Hoe leuk een klaagzang kan zijn

Ik las bij Lotte een hilarische post over waar ze zich aan ergert en ze bood aan om de tag over te nemen. Aanvankelijk verscheen de tag hier . Ik ben heus niet van plan om van mijn blog een klaagmuur te maken, maar zo eens al je ergernissen eruit gooien, dat kan deugd doen! Ik heb me dan ook eens goed laten gaan!

  1. Waar kan jij je gigantisch aan ergeren?

Aan mensen die zichzelf beter vinden dan een ander en zich ook zo gedragen; aan onrespectvolle mensen;  aan oude dametjes die je proberen voorsteken aan de kassa in de supermarkt of die je opzij duwen als je de tram probeert af te stappen; aan passiviteit, lafheid en struisvogelpolitiek en bovenal aan onrechtvaardigheid.

2. Wat vind jij irritant in het verkeer?

O, waar moet ik beginnen ;-)?

Ik haat het als je achter een chauffeur terecht komt die 35 rijdt waar je 50 mag of 80 waar je 90 mag. Ik hou doorgaans mijn manieren en begin dus niet te bumperkleven, maar man, wat erger ik me daaraan!

In bepaalde buurten in Gent is de verkeerssituatie nogal chaotisch. Overal auto’s die parkeren waar het hen uitkomt, soms zelfs dubbel geparkeerd of midden op de rijbaan, stoere mannen die hun remmen dicht gooien om een praatje te maken met een vriend die toevallig passeert. Dat de auto’s achter hen een file vormen en ook zouden willen passeren, deert hen echt niet. Voetgangers steken overal over en heus niet alleen op het zebrapad. Soms lopen ze gewoon naast het voetpad op de rijbaan. Het lijkt bij momenten op rijden in een jungle, je moet het eens proberen om te geloven. Soms vreet ik nog net mijn stuur niet op.

O ja, wegomleggingen die niet kloppen of die ineens stoppen zonder dat je nog weet waar je bent. Daar kan ik helemaal gek van worden!

  1. Welk eten vind je echt goor en krijg je niet door je keel?

Ik eet geen vis omdat ik het echt niet lust. Ik heb daar al zeer uitvoerig over geschreven en tja, inmiddels is er nog niets veranderd. Ook organen zal ik niet eten en die rage om overal insecten door te draaien, laat ik eveneens liever aan mij voorbij gaan.

  1. Waar wil je op dit moment over zeuren?

Over de situatie op mijn werk, waar ze heel mijn takenpakket opengetrokken hebben en ik veel meer verantwoordelijkheid krijg, zonder dat er over enige compensatie kan gesproken worden. Ik vind dat er op onze kap bespaard wordt en ik verzet er mij dan ook tegen, maar het merendeel van mijn collega’s vindt het helemaal niet erg en ziet het gewoon als een manier om op een goed blaadje bij de bazen te kunnen komen. Triestige mentaliteit!

En natuurlijk over onze aannemer, maar dat heb ik hier al gedaan ;-).

  1. Welke artiest kun jij echt niet uitstaan?

Goh, ik erger me wel vaak aan bepaalde mensen, maar ik besef heel goed dat je op TV soms een compleet vertekend beeld kan krijgen. Zo vind ik Bart Peeters als presentator verschrikkelijk irritant, maar valt hij me nu in de Voice wel heel goed mee. Ik heb het ook niet zo voor Ben Crabbé en hoe hij zijn kandidaten vernedert als ze in Blokken een antwoord niet weten dat hij evident vindt.

  1. Wat vind je de rottigste klusjes in huis?

Strijken. Dat staat nu eens met stip op 1 als het op rottige klussen aankomt. En ons houten terras schuren als de lente voor de deur staat. Gelukkig hebben we dat dit jaar alweer achter de rug. Het eindigt steevast met ruzie tussen mij en de echtgenoot en een appartement dat eruit ziet alsof er met modder gesmeten werd, letterlijk dan.

