Tiny en de muziek van vroeger

Tiny heeft een leuke uitdaging bedacht:

Noem het een tag, noem het een stokje, noem het gewoon een zot idee. Ga eens op zoek naar een liedje van een hele tijd geleden. Zo lang geleden dat je zelfs nog niet eens geboren was. Maar toch blijft het hangen, vind je het mooi of net niet – dat kan ook.

Maak er een blogje over en link deze post van mij er aan, zo leren we én andere blogs én andere nummers kennen.

Aangezien ik veel naar zangwedstrijden kijk, heb ik daar in de loop der jaren ook mijn muziekkennis aardig mee uitgebreid. Zo heb ik ook wat oudere muziek ontdekt en tja, eigenlijk was het best moeilijk om daar nu 1 nummer uit te kiezen, er is tenslotte zoveel mooie muziek gemaakt.

Dan ga ik maar voor een nummer dat de tand des tijds helemaal heeft doorstaan, wat mij betreft toch.

De film kwam uit in 1978, de musical op zich bestond al een paar jaar voordien. Ik ben geboren in 1984, dus het is alleszins ouder dan ik :-).

Ik wilde aanvankelijk de Grease Megamix nemen, dat maar liefst drie liedjes uit de film bevat. Want het is die mix die steevast gedraaid werd op fuiven toen ik begon uit te gaan en die ik ook tijdens menig feestje in mijn studententijd hoorde passeren. Maar omdat er daarvan blijkbaar geen officiële clip bestaat, heb ik gekozen voor You’re the one that I want, waarschijnlijk het bekendste nummer uit de film.

Hoewel de film dus dateert van voor onze geboorte, had iedereen in mijn klas hem minstens 1 keer gezien en het diende als inspiratie voor de groepsdans op ons afscheidsfeest van de middelbare school. Op elk trouwfeest passeert het (ook op dat van ons) en altijd is er wel iemand die de dansmoves probeert na te doen, met wisselend resultaat ;-).

Een nummer dat al zo lang meegaat, dat mag wel eens in de kijker worden gezet!

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Tiny en de muziek van vroeger

  1. Falderie zegt:

    Dat nummer blijft even goed he, leuke keuze!

    Liked by 1 persoon

  2. tinyblogt zegt:

    Dank je wel om mee te doen! Ik heb bewust meegemaakt dat de film uitkwam en ik speelde met vriendinnen hele scènes na… 🙂 Dolverliefd was ik op John Travolta!

    Liked by 1 persoon

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik ben wel “oud” genoeg om de film gezien te hebben.. 🙂
    Blijft een leuk nummertje, goed gekozen!

    Liked by 1 persoon

  4. Evi zegt:

    Leuke keuze! Als ik dat liedje hoor word ik meteen vrolijk, wat altijd mooi meegenomen is zo op een druilerige maandag 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Sabine zegt:

    Geweldig nummer, geweldige film, geweldige acteurs!! Ik zag hem al vroeg in mijn jeugd en heb m daarna nog zo’n 20 keer gezien 😛

    Liked by 1 persoon

  6. Brubeck zegt:

    We hebben Grease onlangs nog eens “gauw, gauw” herbekeken via Netflix (eigenlijk gewoon telkens doorgespoeld naar de liedjes) 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Zij zegt:

    Inderdaad een super leuke film! Hij kwam uit, toen ik de echtgenoot net had leren kennen 🙂
    En de liedjes.. die blijven het doen ! Voor jong en oud 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Als je die film vandaag bekijkt, gaat die zo traag vooruit en begrijp ik niet meer waarom ik die vroeger zo goed vond.

    Liked by 1 persoon

  9. Billy zegt:

    Prachtige keuze dit!
    Ik heb (vanzelfsprekend) de film indertijd gezien, samen met vrouwlief en vrienden.
    Naar aanleiding van de film heb ik ook een elpee gekocht van Olivia Newton-John.

    Liked by 1 persoon

  10. kaybe610 zegt:

    Dit is zo’n catchy nummer!! Ik heb leuke herinneringen aan de film… het was de eerste die ik in de bioscoop zag!! Wat een uitstap was dat in die tijd zeg…

    Liked by 1 persoon

  11. Flavie zegt:

    Zalig nummer… een film die ik al vele keren gezien heb als kind 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

