Pinterest

Ik heb sinds kort Pinterest ontdekt. Dat klinkt misschien niet als bijzonder nieuws, maar voor mij is het dat wel. Ik zit op Facebook, maar hou me ver verwijderd van andere social media. Het zou best kunnen dat dit net heel leuke sites zijn, maar ik wil voor mezelf een grens trekken en me daaraan houden, want voor ik het weet, ben ik anders hele avonden vergroeid met mijn tablet. Maar Pinterest heeft me nu toch weten te overtuigen. Niet in het minst omdat ik op zoek was naar ideetjes voor de inrichting van het huis en ik daar ineens op een schat aan inspiratie stootte.

Inmiddels heb ik niet alleen verschillende borden met ideetjes voor de inrichting van de badkamer, de hal en de living, maar heb ik ook een verzameling knappe mannen staan ;-), jurken die ik graag zou dragen wanneer ik in september getuige mag zijn van een van mijn beste vriendinnen, schoenen die ik zou kopen als ik niet zo’n moeilijke voeten had en landschappen die ik ooit nog eens met eigen ogen zou willen zien. En ja, ik geniet daar dus echt van om even wat te grasduinen op Pinterest en naar mooie prentjes te kijken. De echtgenoot schudt meewarig zijn hoofd bij zoveel zotheid, maar aangezien hij tegenwoordig met een serieuze Farm Heroes Saga verslaving kampt, moet hij zich vooral stil houden ;-).

Door al de inspiratie die ik opdoe, zit ik werkelijk te popelen om nog eens naar Ikea te gaan. Ik heb al helemaal uitgevogeld wat ik allemaal in de hal wil installeren, hoe ik het ga oplossen dat we nog een beetje moeten sparen vooraleer we een echte dressing installeren en hoe we van de derde slaapkamer een functioneel bureau/gezellige bibliotheek gaan maken.

Ik zit naar gordijnen te kijken in allerlei soorten en maten en die oplossingen zouden geven voor de ramen in de living. De aannemer vond het een goed idee om een boograam in onze living te steken. Mooi hoor en ja, het heeft echt wel iets. Maar ik hou nogal van moderne gordijnen, genre rolgordijnen enzo, en ik heb geen idee hoe ik dat ga moeten doen met een boograam. Pinterest to the rescue!

Wat mensen zo deden om inspiratie op te doen vooraleer het internet alomtegenwoordig was, ge vraagt het u toch af ;-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Pinterest

  1. Villasappho zegt:

    Ik heb pinterest vooral gebruikt voor tijdverdrijf nu weer een beetje verlost ervan

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik gebruik het echt om inspiratie op te doen en ik probeer alvast om het gebruik ervan wat te beperken. Ik spendeer immers al meer dan genoeg tijd online.

      Like

  2. Falderie zegt:

    Die pinterest snap ik nog niet helemaal. Ik zie er het voordeel ook nog niet echt van in…

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik gebruikte het vroeger totaal niet, kende het zelfs maar amper. Maar als je zo eens op zoek bent naar inspiratie, kan je er daar veel opdoen! Ik gebruik het nu dus vooral voor decoratie enzo 🙂

      Liked by 1 persoon

  3. Zij zegt:

    Ik zit al een tijd op Pinterest. Ideetjes over bloemschikken per seizoen, citaten, outfits, .. zelfs kleurencombinaties voor website 😉
    En dan is er nog Instagram… Twitter.. ik heb het allemaal, maar doe er eigenlijk niet veel mee..

    Like

  4. Sabine zegt:

    Grappig, ik heb ook net Pintertest. Heb er wat foto’s opgezet van mijn blogs maar heb eigenlijk geen idee hoe het werkt. Heb ook geen volgers en kijk zelf ook nog niet. Lees er zoveel goeds over, ga me er toch maar eens meer in verdiepen!

    Liked by 1 persoon

  5. Mrs. Brubeck zegt:

    Ooit ontdekt en weer vergeten… 🙂
    Ieder zijn ding!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja, dat is waar. Ik merk dat ik vooral de eerste dagen heel enthousiast was, maar ik nu al zeker niet meer hele avonden prentjes zit te kijken. Het valt dus af te wachten hoe lang de liefde zal duren ;-).

      Liked by 1 persoon

  6. Billy zegt:

    vroeger was het gewoon in tijdschriften en brochures bladeren, nu krijg je alles via internet in huis, wat ook wel makkelijker (en goedkoper) is… 😉

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Al denk ik er wel over na hoor, om nog wat tijdschriften te kopen om tips op te doen. Maar dan kijk ik naar hoeveel ze kosten en kies ik toch maar weer voor Pinterest ;-).

      Liked by 1 persoon

  7. Flavie zegt:

    Ik ben er ooit eens naar gaan kijken, maar ik verkies Instagram, daar kan ik uren op kijken.
    Er zijn heel veel mooie tijdschriften met veel inspiratie…

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Instagram heb ik nog niet geprobeerd. Voorlopig kom ik met Pinterest nog voldoende aan mijn trekken ;-). Al hoor ik van veel mensen dat ze Instagram heel leuk vinden, sommigen vinden het zelfs het leukste social network. Ik hou het alleszins in mijn achterhoofd.

      Like

  8. Ik ben een fan! Heel handig om alles bij te houden, een soort van virtueel prikbord. Vroeger hield ik alles op papier bij, in mappen. Dit bespaart me heel veel plaats en ik kan het overal opzoeken.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja hé, ik vind dat prikbord heel interessant. Anders zie ik ergens een leuk idee en vergeet ik compleet waar ik dat tegengekomen ben. Dat is nu verleden tijd :-).

      Like

  9. LJ zegt:

    Ik moet precies ook eens wat meer gaan Pinteresten, want die bureau/bibliotheek van ons (kortweg bibureau) wordt stilletjesaan de nagel aan mijn doodskist, zoals die maar niet ingericht en gezellig geraakt!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik heb daar toch echt veel ideetjes gevonden. Niet allemaal haalbaar voor ons, want we zijn absoluut geen doe het zelvers, maar toch, zeker eens het proberen waard :-).

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

