verhaal precies nog wat op gang komen, maar ik heb geduld. Ik vind dat dus echt een razend spannende reeks. Het hoofdpersonage, Carrie, is niet bepaald doorsnee te noemen. Oh neen, ze doet de zotste dingen en soms zit ik gewoon met stomheid geslagen naar de TV te kijken. Wat mij betreft een van de beste reeksen van de laatste jaren.

  • De Mol

Ik moet bekennen dat ik de vorige seizoenen niet echt van dichtbij gevolgd heb. Ik was nog te jong om mee te gaan in de hype of ik was met andere dingen bezig, wie zal het zeggen? Nu wilde ik het toch een kans geven en van in het begin mee zijn met de zoektocht naar de mol. Het blijft een interessant programma en we zaten geboeid te kijken naar de eerste aflevering, ook al blijft het hetzelfde Woestijnvis recept dat we al zo vaak te zien kregen. Nu heb ik werkelijk nog geen idee wie de mol is, al zijn er wel al kandidaten aan wie ik me direct erger ;-). Wie is het volgens u?

  • Gossip Girl

Nog een reeks die ik volledig gemist heb toen ze op TV was en die ik nu inhaal via Netflix. Mijn zus en nichtje zijn er helemaal weg van en verzekerden me dat ik echt moest kijken, ik zou het geweldig vinden. Na een aflevering of 5 vind ik het OK, maar ik snap nog niet goed waar hun enthousiasme vandaan komt. Misschien moet ik het nog wat tijd geven.

  • Liefde voor Muziek

Vorig jaar heb ik enkel de laatste aflevering gezien en toen had ik eigenlijk wel spijt dat ik de rest van het seizoen gemist had. Nu wilde ik dan ook mijn kans grijpen en bovendien vind ik het wel een interessante mix van artiesten. Ik moet toegeven dat ik dit niet meteen met vriendinnen ga bespreken, er wordt al genoeg gelachen met mijn commerciële muzieksmaak, maar ik vind dit programma oprecht leuk om naar te kijken. Ik leer er nieuwe muziek door kennen en nieuwe artiesten. Het neemt ook een boel van mijn vooroordelen weg.  Zo heb ik mijn mening over Ian Thomas moeten herzien en blijkt dat echt nog wel een sympathieke kerel te zijn en is Dana Winner helemaal geen stijve hark. Wat een stem trouwens!

  • De Graham Norton Show

Op Acht zenden ze regelmatig nieuwe afleveringen uit van deze talkshow, waar ik steevast met veel plezier naar kijk. Hoe grappig het is, hangt wel eens af van de gasten en of ze goedgemutst toekomen, maar doorgaans is dit een heel leuke en bij momenten hilarische talkshow met de grootste sterren erin. Vooral het einde van elke aflevering, wanneer er gewone mensen plaatsnemen in ‘the big red chair’ om een spectaculair verhaal te vertellen, is elke keer weer lachen geblazen. Feel good TV van de bovenste plank.

  • Pride & Prejudice

Ik heb al veel verfilmingen van dit verhaal gezien, maar volgens kenners is de versie uit de jaren ’90 met Colin Firth als Mr. Darcy diegene die je moet gezien hebben. Toen ik het op Netflix zag staan, wilde ik het dan ook graag proberen. Het leek alleszins nog lang voor de jaren 90 gemaakt, want het tempo lag heel laag. Ze hebben er maar liefst 6 afleveringen van weten te maken, maar toch verveelde het niet. Soms is trage TV ook leuk. Ik kan overigens niet zeggen dat ik nu omver geblazen werd toen Mr. Darcy met zijn wit hemd kletsnat uit het meer kwam gekropen (volgens velen een iconische scène), maar voor ik het wist zat ik wel te binge watchen. Moet ik het opnieuw zien? Neen. Is het ideaal om bij weg te zwijmelen als je van dit soort verhalen houdt? Ja, absoluut.

