5 dagen genieten en nuttig bezig zijn

De echtgenoot en ik hadden al een tijdje geleden beslist om wat verlof te nemen en deze week was het eindelijk zover. Zeggen dat we er naar uitgekeken hadden, is een zwaar understatement. We hadden er echt nood aan en het kwam dus geen moment te vroeg. We hadden zin om vooral eens geweldig lui te zijn en wat uit te rusten, maar er moest ook een en ander gedaan worden. Zoals altijd met een kort verlof, zat het al gauw vol.

Woensdagmorgen was ik nog alleen thuis en dus maakte ik van die tijd gebruik om eindelijk nog eens naar de kapper te gaan. Het ging deze keer gelukkig heel vlot om te babbelen, zelfs in die mate dat ik me afvraag of hij soms stiekem mijn blog gevonden heeft ;-). ’s Namiddags was de echtgenoot ook thuis en die was pompaf na alweer een behoorlijk intense teamvergadering. Die middag werd er dan ook niet veel gedaan ten huize Samaja. ’s Avonds gingen we eten bij mijn ouders en probeerde ik nogmaals tevergeefs mijn mama te overtuigen om het wat rustiger aan te doen en een appartement te zoeken.

Donderdag gingen we op uitstap en dat bleek een heel goede keuze te zijn geweest, want het was prachtig weer. We hadden nog een Bongo bon liggen voor een vorstelijk ontbijt en we kozen Hotel Recours in Poperinge uit. We hadden ons weliswaar een beetje mispakt aan hoe ver Poperinge wel rijden is, maar dat terzijde. We werden er heel vriendelijk ontvangen en het ontbijt was bij de beste en meest verzorgde buffetten die ik al voorgeschoteld kreeg. We hebben nog zo’n Bongo bon liggen en als het niet zo ver rijden was, zou ik niet aarzelen om opnieuw daar naartoe te gaan.

We wandelden nog wat rond in Poperinge, bezochten de dodencellen, kwamen daar met een krop in de keel buiten en zetten daarna koers richting Nieuwpoort. Iedereen heeft zo een kustgemeente waar ze altijd weer naar terugkeren en sinds ik de echtgenoot ken, is dat voor ons Nieuwpoort. We genoten er van het zonnetje, het zicht op zee en terrasjes doen uit de wind. Zalig! We babbelden honderduit over vanalles en nog wat, dachten voor een keer niet aan het huis en de zorgen op ons werk en dat deed geweldig veel deugd.

Vrijdag overlegden de echtgenoot en ik nog eens over bepaalde beslissingen die we moeten nemen voor het huis en tekende ik voor de zoveelste keer onze living uit, compleet met waar alle meubels moeten komen. Al besef ik ook dat tekeningetjes niet alles zeggen en je soms maar kan zien of het werkt als alle meubels er echt in staan.

Rond lunchtijd vertrok ik naar het centrum van Gent waar ik had afgesproken met een vrouw die ik via het Libelle forum heb leren kennen. We mailden al een tijdje over en weer, maar hadden nog nooit face to face afgesproken. Ik vond het behoorlijk spannend, het voelde een beetje als een blind date aan. We arriveerden bijna gelijktijdig en het ijs was zo goed als direct gebroken. We zijn heel de middag blijven babbelen en na afloop zei ze dat het voelde alsof we elkaar al langer kenden. Laat ons hopen dat dit de eerste was van vele koffiekletsen!

Zaterdag deden we in het huis een soort rondgang om te bespreken waar de stopcontacten e.d. zouden moeten komen. Best wel moeilijk hoor. Je hebt een bepaald idee op plan, in werkelijkheid ziet het er dan weer net iets anders uit en begin je te twijfelen en eenmaal je daar intrekt, ondervind je pas dat je bepaalde zaken toch weer anders zou doen. Dat was zo in ons appartement en dat zal nu ongetwijfeld ook weer zo zijn. Soit, de rondgang is nu gedaan, ik moet het loslaten en erop vertrouwen dat we de juiste keuzes gemaakt hebben.

