10 dingen waaraan ik voel dat de lente in aantocht is

daffodils-716370_1280

1. Ik leef op van zodra de zon zich laat zien en zit vol plannen, maar het ontbreekt me vaak aan fut en energie om ook werkelijk tot actie over te gaan. Lentemoeheid is mij niet vreemd.
2. Ineens ervaar ik de drang om mijn kleerkast uit te kuisen, het terras te schuren en alle rommel buiten te gooien.
3. Mijn ogen prikken, ik krijg jeuk van kledij die ik al jaren heb, mijn neus zit verstopt en ik hoest en puf meer dan anders. Allergieën en de lente, die gaan hand in hand.
4. Ik begin me zorgen te maken over de winterkilo’s die elk jaar toch weer tevoorschijn komen en die ik dus liever weer zie verdwijnen vooraleer het tijd wordt voor luchtige jurkjes.
5. De echtgenoot droomt al luidop over de eerste barbecue van het jaar.
6. Op het werk moet de vakantieregeling voor deze zomer uitgewerkt worden, wat altijd gepaard gaat met het nodige drama.
7. Het is niet langer donker wanneer ik ’s morgens naar het werk vertrek en ik word af en toe wakker door de vogeltjes die fluiten.
8. De boom in de voortuin van de overburen staat in bloei. Het duurt nooit lang, maar we genieten toch elk jaar weer van dat prachtig uitzicht.
9. De narcissen bloeien al sinds januari op ons terras dit jaar en sinds een goeie week beginnen ook de andere plantjes te schieten.
10. Het gevoel dat verandering in de lucht hangt en het binnenkort weer tijd is voor terrasjes en zonnecrème. Wat kijk ik daar naar uit!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op 10 dingen waaraan ik voel dat de lente in aantocht is

  1. lentemoeheid is hier ook niet vreemd. Maar die zon maakt al veel goed. En dat op orde krijgen van terras en kleerkast: ook dat is mij niet vreemd. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Villasappho zegt:

    Lentemoeheid hmmm das vervelend geniet iig van de bloemen

    Liked by 1 persoon

  3. Zij zegt:

    Ik voelde de lentekriebels ook al.. Maar net als bij jou ontbreekt me de energie 😦
    Hopelijk komt die energie terug zo gauw het zonnetje meer en meer gaat schijnen

    Liked by 1 persoon

  4. Billy zegt:

    ik verlang al naar nog iets warmer weer, en de mooie fietstochtjes met vrouwlief.
    En terrasjes doen hoort daar dan ook bij… 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Lente, ik word er zo blij van. Kom maar op met die zon, ik reserveer alvast een plekje op een terras.

    Liked by 1 persoon

  6. Flavie zegt:

    Als ik lentekriebels krijg… volgt er altijd een grote paniek: wat moet ik aandoen??? Wat deed ik vorig jaar in godsnaam aan???
    Nieuwe kleertjes, terrasjes, veel zon, ijsjes… laat maar komen!!

    Liked by 1 persoon

  7. Irma zegt:

    Ik word zo blij van de lente. Het liefst echt het hele jaar lente voor mij haha!

    Liked by 1 persoon

  8. LJ zegt:

    Ik ben altijd ZO blij als de winter voorbij is.. Hoewel ik een herfstkindje ben, is de lente mijn tweede-favoriet seizoen. Lentemoeheid ken ik ook maar al te goed, al heb ik er nu minder last van, misschien omdat ik zo’n drukke planning heb en vooral veel enthousiasme heb voor den hof 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Al bij al mag ik dit jaar ook niet klagen. Ik denk dat de vermoeidheid eerder met alle stress te maken heeft dan met de lente. Maar net zoals jij krijg ik ook wel energie van de nieuwe uitdagingen en van het zonnetje, dus stilaan is het weer helemaal in orde aan het komen :-).

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