  • The Voice UK

Ik vind het doodjammer dat ik zelf niet kan zingen en dus moet ik gewoon naar elke zangwedstrijd op TV kijken, het is sterker dan mezelf ;-). Ik heb bijna alle seizoenen van de Britse versie gezien en telkens weer valt het me op hoe vriendelijk en warm de toch wel behoorlijke grote sterren omgaan met de kandidaten. Daar kunnen de coaches hier in Vlaanderen nog iets van leren. De juryleden/coaches (Will.i.am, Boy George, Paloma Faith en Ricky Wilson) leken me op voorhand niet veel soeps te zijn dit jaar, maar er zit plots wel veel meer pit in de show. De voorbije jaren was Tom Jones een vaste waarde en natuurlijk is dat een icoon, maar hij was gewoon te braaf en te lief. En soms leek hij ook niet meer zo goed te weten waar hij was… Dat is een groot verschil met Boy George en Paloma Faith die nu al een bitch fight hadden in de voorbije aflevering. Celebrity ego’s die botsen, I love it! Dat belooft voor de komende weken!

Ondertussen kijken de echtgenoot en ik ook verder naar Mr. Selfridge en Breaking Bad en blijf ik op mijn eentje Pretty Little Liars volgen. Het nieuwe seizoen van Vermist begint en we hebben ook nog een aantal reeksen op de Digicorder staan, dus we zullen niets tekort komen :-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op TV Time #2

  1. Evi zegt:

    Hahaha, die fameuze scene met Colin Firth 🙂 Gossip Girl vond ik een fijne serie, maar het wordt inderdaad wel beter naarmate de afleveringen en seizoenen vorderen. En ja hoor, ook hier waren er bij de eerste afleveringen van De Mol meteen kandidaten aan wie ik me ergerde, al ben ik wel benieuwd naar wie De Mol nu is. Goed om weten trouwens dat het nieuwe seizoen van Vermist begint, de Digicorder wordt hier geprogrammeerd 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja zegt:

    Ik was echt niet zo onder de indruk van die fameuze scène. Al snap ik ook wel dat het totaal niet zou passen als hij daar zoals een Cola light man zou passeren met alles on display ;-).

    Like

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    Je hebt heel wat te kijken 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Brubeck zegt:

    De mol hebben we ook gekeken maar in tegenstelling tot vroeger vind ik het maar zo-zo. Je geeft terecht aan dat het weer dezelfde Woestijnvis-recept is en dat klopt ook.

    Liked by 1 persoon

  5. Zij zegt:

    Ik sta hier dus al twee afleveringen achter van De Mol. Ik vond het vroeger echt een leuk programma en wou nu dus terug kijken. Alleen de echtgenoot heeft er niet zo veel zin in. Ik zal dus moeten kijken wanneer ik een avondje alleen ben.. Maar een paar afleveringen achter elkaar vind ik op zich niet zo erg 🙂

    Liefde voor muziek is echt een top programma. Zo leer je de zanger/zangeressen echt helemaal anders kennen.

    En ik kijk nu vooral uit naar het nieuwe seizoen van Vermist 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Flavie zegt:

    Dat zijn vele tv-uurtjes 🙂
    De Mol volgen wij ook… volgens mij wel iets dat je ‘moet’ gevolgd hebben.
    Ooit ben ik naar Pretty Little Liars beginnen kijken, maar dat is al vele jaren geleden…

    Liked by 1 persoon

  7. Samaja zegt:

    Ja, ik schrik er ook van als ik het zo eens allemaal op een rijtje zet. Nochtans heb ik een heel productieve maand achter de rug. Het is vooral het boeken lezen dat erbij ingeschoten is. Daar wil ik graag verandering in brengen, we hebben afgesproken om een leesavond te houden eens per week waarbij de TV niet aan gaat :-).

    Like

  8. LJ zegt:

    Ik erger mij kapot aan Cathy ‘ik ben een huisvrouw met een kuisvrouw’, ze hoeft qua irritatiefactor niet onder te doen voor ‘ik ben Jill en ik weet wat ik wil’ uit TI.
    Homeland daar kijkt het lief graag naar, ik heb eens een paar afleveringen met een half oog meegevolgd maar vond er niks aan.
    Ik ben in Liefde voor Muziek ook aangenaam verrast door de artiesten; van Sioen wist ik al dat hij geweldig was 🙂 maar Ian Thomas en Dana Winner daar had ik een totaal verkeerd beeld van!
    Ik kijk naar The Voice Vlaanderen, ik vind het enthousiasme van Bart Peeters hartverwarmend heerlijk 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