Vandaag gingen we eindelijk een rustdag houden, al hebben we op het nippertje besloten om ons terras onder handen te nemen. Het is wat vroeg, maar als we vanaf volgende week kopers zouden ontvangen, moet het in orde staan he. Elk jaar moeten we dat schuren en elke keer opnieuw is dat een gesukkel van jewelste. We kopen te weinig product, de echtgenoot vecht met de tuinslang of de hele berging loopt onder water omdat we die tuinslang niet goed aangesloten hebben… Het is elk jaar wel iets. Wonder boven wonder ging het deze keer redelijk vlot en ik had al neergeschreven hoe blij ik daarom was. Mijn woorden waren nog niet koud toen het alsnog verkeerd ging toen de echtgenoot de tuinslang afkoppelde terwijl de kraan nog open stond. Opnieuw de helft van de berging onder water… Ik heb zelfs een nieuw pak dweils moeten opentrekken om het water de baas te kunnen. Ik kon hem wel vermoorden op dat moment! Vooral toen hij kwaad werd op mij… Typisch! Ik troost mij met de gedachte dat het de laatste keer geweest is. Aan het huis ligt er gelukkig geen houten terras en daar zullen we een kraantje hebben in de tuin zodat we sowieso geen risico meer lopen. Hallelujah!

Eerlijk gezegd heb ik niet veel zin om morgen terug aan de slag te gaan. Er zijn wat dingen gaande op de werkvloer die me onrustig maken en na een paar dagen vakantie is het sowieso altijd wat lastiger om terug aan de slag te gaan. Laat mij dus nog maar wat genieten van de laatste uurtjes van het weekend, het zal immers weer veel te rap maandag zijn!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op 5 dagen genieten en nuttig bezig zijn

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Weekends en verlof zijn altijd veel te snel voorbij 🙂
    Fijn dat jullie genoten hebben!

    Liked by 1 persoon

  2. Lottesanekdotes zegt:

    Zulke vakantieweekjes gaan altijd veeeeeel sneller voorbij dan je zou willen hé. Ik ben in mei een weekje thuis en ik verlang als een gek. Wat leuk trouwens, dat het meteen zo goed klikte met die vrouw die je online leerde kennen 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja, dat kan ik geloven. Voor jou kan het zeker niet rap genoeg mei zijn :-). Ik vond het vooral heel spannend om zo af te spreken met iemand die ik nog nooit gezien had. Maar kijk, het is geweldig goed meegevallen 🙂

      Like

  3. Zo’n fijn vakantietje dat jullie gehad hebben. 🙂 Wij hebben volgende week een week v akantie en man, wat kijk ik daarnaar uit!
    Ook troubles op het werk? Triest, he…

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Oh, wat leuk voor jullie :-). Geniet er maar van! Ja, op het werk gaat het bij mij ook niet bepaald denderend tegenwoordig. T is inderdaad erg jammer, maar voorlopig weet ik niet goed wat ik eraan kan doen. Frustrerend!

      Liked by 1 persoon

  4. Zij zegt:

    Toch wel jammer, dat een vakantie zo snel voorbij gaat. Plannen genoeg en dan voor je het weet is het verlof om 😦

    Het verhaal van het terras en de tuinslang.. Ik zag het al zo voor me! En dan typisch voor mannen om de schuld van zich af te schuiven 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Billy zegt:

    je man weet dus niet af van je weblog, Samaja?
    Waar wonen jullie eigenlijk?
    Ik kom ook graag in Nieuwpoort, de promenade van stad naar strand vind ik een fenomenabel aangename constructie. Op het marktplein heb je er trouwens enkele aanraders qua restaurantjes.

    Liked by 1 persoon

  6. Flavie zegt:

    Het is altijd fijn om verlof te hebben… nog eventjes op de tanden bijten en ik heb een weekje verlof!
    Ik werk in Gent en onze baas komt uit Poperinge… jaren aan een stuk heen en weer, ik zou het niet zien zitten. Het zijn zijn laatste dagen want hij gaat eind deze maand in pensioen.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Pfff, ik denk ook niet dat ik zo’n lange tocht elke dag zou zien zitten. Chapeau voor je baas! T is wel een rustige baan, wij hebben bijvoorbeeld geen file gehad. Maar dat is dan ook het enige voordeel. Hopelijk komt je week verlof er snel aan. Veel plezier!

      Like

  7. Pingback: Good things – maart | Samajatalk

  8. LJ zegt:

    Heerlijk zo’n ‘staycation’ en ja de planning loopt dan altijd keisnel vol, hoe hard ge u op voorhand ook voorneemt om niks te doen.
    Ik heb dat na al mijn drie verhuizen elke keer weer gehad: hadden we dat maar anders, zus of zo gedaan. Het perfecte huis, het bestaat niet of je moest een fulltime klusjesdienst hebben 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ergens is dat wel een geruststelling om te horen. Ik voel me nu zo verantwoordelijk voor het huis en ik flip al bijna als een stopcontact iets te hoog geplaatst is naar mijn goesting. Maar je hebt gelijk, geen enkel huis is perfect. En al zeker niet bij mensen met twee linkerhanden zoals wij ;-).

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

