Mijn doodgewone dingen

Nog voor ik zelf actief was in blogland, las ik al een heleboel blogs. Ik zag toen de ‘Doodgewone dingen’ van Lilith passeren en vele andere bloggers deelden vervolgens ook hun lijstje. Ik heb dat altijd al een mooi concept gevonden en dus wil ik ook mijn doodgewone dingen eens op mijn blog zwieren. De eerste dingen waar ik aan dacht zijn:

  • de geur van taart die in heel ons appartement hangt als de echtgenoot aan het bakken is.
  • voor we in slaap vallen nog samen wat liggen babbelen en knuffelen. Zonder twijfel het beste moment van de hele dag.
  • een liedje op de radio horen dat we gebruikt hebben in onze huwelijksceremonie en direct terug gekatapulteerd worden naar dat moment.
  • langs het huis rijden dat we gaan kopen en amper kunnen geloven dat wij daar nog dit jaar gaan intrekken (als alles vlot verloopt, tenminste).
  • tijdens het strijken mee kwelen met muziek uit mijn jeugd en de Mariah Carey in mezelf bovenhalen.
  • mezelf eens laten gaan en een hele zak chips opeten. Ik doe het niet vaak, maar als ik eens mag zondigen, kan ik daar ongelofelijk hard van genieten! Dat ik me daarna schuldig voel, laten we even terzijde ;-).
  • een pakje in ontvangst nemen van Zalando of gelijk welke online shop. Alles pakjes zijn leuk!
  • een terrasje in de zomer, onder een parasol, genietend van een fris drankje en mensen kijken. Zalig!
  • het gevoel van mijn dikke flanellen pyjama in de winter. So not sexy, maar zo zalig tegen de kou!
  • in oude fotoboeken bladeren en mijmeren over the days gone by

Ik kon er eigenlijk nog een pak meer bedenken, maar laat ik het maar bij de eerste 10 houden die spontaan in mijn hoofd opkwamen. Alleen al door erover na te denken, besef ik dat er véél kleine dingen zijn waar ik goed gezind van word en die me blij maken, zonder dat ik er eigenlijk bij stilsta. Dat ga ik in de toekomst alleszins wel meer proberen doen, wat meer genieten van de kleine dingen des levens. Zo besef ik eens te meer hoe goed ik het eigenlijk wel heb…

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Mijn doodgewone dingen

  1. Zij zegt:

    We zouden inderdaad veel vaker moeten stil staan bij al die kleine dingen, die ons goed gezind maken.
    Zo’n lijstjes vind ik echt tof. Als ik ze lees, dan denk ik vaak.. : “Ha.. ik ook..” en “Dat voelt bij mij ook zo goed aan”…

    Liked by 1 persoon

  2. Friekske zegt:

    Ik doe dat al een paar jaar wel heel bewust. Soms even een stapje terug nemen en bewust genieten van iets kleins. Je wordt er zoveel gelukkiger van.
    Jou lijstje zorgde ook zeker voor een glimlach op mijn gezicht. Heerlijk die kleine dingen die het leven zo leuk maken.

    Liked by 1 persoon

  3. Liese zegt:

    🙂 shame one me, je bent een frequente bezoeker op mijn blog en had je nog niet in mijn feedly, dat maak ik meteen goed!!! Leuk hé die doodgewone dingen, echt het leven zit er vol van, ik vind het soms jammer dat veel mensen dat niet zien 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik lees jouw blog inderdaad al een tijdje :-). Leuk dat je me toegevoegd hebt!
      Ik moet mezelf er ook soms eens aan herinneren om te genieten van de kleine dingen, maar dat gaat steeds beter :-).

      Like

      • Liese zegt:

        ik had mezelf even een “feedly-stop” opgelegd, met 100 (nu 101) blogs is het soms niet meer te overzien 😀 het gebeurt al eens dat ik “mark all read” klik 😀 dat is niets persoonlijks 😀

        Liked by 1 persoon

        • Samaja zegt:

          Dat begrijp ik wel, voorlopig is het bij mij echter nog goed te overzien :-). Gelukkig blogt niet iedereen elke dag, dan zou ik ook niet meer weten wat gedaan ;-).

          Like

  4. Falderie zegt:

    Een leuk lijstje. Hoera voor die heerlijke pyjama in de winter!

    Liked by 1 persoon

  5. greet zegt:

    Leuk, sommige dingen zijn zeer herkenbaar! Dat van die pakjes bijvoorbeeld, ik doe wel eens van ‘ooh.. een pakje! voor mij?’ terwijl ik dat de avond voordien zelf besteld heb (voor de duidelijkheid: ik zeg dat niet tegen de pakjesbezorger, maar bij mezelf). En dan blijkt het ook nog altijd iets te zijn dat ik graag wou hebben :-).

    Liked by 1 persoon

  6. Op het toilet zitten voor een grote boodschap, en na de vijfde sausijs merken dat er toiletpapier hangt. Fantastisch, die kleine dingetjes die het leven kleur geven!

    Like

  7. Terrasjes: heerlijk! Hoe lang nog voor het seizoen begint? 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Evi zegt:

    Leuk lijstje! En hartjes voor de flanellen pyjama’s en het mee kwelen met muziek uit je jeugd 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. Mooi lijstje! Ik word er zelf vrolijk van (en besef dat er opnieuw nog wat dingen zijn die ik zelf aan zo’n lijstje kan toevoegen 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Sabine zegt:

    Fijn om te lezen! Ik kan echt onwijs genieten van de kleinste dingen. Heerlijk is dat!

    Liked by 1 persoon

  11. LJ zegt:

    Flanellen pyjama’s zijn de max! ❤

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

