Good things – februari

calendar-999172_960_720

  • Veel familiale activiteiten in februari: een meter en peter feestje bij de schoonzus, pannenkoeken op Valentijn aan mijn kant (al had dat niets met Valentijn te maken) en een verjaardagsfeestje voor het jongste neefje van de echtgenoot. In het verleden waren familiebijeenkomsten soms meer een bron van stress dan van plezier, maar dat is aan het veranderen en daar kan ik alleen maar blij om zijn.
  • We zagen het petekindje van de echtgenoot twee keer deze maand en hij was telkens zichtbaar blij om ons te zien, wat ons natuurlijk geweldig deugd deed.
  • Mijn mama was jarig en dus dronken we een glaasje en zorgden we voor een leuk cadeautje. Ik vond dat er dit jaar maar weinig spel gemaakt werd aan haar verjaardag, maar volgend jaar wordt ze 60 en dan moet er serieus gevierd worden!
  • De echtgenoot en ik doen niet echt mee aan Valentijn, maar een kaartje geven we wel. Toch telkens weer ontroerend om te zien wat hij schrijft en dat was dit jaar niet anders.
  • De belofte voor het huis is nog altijd niet getekend en de onderhandelingen liepen heel moeizaam, maar nu hebben we een akkoord bereikt dat inhoudt dat we eerst de materialen gaan kiezen en daarna de belofte gaan tekenen. Zo kan er geen discussie zijn over wat standaard voorzien is en wat wij willen veranderen. We kunnen dus eindelijk vooruit! We hebben inmiddels al bijna alles gekozen, wat natuurlijk heel leuk was om te doen. Nadien moeten vaststellen dat je keuzes best duur zijn, is iets minder ;-).
  • Een etentje bij Balls & Glory met de collega’s na een vergadering. Het gebeurt zelden dat we samen eens gaan eten en het bleek eigenlijk heel goed mee te vallen. Ik wilde er overigens al lang eens gaan eten en ik moet zeggen dat het best lekker was.
  • We kregen vrienden op bezoek die we al een tijdje niet meer gezien hadden en het werd weer een hele leuke avond. Ze nodigden ons uit om nog eens samen te gaan dansen (hoe lang is dat al niet geleden?) en stonden ervan versteld hoe rap hun zoontje op zijn gemak was bij ons. Zo’n complimenten horen we natuurlijk graag :-).
  • De echtgenoot vond de moed om zijn werksituatie aan te kaarten. Dat is echt niet zo evident voor hem en dus vind ik dat een hele prestatie. Inmiddels beweegt er heel wat en komt er zowaar schot in de zaak. Zelf ben ik ook met de grote baas gaan praten over mijn takenpakket en vind ik dat toch ook een kleine overwinning.

Februari was niet zo’n geweldige maand als januari. Ik was meer dan de helft van de maand verkouden en had een pak minder energie dan in januari, er waren de perikelen met de aannemer en de intriges op het werk van de echtgenoot en ook bij mij op het werk beloven het woelige tijden te worden. Mijn mama is in het ziekenhuis beland en dat was voor ons allemaal serieus schrikken. Tja, een goede gezondheid blijft toch het hoogste goed, dat beseffen we steeds vaker. We tellen dan ook onze zegeningen in plaats van te lang te blijven hangen in de dingen die niet meezitten.

We hebben alvast weer een en ander om naar uit te kijken. In maart ben ik jarig, zijn de echtgenoot en ik 8 jaar samen en nemen we een paar dagen verlof. Op sociaal vlak begint onze agenda ook stilaan vol te lopen en daar ben ik blij om, we hebben sommige vrienden alweer veel te lang niet gezien. Hopelijk is het in maart ook wat beter weer, dan kunnen we eindelijk nog eens gaan wandelen! En tenslotte hoop ik ook dat we eindelijk de belofte voor het huis kunnen tekenen zodat we ons appartement te koop kunnen zetten. Maart belooft de moeite te worden!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Good things – februari

  1. Liese zegt:

    yes voorwaarts!

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Leuke vooruitzichten… 🙂
    Maart wordt een toffe maand!

    Liked by 1 persoon

  3. Falderie zegt:

    jullie zijn daar goe bezig! 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Mooie vooruitzichten! Februari is soms lastig he, met aftellen tot de winter gedaan is en wachten tot zon terug wat meer schijnt. En alleen al daarom wordt maart een topmaand, ik heb er alle vertrouwen in!

    Liked by 1 persoon

  5. LJ zegt:

    Cool, wij zijn in april 8 jaar samen! 🙂
    En: balls! ❤

    Liked by 1 persoon

  6. Sabine zegt:

    Leuk lijstje! Ik bakte ook pannenkoeken op Valentijnsdag haha 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Evi zegt:

    Wat een mooie vooruitzichten voor maart! En Balls & Glory is inderdaad wel yummie 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Zij zegt:

    Toch fijn, dat er ook leuke dingen waren in februari. Nu het stilaan beter weer zou moeten worden, zullen de verkoudheden wel verminderen. Hoop ik toch 🙂 Want ook ik had er heel wat last van in februari.
    Toffe vooruitzichten voor maart 🙂 Dat wordt genieten!
    En.. een leuk vooruitzicht voor volgend jaar… die speciale verjaardag van je mama.

    Liked by 1 persoon

  9. Flavie zegt:

    Balls & Glory… lekker hé!!
    Wij zijn in maart 4 jaar samen…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

