As we speak

Kelly bood aan om haar rubriek “as we speak” ook eens te proberen. Dat moest ze geen twee keer voorstellen, ik heb regelmatig zo wel eens wat kleine dingetjes die ik niet in een post kan gieten, maar waar ik het wel graag over zou hebben. Deze rubriek is daar perfect voor! Ik ben deze week inmiddels zeker niet meer de enige die haar voorbeeld volgt, dus origineel is het niet, maar we kunnen niet alle dagen het warm water uitvinden natuurlijk ;-).

ENTHOUSIAST OVER onze reisplannen. Tot voor kort voelde ik me vooral schuldig dat we twee reizen geboekt hadden voor dit jaar, terwijl we dat geld eigenlijk goed voor iets anders kunnen gebruiken, voor ons toekomstig huis bijvoorbeeld. Gelukkig krijgen we door de verkoop van het appartement wat meer ademruimte, ook financieel, en zit ik niet meer met zo’n dubbel gevoel. Ik heb ook een apart spaarpotje aan de kant gezet om de reizen te betalen, inclusief eten e.d. Dat geeft me gemoedsrust in het kwadraat. Na alle commotie en drukte van de voorbije maanden zal het deugd doen om er eens op uit te trekken. We moeten nog wachten tot in juni, maar dan gaan we van de zon genieten in Lanzarote. De rondreis in Ijsland is pas voor augustus, maar ik begin stilaan met de voorbereidingen, waar ik op zich ook veel voldoening uit haal.

seljalandsfoss-1207956_1280

LEZEN staat momenteel niet bovenaan mijn lijstje van prioriteiten, maar ik heb toch al een paar boeken uitgelezen sinds dit overzicht. Zo las ik ‘De vrouw die een jaar in bed ging liggen’ van Sue Townsend en ‘De kraamhulp’ van Esther Verhoef. Veel speciaals kan ik er niet over vertellen, de boeken in kwestie waren OK als tussendoortje, maar ook niet meer dan dat. Ik geniet nu eigenlijk meer van het lezen van de Flair of de Libelle ’s avonds, tussen de blogs door dan. Dat kan ook heerlijk ontspannend zijn!

BEZIG MET broeden over mijn professionele toekomst. De fut is er een beetje uit, er worden mij nieuwe voorwaarden opgelegd waar ik totaal niet mee akkoord ben en ik kom voor mezelf en mijn functie op, wat niet door iedereen gewaardeerd wordt. De meesten doen wat hen gevraagd wordt om toch hun toekomst maar niet te hypothekeren. Als ik daarvoor moet zwijgen, zou ik net heel ongelukkig worden. Ik blijf dus volharden, maar het voelt als vechten tegen de bierkaai. Was ik 30 jaar eerder geboren, ik stond ongetwijfeld op de barricades mijn BH te verbranden ;-).

477545a11bc577806cb8bde6acfe383e

BLIJ MET de gezonde toer die de echtgenoot en ik sinds een week of twee weer opgaan. We hebben opnieuw zin in veel groenten, slaatjes en lichte gerechten. Onze bloeddruk, kledingmaat en algemene gezondheid zullen er wel bij varen. Alle begin is moeilijk en ik had de eerste dagen vieze goestingskes naar alles wat niet deugt. Inmiddels is dat alweer verdwenen en geniet ik van het feit dat ik al die brol niet meer in mijn mond steek. Nu nog volhouden…

GEFRUSTREERD door mijn allergie, die elk jaar tevoorschijn komt piepen samen met de lente. In plaats van niezen en snotteren, krijg ik de laatste twee jaar vooral last van jeuk aan mijn hals, mijn armen, mijn rug, …. Ineens kan ik de etiketjes van veel kledij niet meer verdragen. Ik vermijd prikkende stoffen sowieso al, maar nu is mijn huid ineens dubbel zo gevoelig. Ik smeer bodymelk om toch zeker te zijn dat het niet aan een droog vel ligt, ik neem mijn medicatie en ik gebruik wasverzachter die zelfs voor baby’s geschikt is. Jammer genoeg helpt het allemaal niet veel. Ik moet gewoon een paar weken wachten tot het overgaat… En proberen om niet te krabben, dat ook.

En hoe is het met u? Hopelijk geen last van hooikoorts of andere kwaaltjes door de lente?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op As we speak

  1. Met mij gaat alles goed, behalve dan dat ik denk dat ik reageer op de ‘luchtverfrisser’ waarmee mijn collega’s hun persoonlijke hygiëne willen verdoezelen. Ik krijg daar prikkende en tranende ogen van.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Brrr, klinkt vies! Ik heb ooit eens een luchtverfrisser in mijn kantoor gezet omdat er door werken in het gebouw overal vieze geurtjes hingen. Na 1 dag heb ik het opgegeven, wat een chemische stank! Dan maar de ramen open gezet, dat hielp een pak beter :-).

