De Pannenkoek reisfotochallenge -Afzetters op Times Square

Ik vind dit een heel goed idee voor een challenge en geniet telkens enorm van de leuke reisverhalen die inmiddels al op andere blogs opgedoken zijn. Ik wil ook graag mijn steentje bijdragen, het geeft me tevens de kans om eens over iets anders te schrijven dan Nieuw-Zeeland ;-).

Toen ik afstudeerde, kreeg ik de kans om met een vriendin en haar familie mee te gaan naar New York. Dat moesten ze mij geen twee keer vragen! Een bezoekje aan the big apple stond immers al heel lang bovenaan mijn verlanglijstje.

Een van de eerste dingen die we zagen, was Times Square. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog grootser verwacht had, want ik was eigenlijk niet zo hard onder de indruk. We zouden er de volgende dagen vaak passeren, want ons hotel lag daar niet ver vanaf en we vonden het een leuke afsluiter van de dag om daar nog wat te flaneren.

DSCF2693

Tijdens een van die avonden, werd ik aangesproken door een knappe zwarte man. Zo ene die al denkt dat hij in de showbizz zit en zich dan ook zo gedraagt en zo kleedt. “Hey girl, where are you from? What’s your name?” Hij deed me een hele uitleg over een rap project dat hij opgestart had met vrienden en dat hij dit graag aan mij wilde laten horen. En voor ik het wist, haalde hij een CD uit en schreef er mijn naam op. Ah ja, want nu moest ik dat wel kopen hé. Hij zag dat het mij niet aanstond en zei dat ik er eender wat voor mocht geven, zelfs met ‘maar’ 5 dollar was hij al content.

Kijk, zo van die trucjes, dat werkt bij mij dus niet. Ik heb hem duidelijk geantwoord dat ik hem niet gevraagd had om mijn naam daarop te schrijven, dat ik geen geld op zak had en als dat wel het geval was geweest, ik hem nog altijd niet zou betalen voor iets dat ik niet wilde. Blijkbaar reageren er niet veel mensen op die manier, want hij was duidelijk geschrokken. Hij drong nog wat verder aan en besloot zich dan maar boos te maken. Alsof dat zou helpen! Op een bomvol Times Square was ik heus niet bang. Ik heb hem nog eens kort duidelijk gemaakt dat hij zijn tijd verspilde en ben het vervolgens afgetrapt. Man, wat keek hij kwaad! En eerlijk gezegd ook een beetje onthutst. Kopen de meeste mensen die CD’s wel misschien?

Mijn gezelschap stond wat verderop en had geen idee wat ik daar ineens stond te bespreken met die onbekende man en ze leken het heel gewaagd te vinden dat ik durven weigeren had. Ik zie echter niet in waarom ik het wel had moeten kopen. Zijn trucje was mislukt, tja, dat was dan zijn probleem.

Ik durf wedden dat de muziek ook op niets trok ;-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op De Pannenkoek reisfotochallenge -Afzetters op Times Square

  1. Falderie zegt:

    Leuk verhaal. maar gelukkig wel op een vol Times Square, anders zou ik mij toch niet helemaal gerust voelen…

    Liked by 1 persoon

  2. tinyblogt zegt:

    “Hey girl, where you from, what’s your name?” is net hetzelfde als bij ons “Dag madame mag ik u iets vragen?” om dan over te gaan naar een verkoopspraatje, meestal afzetterij. In Amerika zijn ze persoonlijker, vragen ze meteen naar je naam en zeker bij toeristen is dat een makkelijke truc. Bij ons vraagt er niemand naar je naam, dus dan ben je al meteen verrast. 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      In Griekenland vroegen ze vooral “Where are you from?”. En vervolgens kenden ze allemaal iemand in België of waren ze er zelf al geweest. En daarna hing je eraan voor een verkoopspraatje ;-). Gekukkig niet altijd zo agressief als die kerel in New York.

      Like

  3. Zij zegt:

    Wow! Vind ik super van je! Dat je dat durfde! ‘k Heb zoveel bewondering voor mensen zoals jij.
    De echtgenoot, die vaak in ’t buitenland is, vertelde al vaak over zulke dingen.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja, het komt in allerlei vormen voor. Ik geloof dat er in Parijs bijvoorbeeld armbandjes rond je pols geweven worden zonder dat je erom vraagt en dan verwachten ze natuurlijk ook dat je betaalt. T is niet altijd gemakkelijk om in zo’n situatie te weigeren, maar daar op Times Square kon ik het zonder problemen, er was meer dan genoeg volk rondom ons.

      Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Wij trekken in sept ook naar NY, hebben dat anderhalf jaar geleden overgeslagen dat NY Amerika niet weerspiegelt.
    Maar we willen het wel gezien hebben! En zulke mannen met praatjes zijn ook bij ons aan het verkeerde adres!
    Fijn verslag 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Flavie zegt:

    Je moet toch altijd opletten als toerist in een vreemd land… oplichters vind je overal!
    Times Square droom ik toch stilletjes van…

    Liked by 1 persoon

  6. Samaja zegt:

    We hebben er jammer genoeg al ervaring mee gehad in andere landen ook, vooral in Griekenland. We hadden zo gezegd een prijs gewonnen met een kraslotje dat ons aangeboden werd op straat. We moesten die prijs wel gaan afhalen in een hotel. Ik heb het niet gedaan, had er geen goed gevoel bij, al werd ik daardoor wel afgeschilderd als wantrouwig en onbeleefd. Ik ben echter blij dat ik niet in die taxi gestapt ben, want achteraf vond ik op internet verhalen van mensen die het wel gedaan hadden. Eens daar aangekomen probeerden ze je time sharing aan te smeren, kreeg je helemaal geen prijs en was je hele dag eraan verspild. Toch oppassen met zo’n dingen…

    Like

  7. greet zegt:

    Tja, dat zijn van die vervelende trucs om toeristen geld af te troggelen. Goed dat je je niet hebt laten doen! Leuke challenge inderdaad. Van Times Square was ik ook niet zo onder de indruk, maar de rest van New York.. wat een stad!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik was achteraf best trots op mezelf ;-). Ik blijf een beetje met gemengde gevoelens terugdenken aan New York. Ik ben die vriendin en haar ouders nog steeds enorm dankbaar dat ik met hen mee kon, maar zij stippelden de reis uit en ik had dus weinig eigen inbreng. Daardoor bleef ik soms wat op mijn honger zitten… Ik zou het een tweede kans moeten geven, maar dan moet ik eerst de echtgenoot kunnen overtuigen… T is een work in progress :-).

      Like

  8. Sabine zegt:

    Hé leuk dat je ook de challenge doet! Ook ik heb m opgepakt. Ik ga dinsdag voor het eerst naar New York, helemaal zin in! 😀 Dit zijn wel vervelende dingen natuurlijk. Nu ben ik het gewend hier in Bogotá, ik reageer altijd op de standaard manier. Ik ben alleen een beetje bang dat die standaard manier niet zo gewaardeerd gaat worden in NY als ik dit zo lees. Gelukkig heb ik mijn eigen grote donkere man bij me 😉

    Liked by 1 persoon

  9. Ik antwoord altijd dat ik van China kom en mijn naam Wang Snee Wang Pang is, dan kijken ze altijd heel verbaasd, en ben ik er vandoor nog voordat ze aan hun verkoperspraatje kunnen beginnen…

    Liked by 1 persoon

  10. Pingback: Mijn roots | Samajatalk

Geef een reactie

