Binnen 5 jaar #projectblogboek

Cover_Blogboek_kelly_deriemaeker-566x850

Nu ik het Blogboek helemaal uit heb, kriebelt het toch om een paar tips te proberen. Ik ga ze niet allemaal afwerken, maar diegene die mij meteen aanspraken, kon ik niet links laten liggen. Ik besef dat ik genadeloos achter kom, maar dat is nu eenmaal hoe ik in elkaar zit. Forgive me ;-).

Laat ons even forward flashen naar 2021. De echtgenoot en ik zijn nog altijd gelukkig getrouwd. We slagen erin om de sleur uit onze relatie te houden en kiezen elke dag weer onvoorwaardelijk voor elkaar. Morantisch hé ;-).

Mijn eigen professionele toekomst is wat onduidelijk. Ik kan daar precies nog geen voorspellingen over doen omdat ik nog geen idee heb van wat ik met mijn carrière wil aanvangen, maar ik zal binnen 5 jaar hopelijk sowieso content zijn met hetgeen ik doe. Ik denk overigens niet dat ik in Brussel zal werken omdat ik me niet kan voorstellen dat ik met volle goesting zal kiezen voor een functie die inhoudt dat ik weer alle dagen moet pendelen.

De echtgenoot is op zijn werk inmiddels op een niveau beland waarbij hij naar zijn diploma betaald wordt, is gelukkig in zijn job en is dan ook doodcontent dat hij doorgezet heeft toen het in 2016 wel heel moeilijk ging. Dat we daardoor ook meer financiële ademruimte hebben, is mooi meegenomen :-).

We wonen al een kleine 5 jaar in ons huis en zijn daar enorm content. We weten niet waarom we in 2015 ins hemelsnaam twijfelden of we wel voor een huis zouden gaan. Het is veel rustiger dan op ons appartement en de buren zijn vrienden geworden. We hebben een garage gezet en onze oprit ligt te blinken in al zijn nieuwigheid. Ons huis is al helemaal geschilderd en ingericht en is een haven van gezelligheid en comfort.

Ons sociaal leven floreert als nooit tevoren en onze agenda staat vol met feestjes, barbecues en koffiekletsen. Ik ben inmiddels meter geworden van een van de kindjes van onze vrienden en heb dan ook de ambitie om de beste meter ooit te worden van dat geweldig leuke en slimme kind. De echtgenoot en zijn petekind zijn twee handen op een buik en hij komt regelmatig bij ons logeren, want bij tante Samaja is het altijd dolle pret.

Mijn zus heeft de liefde van haar leven gevonden. De arme stakker werd door mij eerst grondig op de rooster gelegd, maar werd na die strenge keuring goed bevonden ;-). Ze is een jaar geleden getrouwd met alles erop en eraan, inclusief een feest waarop we om 6 uur ‘s morgens stonden te dansen op de Backstreet Boys. Er is inmiddels een eerste kindje onderweg waarvan ik uiteraard ook meter zal worden :-).

Door het vertrek van mijn zus uit het ouderlijk huis, hebben mijn ouders eindelijk de knoop doorgehakt en wonen ze nu op een prachtig appartement dichtbij hun beste vrienden die in hetzelfde gebouw een ander appartement gekocht hebben. De schoonouders zijn inmiddels ook geïnstalleerd op hun appartement en genieten van de rust en de kleinkinderen. Afgezien van wat kleine kwaaltjes, is iedereen in goede gezondheid.

Of die kleinkinderen ook van ons zullen komen, dat kan ik nu nog niet zeggen. Ofwel hebben we inmiddels een kind en ben ik de neurotische overbezorgde moeder geworden waar ik nu nog smalend naar sta te kijken als ik het zie gebeuren bij vriendinnen, ofwel hebben we ons neergelegd bij een leven zonder kinderen en maken we volop plannen voor een reis naar de Westkust van Amerika.

Ik blog nog steeds en kom nog altijd geen inspiratie tekort. Een echte topper ben ik niet en ik verdien er geen geld mee, maar ik heb een trouwe schare lezers waarmee ik een warme band heb opgebouwd. In tegenstelling tot wat sommigen denken, is bloggen niet dood, wel integendeel. De nieuwe blogs schieten niet langer als paddenstoelen uit de grond, maar kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.

Idealiter ben ik ook 10 kilo afgevallen, heb ik nog steeds geen rimpels of grijze haren, kan ik ineens alles eten zonder bij te komen, heb ik de Voice van Vlaanderen gewonnen en zijn mijn rugklachten als sneeuw voor de zon verdwenen, maar laat ons vooral realistisch blijven ;-).

Ja, het zou mooi zijn. Ik kan alleen maar hopen dat de werkelijkheid binnen 5 jaar hierbij in de buurt komt.

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

35 reacties op Binnen 5 jaar #projectblogboek

  1. tinyblogt zegt:

    Ik heb deze denkblog ook al eens gedaan. Volgens mij gaan we keihard bleiten of keihard lachen over vijf jaar. Ik hoop maar het laatste. 🙂

    Liked by 2 people

  2. Kris10 zegt:

    Tuurlijk is bloggen dan niet dood. Binnen vijf jaar lezen we samen welke voorspellingen zijn uitgekomen.

