Paranormal Activity

Onlangs was Paranormal Activity 3 op TV en aangezien ik deel 1 en 2 al gezien heb, nam ik nu het vervolg op. Mijn mama ziet graag griezelfilms, vooral die waarbij er geesten in een huis zitten en tja, ik keek altijd graag mee (van zodra mijn leeftijd dat enigszins toeliet). Als tiener vond ik dat ‘wijs’ en stoer en kon ik daar allemaal heel goed tegen. Ik ging met vriendinnen naar alle Scream films kijken en vond dat eerder fascinerend dan eng. Films over aliens en monsters, vond ik geweldig leuk. Ik las als kind ook graag griezelboeken en ik heb daar gelukkig niets aan overgehouden. Ik durf wel degelijk nog slapen zonder dat het licht aan moet ;-).

Nu weet ik niet wat er veranderd is, maar de laatste jaren ben ik veel banger geworden. Ik durf enkel nog kijken naar een film als Paranormal Activity als het nog niet donker is buiten en dan nog zit ik van achter een dekentje te loeren telkens de nachtelijke scènes eraan komen en er allerlei rare dingen gebeuren in dat huis. Je ziet dus niets hé, maar de suspens is voldoende om mij geweldig zenuwachtig te maken. En dan sta ik daar ’s avonds in onze badkamer en beeld ik me in dat ik een raar geluid hoor… Toen ik met mama en zus naar The Conjuring ging kijken in de cinema, verschoot ik op een bepaald moment zo hard dat ik bijna begon te roepen in de volle zaal. Gelukkig was ik niet de enige ;-). Waarom ik het mezelf dan ins hemelsnaam aandoe om ernaar te kijken? Ik weet het eerlijk gezegd niet.

Ik kan niet zeggen dat ik echt geloof in het paranormale. Zelf heb ik ook nog nooit iets meegemaakt dat ik niet kan verklaren of dat me zou doen geloven in zo’n dingen. Maar toch, een van de hotels die ons reisbureau voorstelde in Ijsland, zou haunted zijn. Het is een heel oud hotel en blijkbaar gebeuren er onverklaarbare dingen in 1 bepaalde kamer. Ik zag het al komen dat wij net die kamer zouden krijgen en ik dan heel de nacht doodsbang zou liggen loeren van onder mijn deken. Want het is niet omdat ik daar niet in geloof, dat ik op zo’n momenten mijn compleet onredelijke angst de baas zou kunnen. Dus neen, mij niet gezien. Ik heb met aandrang een kamer gevraagd in het nieuwe bijgebouw. Het heeft een stuk minder karakter dan het oude hotel, maar ik ga tenminste rustig kunnen slapen!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Paranormal Activity

  1. Zij zegt:

    Hè… dat is nu bij mij net hetzelfde. Vroeger keek ik zonder problemen naar alle griezelfilms, maar nu is dit ook van onder een dekentje en af en toe doe ik de ogen toe. Aan de andere kant.. wil ik net als jij zo’n film zien. Misschien uit nostalgie?
    Ik zou ook echt geen kamer willen in een hotel waar er een kamer haunted is. Ik deed vast geen oog dicht, terwijl ik eigenlijk ook niet geloof in al die dingen 😉

    Liked by 1 persoon

  2. tinyblogt zegt:

    Mijn zoon kwam op een dag thuis van school, hij was 16 denk ik, en vertelde dat ze hadden mogen kiezen welke film ze wouden zien in een studie uur. Er werd gekozen voor Paranormal Activity (niet zijn keuze) en hij heeft er nog maanden nachtmerries van gehad. Nu kan hij echt wel tegen een beetje enge film, maar dit ging hem veel te ver. Ik heb het zelfs nog niet eens geprobeerd, want als het voor hem al te eng is, dan zeker voor mij.

    Liked by 1 persoon

  3. Friekske zegt:

    Ik heb dat ook! Blair witch project was vroeger mijn favoriete film. Tegenwoordig trek in Final destination niet eens meer. Ik moet echt niets meer hebben van horror. Ik slaap niet en maak me weken zorgen.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      The Blair witch project vond ik zo eng! Ik heb er natuurlijk naar gekeken toen ik alleen thuis was en ik kroop nog net niet onder de zetel ;-). Ook daar zie je eigenlijk niets hé, maar de suspens is genoeg om je bloed te doen stollen. Overigens hielp het ook niet dat ik toen nog dacht dat het allemaal echt gebeurd was ;-).

      Like

  4. Evi zegt:

    Ik kon dat nooit, naar die films kijken. Tijdens de skireis in het 2de middelbaar is het helemaal fout gelopen, er werd daar ’s nachts in de bus naar Candyman gekeken. Jarenlang nachtmerries gehad en voor de spiegel staan en die woorden uitspreken, dat is hier nog steeds not done 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Flavie zegt:

    Hahaha… grappig hier is dit net zo! Vroeger kon ik daar allemaal beter tegen… dat is oud worden zeker??

    Liked by 1 persoon

  6. Sabine zegt:

    Ik kijk nooit naar dat soort films. Vind het doodeng Hahaha. Zeker als het al donker is buiten zoals jij ook zegt. Dan durf ik de trap niet meer op laat staan slapen als ik wat engs heb gezien. Ik geloof er ook niet in. Denk Ik. Ben niet helemaal zeker. Hoop wel dat een ervaring me gespaard blijft 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. LJ zegt:

    Ik heb als tiener een periode gehad waarin ik allerlei griezelfilms keek: scream, the ring, the grudge, enfin die dingen, en ik vond dat heerlijk zolang ik er niet alleen naar moest kijken. Maar dat is de laatste jaren sterk veranderd, is dat het oude worden misschien? Laat mij niet verschieten want dan gil ik, zo hard ga ik op in zo’n films, ik heb er een hekel aan gekregen!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Haha, ik merk dat bij veel mensen, ook bij mezelf. Het zal inderdaad wel met ouder worden te maken hebben. Ik word voorzichtiger op elk vlak. Zo durf ik in pretparken ook al in minder attracties dan vroeger en ben ik een stuk banger als ik er toch in stap…

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

