Good things – maart

calendar-999172_960_720

  • De laatste keuzes voor het huis werden gemaakt. Op maar liefst drie weken tijd kozen we de vloeren, de keuken, de badkamer, … Als je bedenkt dat vrienden van ons al maanden bezig zijn met het kiezen van een nieuwe badkamer, mag ik wel zeggen dat we erg rap beslist hebben. Nu ja, we hadden ook niet veel keuze, het moest rap gebeuren. Mission accomplished. De belofte werd nog niet ondertekend, maar we besloten niet langer te wachten om ons appartement te koop te zetten. Inmiddels zijn de eerste kopers al over de vloer geweest en bevalt het mij wel om makelaar te spelen :-). Laat ons hopen dat het vlot verkocht geraakt!
  • De echtgenoot vond zijn tweede adem op het werk.
  • Ik was jarig deze maand, kreeg leuke cadeautjes en veel gelukwensen. Veel spel werd er voor de rest niet rond gemaakt, maar dat wilde ik ook niet.
  • Een hele avond bijbabbelen met een goede vriendin terwijl onze mannen gezelschapsspelletjes gingen spelen in een club. Zo konden wij weer uitgebreid tetteren :-).
  • Een familiefeest dat heel erg goed meeviel, wat heus niet elk jaar zo geweest is.
  • Een paar dagen verlof, samen met de echtgenoot, die erg nodig waren om wat op adem te komen na de gekte van februari. We gingen ontbijten in Poperinge, uitwaaien in Nieuwpoort, kregen vanalles gedaan voor het huis en begonnen al hier en daar wat op te ruimen in het appartement. Daarnaast genoten we ook gewoon van de rust en elkaars gezelschap.
  • Ik sprak voor de eerste keer af met een vrouw die ik via het Libelle forum leren kennen heb. Toch een beetje spannend, ik voelde mij precies alsof ik op blind date was. Maar het viel geweldig goed mee, we zijn de hele middag blijven hangen en ik houd er een goed gevoel aan over. Het is nog vroeg om daar iets over te zeggen, maar ik hoop dat ik er een vriendin bij heb.
  • Bemoedigende woorden van een vriendin die met ons inzat na de problemen van de voorbije maand, ondanks dat ze thuis zelf ook de handen meer dan vol heeft.
  • Er werden afspraken gemaakt met vrienden om nog eens samen te komen (eindelijk!) en stilaan geraakt onze sociale kalender voor de volgende maanden aardig gevuld.
  • Er was ondanks alle drukte wel degelijk tijd om boeken te lezen. Ook heb ik het Blogboek van Kelly op geen tijd verslonden. Ik denk dat ik het al meer dan een jaar in huis had, maar ik had er nog nooit echt werk van gemaakt. Nu ik eindelijk een deftige blog heb, werd het hoog tijd om me er eens in te verdiepen.
  • De echtgenoot en ik zijn inmiddels 8 jaar samen. Ook bij ons stormt het af en toe eens en we kunnen soms discussie krijgen over de stomste dingen. Maar ik besef elke dag opnieuw dat we het ontzettend goed hebben samen. Op naar ons 10-jarig jubilee :-)!
  • Een van de vriendinnen waarover ik hier schreef, heeft mijn blog ontdekt en herkende zichzelf meteen. Ze liet me weten enorm ontroerd te zijn door hetgeen ik geschreven had en dat mijn steun veel betekent. Ik werd er heel stil van. En dankbaar voor zoveel vriendschap.

Maart is voorbij gevlogen. De vermoeidheid van februari is gelukkig weggebleven en dus heb ik heel wat gedaan gekregen. Jammer genoeg moet ik opletten voor mijn rug. Die begint het gebrek aan beweging blijkbaar goed te voelen en ertegen te protesteren. De echtgenoot sukkelde ook met een aantal kwaaltjes, die vooral aan de stress te wijten waren. Laat ons hopen dat de lente ook daar verandering in zal brengen. Natuurlijk werd deze maand gekleurd door de gebeurtenissen in Brussel. Ook ik voelde het nieuws aan mijn ribben plakken en was eigenlijk meerdere dagen uit mijn doen.

