De Pannenkoek reisfotochallenge – De magie van Disney

DSCF0634

Maart 2012. Ik heb de echtgenoot eindelijk kunnen overtuigen om eens naar Disneyland te gaan. Eens we daar zijn moet hij inderdaad toegeven dat het qua afwerking en attracties nog niet in de buurt komt van Walibi of Bellewaerde en samen brengen we er drie dagen door, waarbij we van de ene adrenaline rush naar de andere hollen en we ons volstoppen met vettig eten.

Ik had de eerste dag een rode plek onderaan mijn kaak, maar dacht dat het een muggenbeet was. De tweede dag was die plek overgegaan in een half gezwollen kaak en voelde ik me wat koortsig en niet helemaal in orde. De adrenaline van al die wilde attracties, zorgde er echter voor dat ik er overdag eigenlijk niet veel aandacht aan besteedde, al werd ik die nacht wel wakker badend in het zweet en was ik blij dat ik eraan gedacht had om medicatie mee te nemen. Anders hadden we stante pede naar huis kunnen terugkeren. Slapen was die nacht sowieso moeilijk. De kuisvrouw was iets te grondig geweest en had mijn pilstrip en oordopjes gewoon weggegooid. Die pilstrip was nu niet zo’n probleem, maar die oordopjes wel. We hoorden de Hollandse papa naast ons nogal tekeer gaan tegen zijn stoute kindjes…

Alsof dat nog niet genoeg was, had ik ook de kapitale fout gemaakt om schoenen aan te trekken die hun beste tijd gehad hadden. De zolen waren versleten en dus voelde ik elk bobbeltje en elke kiezelsteen tijdens het wandelen. En tijdens zo’n bezoek aan Disneyland leg je de nodige kilometers af, dat kan ik u verzekeren. Tegen het einde van de tweede dag had ik dus een dikke kaak, was ik doodmoe en begon ik nog te manken ook. De magie van Disney ging op dat moment een beetje aan mij verloren.

De laatste dag van ons verblijf was het mijn verjaardag. Ik voelde me geradbraakt na de moeilijke nacht en wilde eigenlijk gewoon zo rap mogelijk het park in om aan onze laatste dag te beginnen. En toen begon de echtgenoot ineens raar te doen. Hij treuzelde bij het inpakken en toen hij met aandrang vroeg of ik bij hem kwam zitten om het kaartje voor mijn verjaardag open te doen, rook ik onraad. U moet weten, er hing al een tijdje een huwelijksaanzoek in de lucht. Er was zelfs al een mislukt aanzoek gebeurd een paar maanden eerder en ik verwachtte sowieso dat een tweede poging er zat aan te komen. Alleen had ik dat niet in Disneyland verwacht, op de hotelkamer. Eerlijk gezegd was ik daar op dat moment, terwijl ik ziek was, moe, een misvormd gezicht had en een zere voet, ook helemaal niet voor in de stemming.

Ik heb er meteen uitgegooid dat dit niet het juiste moment was voor een aanzoek, nog voor hij iets had kunnen zeggen. En ja, mijn vermoedens klopten. Hij begreep niet waarom ik hem tegenhield en is de rest van de dag wat blijven mokken, maar ik ben nog altijd blij dat ik hem toen tegengehouden heb. Ik was in zo’n slechte staat dat ik misschien nog neen had gezegd ook, uit pure ellendigheid ;-).

Gelukkig volgde er een maand later bij de derde poging wel een deftig aanzoek, waarop ik volmondig ja heb geantwoord en zijn we het jaar nadien getrouwd. Je weet wat ze zeggen, derde keer goede keer :-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

23 reacties op De Pannenkoek reisfotochallenge – De magie van Disney

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Eind goed, al goed dus….
    Wij zijn daar nooit geraakt, gek genoeg, onze 3 kinderen vinden het nog altijd niet kunnen 🙂
    Maar we zullen het ruimschoots goed maken met onze kleinkinderen!

    Liked by 1 persoon

  2. Zij zegt:

    O’ da’s wel jammer hé.. al die vervelende dingen tijdens jullie verblijf in Disneyland. Je moet er inderdaad aardig wat kilometertjes doen en als je je dan niet zo goed voelt :-/
    Zelf zijn wij er vier keer geweest. En telkens heb ik genoten. Niet dat ik zo’n durf-al ben, die in alle wilde attracties durft.. maar de sfeer alleen al was genoeg om mij een zalig gevoel te geven.
    ‘k Zou graag nog een keertje terug willen.. misschien, nu de kleinzoontjes wat ouder worden, dat dit een goeie gelegenheid is .. 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Wij hadden wel een rustig moment uitgekozen om te gaan, want zo tijdens een schoolvakantie, ik weet niet of ik dat wel zo leuk zou vinden. De volgende keer doe ik alleszins mijn sneakers aan of zelfs mijn wandelschoenen. Comfort eerst!

      Liked by 1 persoon

      • Zij zegt:

        Jammer genoeg moesten wij steeds tijdens schoolvakanties gaan. Maar zo herinner ik me een kerstvakantie in Disneyland, waar ik echt heel erg van genoten heb. Het was koud, het was druk.. maar toch net een sprookje 🙂

        Liked by 1 persoon

  3. Ik ben er nooit geweest en na je verslag is mijn ‘goesting’ helemaal weg…

    Liked by 1 persoon

  4. Falderie zegt:

    Haha ik durf erom te wedden dat je, ondanks je ellendigheid, toch gewoon ja zou hebben gezegd! 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Flavie zegt:

    Tot 3 keer toe gevraagd worden… 🙂
    Ik ben er ook ooit geweest, maar dat is al een hele tijd geleden… het spreekt mij niet meer aan.

    Liked by 1 persoon

  6. marliese9 zegt:

    Haha mijn man zei in de Elzas, tijdens ons avondmaal: “je wil heel graag trouwen hè?” (Ik had hem dat de maanden ervoor nogal duidelijk gemaakt en hij wist ook dat ik een zomertrouw wilde.) “Ja, idd.” “Als we dat nu eens volgende zomer doen?” En daarmee moest ik het stellen, romantisch hè :-D.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Hihi :-). Maar je had het waarschijnlijk wel totaal niet zien komen 😉 ?

      Like

      • marliese9 zegt:

        Idd en onze trouw was wel heel mooi, terwijl het eigenlijk nooit zijn droom was om te trouwen. Dus dat aanzoek dat heb ik maar door de vingers gezien ;-).

        Liked by 1 persoon

        • Samaja zegt:

          T is dat hé, zo van die sprookjesachtige huwelijksaanzoeken, daar zijn volgens mij maar weinig mannen toe in staat ;-). Ik wist ook dat ik dat niet mocht verwachten van de echtgenoot. Dat je trouw zelf mooi was, is veel belangrijker, denk ik.

          Like

  7. Hahaha, ’t is natuurlijk wel heel erg voor jou dat je je zo slecht voelde, maar ik heb hier toch heel erg zitten lachen met dat aanzoek dat werd afgewezen nog voor het uitgesproken kon worden! Ocharme zieke jij, ocharme afgewezen man 🙂
    En curieuzeneuzemosterpot die ik ben, ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar het uiteindelijk aanzoek (en ook wel een beetje naar dat mislukte eerste, oeps ramptoerist) 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Wildcard zegt:

    Alle goeie dingen bestaan uit 3 hé 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

