En toen was het lot ons gunstig gezind…

Ik was van plan om binnen een tijdje een post te schrijven over alle kopers die we over de vloer zouden krijgen in ons appartement omdat ik vermoedde dat daar wel eens leuke anekdotes uit zouden kunnen voortvloeien.

Maar kijk, dat zal niet lukken, want het lot was ons gisteren zeer gunstig gezind. Het tweede koppel dat we over de vloer kregen, was meteen het goede. Ze waren dolenthousiast van zodra ze de leefruimte zagen en zeiden na de rondgang al dat ze voor 90% overtuigd waren. En toen ze ook de garages en fietsenstalling zagen, gingen ze helemaal overstag. Ze waren nog geen 10 minuten buiten toen ze belden om te zeggen dat ze het wilden kopen. Niemand had verwacht dat het zo snel zou gaan, ik sta er eerlijk gezegd zelf van te kijken.

We zijn een uurtje later tot bij hen gereden om al iets op papier te zetten, ik ben en blijf tenslotte een jurist :-). We kregen nadien een glaasje champagne aangeboden en zijn tot laat op de avond blijven babbelen over hun zoektocht naar een appartement en de reden waarom ze zo snel beslisten, maar ook over onze hobby’s, de reizen die ze al gemaakt hebben, hun leven nu ze met pensioen zijn, …

Het zijn mensen uit de buurt die al heel lang op zoek waren en tot nu toe nergens hun goesting hadden gevonden. Het is een ouder gepensioneerd koppel, nog bijzonder kwiek voor hun leeftijd. Ja, ik zie ze echt wel passen in ons appartement en in de buurt. Het klinkt misschien raar, maar ik had er een heel goed gevoel bij. Die mensen gaan het appartement goed soigneren en in eer houden. Wij verkopen omdat we een huis gekocht hebben en verhuizen dus naar een ‘beter’ pand, maar het blijft toch emotioneel om het appartement op te geven waar we zo gelukkig geweest zijn, waar we onze eerste momenten doorbrachten als samenwonend koppel en waar we trouwden. Het afscheid zal emotioneel worden, maar dat het in goede handen terechtkomt, is een hele geruststelling.

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op En toen was het lot ons gunstig gezind…

  1. Falderie zegt:

    Leuk dat het zo snel is gegaan. Proficiat!

    Liked by 1 persoon

  2. kaybe610 zegt:

    Ons huis hebben we kunnen verkopen aan mijn zus!! Dat is ook heel fijn hoor… ik ga nu op visite in ons vorige huis… maar stiekem vind ik het nog een beetje mijn huis hoor!
    Wij geven in de familie regelmatig feestjes (bij verjaardagen en andere gelegenheden)… bij de eerste feestjes die mijn zus in haar huis (ons oude huis dus) organiseerde, kwamen de kinderen steevast aan mij vragen om wat drinken of een ditje of datje… ik moest telkens zeggen ‘dat moet je hier niet meer aan mij vragen want dit is mijn huis niet meer’ hahahaha! Groetjes en proficiat met de verkoop !!!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Wij hadden gehoopt dat mijn ouders het zouden kopen. Maar aangezien mijn zus nog thuis woont, zagen ze het niet zitten. Jammer, want ik had het ook wel fijn gevonden om het in de familie te houden. Maar goed, we zijn nu natuurlijk ook wel blij :-).

      Liked by 1 persoon

  3. Super dat het zo snel gegaan is en dat jullie een goed gevoel hebben bij de kopers!

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Keigoed voor jullie, toch een zorg minder hé… 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. greet zegt:

    Leuk! Dat is alvast een zorg minder. Ik kan me voorstellen dat het deugd doet, uiteindelijk heb je toch een band met zo’n appartement, he, en hoop je dat de volgende bewoners er even graag gaan wonen.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja, het zal moeilijk zijn als we daar de laatste keer zullen buiten stappen. Maar ik weet ook dat het in goede handen zal zijn. Die mensen gaan prima passen in het gebouw en in de buurt in zijn geheel, daar ben ik zeker van.

      Like

  6. Fantastisch goed nieuws !

    Liked by 1 persoon

  7. Sabine zegt:

    Goed nieuws zeg! Gefeliciteerd! In deze tijden mag je daar zeker heel blij mee zijn dat het zo snel weg is. Ook heel fijn dat je weet wie er in gaat. Ik heb geen idee wie er in mijn oude huis woont…

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      O, dat moet inderdaad wel raar zijn. Ik besef heel goed dat we geluk hebben. De baas van mijn man zat in dezelfde situatie en zijn appartement heeft maanden te koop gestaan en hij heeft de prijs alsmaar laten zakken… Ben blij dat het bij ons niet zo gegaan is!

      Liked by 1 persoon

  8. Billy zegt:

    tju toch, ik ben dus te laat?

    Proficiat met de verkoop, Samaja!

    Liked by 1 persoon

  9. Elaintje zegt:

    Wat fijn voor jullie? ik snap wel dat het extra prettig is als je een goed gevoel bij de kopers hebt. Dit is trouwens ook gewoon een mooie anekdote hoor 😉

    Liked by 1 persoon

  10. Nina zegt:

    Poeh, ik zou dat zo moeilijk vinden om mijn huis/appartement te verkopen. Het zou voor mij toch ook aan mensen moeten gaan waarvan ik weet dat ze het in ere gaan houden, en dan nog. Proficiat alleszins!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Wij vinden het ook best moeilijk en emotioneel. Maar goed, we hebben nog een paar maanden om afscheid te nemen, we verhuizen pas in de herfst.

      Like

  11. Villasappho zegt:

    Zo dat hoor je wel eens anders wat een geluk

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja hé, wij hebben ook al de nodige verhalen gehoord van vrienden die er maanden over deden en de prijs een stuk lager hebben moeten zetten om het verkocht te krijgen…

      Liked by 1 persoon

  12. Zij zegt:

    Wow ! Super! Ik ben zo blij voor jou!
    Ik ben er ook van overtuigd, dat die mensen heel goed voor het appartement zullen zorgen. Het zal dan niet meer van jullie zijn, maar het is wel o’ zo fijn om te weten, dat het in goede handen is.

    Een hele dikke proficiat !!!

    Liked by 1 persoon

  13. Brubeck zegt:

    Toen wij ons huis verkochten nadat we een nieuw hadden gevonden, hebben we ook wat “geïnteresseerden” over de vloer gehad. En dan onverwacht is er net die ene écht geïnteresseerde koper 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Gisteren had ik nog mensen aan de lijn die toevallig net langs het appartement passeerden. Die wilden waarschijnlijk ook gewoon eens komen rondneuzen ;-), spijtig voor hen waren we niet thuis!

      Like

  14. Flavie zegt:

    Oh dat is tof!!!

    Liked by 1 persoon

  15. Evi zegt:

    Wat fijn dat het zo snel is gegaan! Dat is alvast een zorg minder 😉

    Liked by 1 persoon

  16. LJ zegt:

    Wat een supergoed nieuws! Weer een zorg minder!!! 🙂

    Liked by 1 persoon

  17. Pingback: Good things – april | Samajatalk

Geef een reactie