  1. Waar stoor jij je zodanig aan op een blog, dat je hem direct weer wegklikt?

Ik heb het niet zo voor blogs die overdreven stylish zijn, maar waar er eigenlijk niets interessants te lezen valt. Mensen die hele dagen bloggen over hoe fantastisch ze wel zijn, daar heb ik ook geen boodschap aan.

  1. Welk tv-programma vind je echt verschrikkelijk?

Aan De zevende dag. Ik heb geen zin in zo’n hoop politiek geleuter op zondag. Voor de rest kan ik niet meteen iets voor de geest halen. Dingen die ik niet goed vind, daar kijk ik ook niet naar.

  1. Aan welk make-up product heb je een hekel?

Bodymelk die belooft dat je er gradueel een bruiner tintje van zal krijgen. Je mag dan wel geen iets drogere plekken hebben of je krijgt daar oranje vlekken… Maar dat zeggen ze er natuurlijk niet bij. En daarbij, een bodymelk dient toch net om te hydrateren?

10. Wil je verder nog ergens even lekker over zeiken?

Niets meer eigenlijk, ik heb alles eruit gegooid!

Dat deed deugd ;-). Bedankt aan Lotte om de leuke tag aan te bieden, ik heb met plezier eens goed geklaagd!

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

35 reacties op Hoe leuk een klaagzang kan zijn

  1. Falderie zegt:

    Ik vind Bart Peeters ge-wel-dig! (Vroeger, toen ik hem enkel als presentator kende niet, maar sinds ik zijn muziek heb ontdekt is het mijn held!) En ook Ben Crabbé vind ik hilarisch. Maar voor de rest kan ik me goed vinden in je ergernissen. Zeker die oude oma’s die voorsteken enzo 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Mijn man is ook zo zot van Bart Peeters zijn muziek. En ik moet toegeven, op het podium is hij een geweldige entertainer. Maar als presentator vind ik hem zoooo irritant ;-).

      Like

      • Billy zegt:

        ik vind Bart Peeters net op z’n best als presentator, zijn (Nederlandstalige) liedjes kunnen me niet boeien. En ik sluit me aan bij Valerie, Ben Crabbé is gewoon de beste quizpresentator! Hij weet op alles in te pikken, en da’s echt niet zo evident. En zijn (soms flauwe) humor vind ik een verademing!

        Liked by 1 persoon

  2. Die oudjes… Vreselijk! En dienen ‘eigenstoef’, dat stink he jong!? Ik kan ook niet tegen mensen die zichzelf het einde vinden.
    Nu moet ik wel bekennen dat ik zelf er een handje van weg heb om aan struisvogelpolitiek te doen. Het journaal komt bij ons niet op, maar ik lees wel de krant. dat is al miserie genoeg. Heb je nu een hekel aan mij? 🙂
    Voor de rest kan ik me wel in je ergernissen vinden. 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Villasappho zegt:

    Dat wel herkenbaar bij mij denken ze ook dat ik niet hoef te eten. Met plezier gelezen!

    Liked by 1 persoon

  4. Inge zegt:

    Oh wat een fantastische tag… Stiekem hebben we allemaal deugd van eens goed te klagen. Ik herken me in heel veel dingen: chauffeurs die net dat tikkeltje te traag rijden, oudjes met alle tijd van de wereld, struisvogelpolitiek… En ja hoor, ook Bart Peeters 🙂 Maar dan heb je mijn man zijn reactie nog niet gehoord als hij hem bezig hoort 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Leuke tag en ook heel herkenbaar! Alhoewel ik zal passen bij de vis: ik vind vis namelijk heel lekker. Insecten heb ik ook al eens geproefd, maar het was mijn ding niet. 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Liese zegt:

    Ik begrijp ook niet waarom iemand insecten zou eten. Is er nog niet genoeg keuze 😁?