      Like

  2. Eilish zegt:

    O ja, mijn date met de pollen is er naar jaarlijkse gewoonte ook weer van gekomen …

    Like

  3. Kris10 zegt:

    Gelukkig geen last van hooikoorts. Wel wat last van ‘IJslandjaloezie’ 🙂

    Liked by 3 people

  4. Ik ook geen allergieën, wel van Ijslandjaloezie 🙂 zoals Kris :-). En de gezonde toer,…..goed bezig!En lezen, ik kom ook niet verder dan blogs en de flair 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Sabine zegt:

    Lanzarote lijkt me zoo gaaf!! Ik heb helaas wel last van allergie, in NL had ik altijd hooikoorts en ik dacht dat dat hier door de hoogte wel over zou zijn. Niet dus. Al denk ik niet dat het hooikoorts is, maar ik slik nog steeds tablettjes daarvoor anders loop ik de hele dag te snotteren 😉

    Like

  6. Zij zegt:

    Gelukkig heb ik geen last van allergieën. Ik denk, dat het echt erg is. Ik ben wel allergisch voor bepaalde medicijnen en wollen truien kan ik ook niet aan.. maar da’s prima in de hand te houden.

    De kraamhulp las ik ook.. 🙂

    O .. wat leuk voor jullie om uit te kijken naar twee fantastische reizen. Ik kan me voorstellen, hoe leuk het moet zijn om alvast bezig te zijn met de voorbereiding !

    Liked by 1 persoon

  7. Nina zegt:

    Voorlopig nog geen hooikoorts hier, maar ik leefde de laatste weken meer in het stadscentrum dan op mijn boerenbuiten, dus misschien ben ik er daardoor wat aan ontsnapt 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. marliese9 zegt:

    Ik heb huisstofmijtallergie. En op mijn huidige job ligt er vast tapijt … Daarenboven ben ik sinds een aantal jaar een verschrikkelijke jeuk beginnen krijgen die ik alleen maar met antihistamine wegkrijg. Ik gebruik een speciale reinigende olie om me te douchen, ook wasmiddel voor mensen met allergie en dan nog blijft de jeuk. De antihistamine helpt wel, maar het eerste wat de gynaecoloog me zei vlak voor ze wist dat ik een miskraam had was: “tijdens je zwangerschap ga je daar best wel mee stoppen.” Hoewel ik in aanloop daarvan had samengezeten met mijn huisarts en contact had opgenomen met een bevriende apothekeres om toch zeker iets te nemen dat je mocht blijven doornemen. Ik sta anders dus echt elke morgen op helemaal ‘overkrast’ tot bloedens toe, tijdens de dag hou ik mezelf in, maar ’s nachts besef ik dat dus niet. En ze vinden niet waarop ik reageer, anders had ik dat al lang gemeden. Vervelend zoiets …

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Pff, dat moet enorm vermoeiend zijn voor jou. Ik vind het nu al zo lastig, maar ik weet dat het overgaat en dat helpt. Het klinkt misschien raar, maar misschien kan je ’s nachts een soort handschoentjes aandoen zodat je niet kan krabben? Sterkte in elk geval, ik hoop dat ze de oorzaak vinden!

      Like

  9. Liese zegt:

    ik las “de kraamhulp” ook. Toen ik pas bevallen was…..:-D

    Liked by 1 persoon

  10. Benieuwd naar jullie vakantie in Lanzarote! Dat is zo’n plek die ik alleen ken van op het nieuws, wanneer er een of andere wielerploeg of triatleet gaan trainen is 😉
    En succes, met het werk en met het niet krabben!

    Liked by 1 persoon

  11. Flavie zegt:

    Wij gaan in juni naar Sicilië… een reisje waar ik enorm naar uit kijk!
    Ik heb dit jaar iets preventief genomen tegen hooikoorts… en tot nu toe geen last, hopelijk blijft dit zo!!

    Liked by 1 persoon

  12. LJ zegt:

    Jeeej voor aparte vakantiespaarpotjes! Wij waren nog geen maand verhuisd of wij zijn ook op vakantie gegaan hoor, ondanks het wenkbrauw-optrekken van onze omgeving. Jaloers, allemaal! 🙂
    Veel succes met de gezonde gewoontes!
    Ik had vorig jaar enorm veel last van allergie, heb twee maanden lopen hoesten (met een zéér pijnlijk gekneusde rib als gevolg). Dit jaar maar 2 weken last gehad en ben er nu precies vanaf. Gek hoe dat van jaar tot jaar kan verschillen eigenlijk. Zeg, zou een dermatoloog geen oplossing kunnen bieden?

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Hihi, groot gelijk, je moet ervan profiteren als je daar de kans toe krijgt! De gezonde gewoontes zijn wat moeilijk deze week. Ik heb dit weekend buikgriep gekregen en nu ik terug kan eten, ben ik nog moeilijker dan anders en heb ik enkel zin in wat ik echt graag eet. Lees: pasta, pasta en pasta. Een dermatoloog zal misschien wel helpen, maar ik moet al half dood liggen vooraleer ik naar een dokter ga ;-).

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