    Liked by 1 persoon

  3. Ooh, da’s een leuke. Moet ik misschien ook eens doen! En ik help van harte hopen dat het allemaal zo uitkomt 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Goed geschreven hoor, ik heb met een glimlach zitten lezen 🙂
    Ik droom met je mee, maar bedenk me ook dat het soms goed is dat we niet in de toekomst kunnen kijken! 😘

    Liked by 1 persoon

  5. Lottesanekdotes zegt:

    Ik heb het blogboek van Kelly ook, maar er eigenlijk nog maar weinig mee gedaan. Nu ben ik wel weer getriggerd om een paar tips uit te proberen en deze hoort daar zeker bij!

    Liked by 1 persoon

  6. Ik ben al benieuwd naar de blogpost binnen vijf jaar. 😉

    Heel leuk gedaan!

    Liked by 1 persoon

  7. Evi zegt:

    Wat een leuke post! Ik ben alvast benieuwd naar die blogpost binnen 5 jaar. En je herinnert me eraan dat ik ook dringend nog eens dat Blogboek moet vastpakken en er iets met moet doen 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Sabine zegt:

    Whahaha geweldig om te lezen! Met zoveel vaart geschreven ook, heerlijk! Ben benieuwd of je over 5 jaar de Voice hebt gewonnen! 😂

    Liked by 1 persoon

  9. Liese zegt:

    Ik blog dit jaar al vijf jaar (op deze blog toch) mss moet ik eens terugkijken of ik ooit voorspellingen heb gedaan!?

    Liked by 1 persoon

  10. Brubeck zegt:

    Grappige blog en goede insteek. Ik weet in ieder geval wel dat ik in 2011 5 jaar ouder ben en nog altijd gelukkig ben met mijn Mrs. B én mijn steeds uitdeinende gezin 🙂

    Liked by 2 people

  11. Ik kijk liever niet zover vooruit, maar heb me wel geamuseerd bij het lezen van dit logje.

    Liked by 1 persoon

  12. Billy zegt:

    hahahaha, ik heb met veel plezier je toekomst in de glazen bol gelezen!
    Maar dansen op de Backstreet Boys? Jeeeezus!
    En wat is er mis met de oostkust van Amerika dan?
    Tuurlijk gaan we binnen 5 jaar nog bloggen, ik hou het nu al zo lang vol, waarom zouden we dan plotseling afhaken???

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Daar is niets mis mee hoor, alleen spreekt de natuur aan de Westkust ons meer aan. Ik blog nog niet zo lang, dus ik kan niet zeggen hoe dat zal evolueren, maar ik heb er vertrouwen in.

      Liked by 1 persoon

  13. Zij zegt:

    Wat leuk om te lezen! Zalig gewoon 🙂
    En natuurlijk bloggen we nog over 5 jaar! Althans ik kom dan zeker nog bij je lezen 🙂

    Liked by 1 persoon

  14. Grappig en mooi blogje! Ik hoop dat op zijn minst de belangrijkste dingen uitkomen!
    Bij mij is het ook een opdracht die ik nog wel eens wil doen, maar ik schuif het wat weg, omdat ik het toch best wel een moeilijke oefening vind (toch als je het een beetje realistisch wilt doen; pure fantasie zou wel lukken 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik heb mijn fantasie aan het werk gezet en dat ging heel gemakkelijk. Realistisch is het bij mij ook niet hoor, het is meer wat ik mezelf toewens. Mijn ouders gaan bijvoorbeeld nooit binnen 5 jaar al verhuisd zijn. Ik hoop het van harte, maar het zal meer dan 5 jaar vragen om mijn pa zijn koppigheid wat te verzachten…

      Liked by 1 persoon

  15. Flavie zegt:

    Wie weet… zeg nooit nooit 😉

    Liked by 1 persoon

  16. Falderie zegt:

    Ik beloof voor je te smsen als je in The Voice zit! 😉

    Liked by 1 persoon

  17. LJ zegt:

    Ik heb indertijd ook een paar postjes gewijd aan #projectblogboek en ik wou er nog veel méér mee doen maar dat is er nooit van gekomen en net als jij zou ik schrik hebben om achter de feiten aan te hollen maar eigenlijk is dat helemaal niet: ’t is altijd leuk om eens vooruit te blikken, bijjvoorbeeld! En dan achteraf te lezen wat er effectief is uitgekomen.
    Jeej voor het nog altijd bloggen in 2021!
    Je fantasie is geweldig en uitgebreid, heerlijk om te lezen dit 🙂 En ik gun het je van harte dat alles ervan uitkomt!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Haha, ja, aan fantasie heb ik nooit tekort gehad ;-). Ik heb alleszins nog een paar posts gepland voor projectblogboek. Dan kom ik maar achter op de rest, pfff, story of my life ;-).

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