    Liked by 1 persoon

  7. Ik heb deze tag ook al eens gedaan – mens, wat ben ik een zaag…

    Liked by 1 persoon

  8. greet zegt:

    Ik vrees dat ik soms die chauffeur zou kunnen zijn die 80 rijd waar je 90 mag 🙂 (als ik aan iets anders zit te denken, vertraag ik soms zonder dat te beseffen), maar ik heb geen auto meer, dus van mij ga je geen last meer hebben :-). Blijkbaar werkt Bart Peeters veel mensen op de zenuwen. Ik vind hem soms fantastisch (als muzikant, als Jos Bosmans,..) en soms irritant (vaak als presentator). Ik moest lachen met wat je schrijft over die bodymelk, dat kende ik helemaal niet. Verder veel punten van herkenning: onrechtvaardigheid, gebrek aan respect, en ik kijk ook niet meer naar de zevende dag omdat dat gewoonlijk eindigt in discussies met mijn man :-).

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Mijn man is zo iemand die perfect 40 kan rijden waar je 50 mag. En zeker in het weekend als hij geen haast heeft. Het heeft al tot menige discussie geleid in de auto ;-).

      Like

  9. Zij zegt:

    Wat een super toffe tag!
    Strijken vind ik dan weer het leukste karweitje in het huishouden 🙂
    En aan Ben Crabbé heb ik ook echt een hekel! Daarom kijk ik nooit nog naar Blokken 🙂
    Net bij AH was er nog zo’n bejaard dametje. Eerst zat ze aan een tafeltje koffie te drinken.. maar eens aan de kassa had ze blijkbaar opeens geen tijd meer. Ze duwde zelfs mijn winkelkar weg .. grrrr !

    Liked by 1 persoon

  10. Grappig om lezen dit!
    Ik vrees dat ik alleen al met ergernissen in het verkeer een blog kan vullen 🙂 Gelijk je zegt, die mensen die trager rijden dan toegestaan, oh man, daar krijg ik het dus ook zoooo van op mijn zenuwen he! Gelukkig wisselen Johan en ik elkaar daar heel goed in af: als de ene heel geïrriteerd is, is de andere meestal gewoon kalm en relax en dat helpt wel (al zorgt het heel af en toe net voor meer irritatie: ben ik mij daar keihard aan het opjagen en verwacht ik wat medeleven, krijg je als antwoord “och, we hebben toch tijd” 😉

    Liked by 1 persoon

  11. Lottesanekdotes zegt:

    Oh, hoe kon ik Ben Crabbé vergeten?? Die vind ik nog irritanter dan Bart Peeters. Als ik Crabbé zie, verzet ik mijn tv di-rect!

    Liked by 1 persoon

  12. Mrs. Brubeck zegt:

    Heerlijke blog, ik heb met een grote smile zitten lezen 🙂
    En je lijkt heel erg op mij op sommige punten, haha, verkeer, Bart Peeters… 🙂 🙂

    Liked by 1 persoon

  13. Evi zegt:

    Grappige tag 🙂 En inderdaad, Ben Crabbé, ongelooflijk irritante kerel!

    Liked by 1 persoon

  14. De ergernissen in het verkeer zijn heel erg herkenbaar! 😀
    Leuke tag!

    Liked by 1 persoon

  15. Nina zegt:

    Haha die is leuk, ik neem hem binnenkort misschien over! 🙂

    Liked by 1 persoon

  16. Flavie zegt:

    Bij ons zijn er zo mensen die keer op keer voorsteken in de refter op het werk… en ze weten nooit van niks! Degoutant!
    Ik erger mij ook mateloos aan het verkeer!! Rustig blijven is de boodschap, dat lukt niet altijd!
    Ik heb het ook niet voor Ben Crabbé… met zijn flauwe moppen altijd!

    Liked by 1 persoon

  17. We hebben een aantal gelijkaardige klaagzangen, organen geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt,……Bart Peeters word ik zenuwachtig van en Ben Crabé dan voel ik me echt gestraft :-). Bruinen zonder zon stinkt zo hard dat ik het weiger te gebruiken en mijn werk is echt buiten categorie 🙂

    Liked by 1 persoon

  18. Pingback: Zeurmomentje | The journey of Evi

Geef een reactie

