32

Toen mijn mama 32 was, was ik al 5 jaar oud en was mijn zus onderweg. Ik word vandaag 32 en moest meteen denken aan hoe verschillend mijn leven is ten opzichte van dat van mijn mama en eigenlijk ook van hetgeen ik vroeger voor ogen had. Ik voel me momenteel alsof ik nog maar aan het begin van mijn volwassen leven sta. Ik voel me hoogstens 27, 28 en kan amper vatten dat ik al een tijdje op tram 3 zit. Ik heb nog geen idee waar ik met mijn carrière naartoe wil, ik weet niet of we ooit nog aan kinderen zullen beginnen. Al een chance dat we een huis gekocht hebben, zo gaan we toch op 1 vlak een beetje vooruit ;-).

Het verschil met 30 en 31 worden, is dat ik nu veel rustiger ben. Op mijn 30e verjaardag was de depressie nabij en toen ik 31 werd, wilde ik daar amper aan denken. Dit jaar voel ik me kalmer en aanvaard ik het gewoon zoals het is, het is tenslotte maar een getal. Als ik me maar eind de twintig voel, dan is dat prima. Ik moet me niet laten opjagen door wat anderen ervan denken en gewoon mijn eigen ding doen. Ik sta ervan versteld hoeveel ik op dat vlak gegroeid ben in een jaar tijd. Een kus van de echtgenoot en een bank vooruit, dat heb ik wel verdiend.

Grote plannen zijn er niet voor vandaag. Vanavond gaan we zoals elke woensdag eten bij mijn ouders. Ik mag volgens onze traditie kiezen wat er op tafel komt en ik heb een klassieker gekozen, die enkel mijn mama zo lekker kan klaarmaken. Op voorhand zal er ongetwijfeld een kleine aperitief zijn, want daar ben ik al helemaal dol op. Maar geen toeters en bellen of wilde feestjes. Die tijd is gepasseerd en daar heb ik ook geen behoefte meer aan. Dat zal toch wel een gevolg zijn van het ouder worden ;-).

Ik krijg wel nog altijd cadeautjes van mijn ouders en zus. Normaal gezien ook van de echtgenoot, maar ik wilde niet dat hij dit jaar veel geld zou uitgeven omdat we duchtig aan het sparen zijn voor het huis. Hij ging origineel zijn met een beperkt budget, maar gisteren had hij alleszins nog niets gekocht. Soit, het is hem vergeven ;-). Volgende week nemen we samen een paar dagen vrijaf en gaan we alleszins al uitgebreid ontbijten, wat toch ook wel een beetje om te vieren is. Ondertussen piept mijn GSM al heel de ochtend en ben ik blij om te zien dat zoveel mensen aan me denken. Waarom zou ik dan ins hemelsnaam klagen?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op 32

  1. Lottesanekdotes zegt:

    Gelukkige verjaardag!!

    Liked by 1 persoon

  2. Sabine zegt:

    Van harte gefeliciteerd meid! Het is gewoon eng hoe erg ik me herken in jouw verhaal.. ik word bijna 31 en heb eigenlijk min of meer dezelfde dingen. Behalve dan de depressie. Ik begin er nu langzaam achter te komen wat ik wil met mijn werk en leven. Maar als ik eraan denk dat ik nog steeds niet echt een stabiel leven heb ed en over 9 jaar al 40 word pff… Gelukkig komt er nu wel steeds meer stabiliteit in. Trouwen, concretere plannen voor de toekomst. Ik wens jou ook het allerbeste en een gezellige dag!

    Liked by 1 persoon

  3. greet zegt:

    Gelukkige verjaardag!
    Gewoon zorgen dat je genoeg dingen doet die je graag doet, en dan komt het wel goed met dat ouder worden. Ik ben 41 ondertussen en af en toe schrik ik er ook wel eens van hoe snel de afgelopen jaren voorbij zijn gegaan. Maar eigenlijk vind ik het prima. Nog te jong voor ouderdomskwaaltjes, tot het besef gekomen dat het leven niet per se een duidelijk doel hoeft te hebben en alsmaar meer fijne herinneringen om op terug te kijken.

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Een dikke proficiat..
    Voor wat het waard is, ik voel me ook nog altijd 35 en word binnenkort 50 🙂
    B werd dat vorig jaar en had er veel moeite mee. Ik zie er niet tegenop, maar kan nu wel getuigen dat alles veel te snel gaat, genieten van elke dag is de boodschap! En 50, dat is het nieuwe 30 😃😃

    Liked by 2 people

  5. Inge zegt:

    Ik ben er ook 32 geworden dit jaar en denk dikwijls, ai nu ben ik echt omweg naar de 4… Maar goed, nog 8 jaar te gaan. Op gebied van kinders heb ik het gehad maar mijn carrière dat is wat anders 🙂 Gelukkige verjaardag in elk geval, geniet ervan!

    Liked by 1 persoon

  6. Friekske zegt:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!! Volgend jaar word ik 30 en ik kan er alleen maar naar uitkijken 🙂 geniet van je dag en van je dagen volgende week.

    Liked by 1 persoon

  7. Gelukkige verjaardag!
    En, als het een “troost” kan zijn: wij gaan langer moeten werken dan onze ouders, dus hebben we ook meer tijd om uit te dokteren waar we naartoe willen, toch?! 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Evi zegt:

    Gelukkige verjaardag! Geniet van het etentje deze avond! Erg herkenbaar verhaal trouwens, ook ik word binnenkort 32 en weet regelmatig niet welke richting ik precies uit wil. En dat levert inderdaad het nodige gepieker op, maar ik vertrouw erop dat het uiteindelijk zichzelf wel zal uitwijzen. En dus allemaal goed komt 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. Wildcard zegt:

    Nog vele jaren en een goede gezondheid hé 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Brubeck zegt:

    Als 50 het nieuwe 30 is, dan is 30 het nieuwe 10.. Kijk hoe goed die perspectieven zijn 🙂 Late proficiat !

    Liked by 1 persoon

  11. Zij zegt:

    O ‘nee ! Ik schaam me dood nu! Net op je verjaardag las ik geen blogjes.
    Alsnog welgemeend van harte gefeliciteerd met je verjaardag !

    Liked by 1 persoon

  12. Flavie zegt:

    Een late hieperdepiep hoera!!!
    Ookal ben ik er AL 34, ook ik voel mij nog 28 😉

    Liked by 1 persoon

  13. Pingback: Good things – maart | Samajatalk

Geef een reactie