April wordt een drukke maand, waarin we veel vrienden terugzien en waarin we hopelijk ook veel kopers over de vloer zullen krijgen in het appartement. O ja, en waarin we hopelijk eindelijk die f*** aan- en verkoopbelofte tekenen! Fingers crossed!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Good things – maart

  1. Falderie zegt:

    ik duim mee voor jullie! Hopelijk volgt de verhuis dan snel! 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Samaja zegt:

    Merci :-). Zo snel zal het nog niet zijn hoor. De werken duren waarschijnlijk nog tot september, maar toch, het zal er rap zijn 🙂 !

    Like

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    Toch wel veel mooie dingen hé? En we hebben volop mee kunnen genieten als lezers 🙂
    Ook ik had “een blind date” met een blogster en dat voelde ook vertrouwd aan!
    Fijn weekend 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja, ik merkte ook op dat ik over veel zaken al geschreven had. Het helpt om zo’n lijstjes te maken en het eens op een rijtje te zien staan hoeveel goede dingen er wel zijn in een maand tijd :-).

      Liked by 1 persoon

  4. Laat april minstens even afwisselend, leuk, interessant,.. zijn. Dit verkoopcontract komt in orde, ik voel het aan mijn water!

    Liked by 1 persoon

  5. resaarcle zegt:

    Een fijne terugblik. En respect voor het vermogen om snel knopen door te hakken bij van die grote aankopen! Ik ben een eeuwige twijfelaar in die dingen!

    Liked by 1 persoon

  6. Liese zegt:

    ik hou van vlugge beslissers. Bij twijfelaars kan ik letterlijk jeuk krijgen 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik moest vroeger mee gaan shoppen met mijn zus omdat ze zelf totaal geen knopen kon doorhakken. Als die ooit materialen voor een huis moet kiezen, gaat ze een jaar bezig zijn :-).

      Like

  7. Flavie zegt:

    Al bij al een fijne maand maart!
    Ik heb een goede vriendin overgehouden dankzij het Libelle Forum, de eerste keer afspreken is spannend hé :-).

    Liked by 1 persoon

  8. Brubeck zegt:

    Doet altijd deugd een lijstje te lezen met “blessings”… En zeker de kleine dingen hé

    Liked by 1 persoon

  9. Zij zegt:

    Zoveel fijne dingen in de maand maart. Ik ben zo blij voor jou!
    Echt leuk om dit te lezen.
    En die belofte.. ik duim heel erg hard, dat het eindelijk in orde mag komen!

    Liked by 1 persoon

  10. Het klinkt als een fijne maand! Ik zal voor jullie duimen dat jullie appartement snel verkocht wordt. Geniet komende maand lekker van alle vrienden met wie jullie hebben afgesproken!

    Liked by 1 persoon

  11. Inge zegt:

    Ik zal ook meduimen voor die belofte! Klinkt toch wel als een positieve voorbije maand.

    Liked by 1 persoon

  12. Billy zegt:

    ik zou dat uitzoeken en beslissingen nemen voor het huis wel plezant vinden. Wellicht is het financiële plaatje dan wel een minder plezant aspect… 😉
    Toch wel een en ander gebeurd in maart, Samaja

    Liked by 1 persoon

  13. Evi zegt:

    Leuk, zo een maandoverzicht! En wat spannend zeg, afspreken met een totaal onbekende. Zelf heb ik dat nog niet echt gedaan, maar ik ben alvast heel blij voor jou dat het allemaal goed is meegevallen.

    Liked by 1 persoon

  14. LJ zegt:

    “heeft mijn blog ontdekt”, mijn god, de horror!!!
    In dezelfde categorie: afspreken met een blind date, brrrr 🙂
    Succes nog met de verkoop!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

