TV Time #3

monitor-155158_1280

Aangezien de lente nog altijd niet in aantocht is, kijken we nog steeds relatief veel TV. Er is dan ook veel te zien en sowieso zijn we altijd wel te vinden voor een spannende serie en ben ik enthousiast telkens er een zangwedstrijd op TV komt. Hier keken we de voorbije weken naar:

  • Downton Abbey

Wat ben ik verslaafd aan deze reeks over een Britse aristocratische familie in het begin van de 20e eeuw! Het gaat zowel over de rijke familie als over het personeel en beide groepen blijven uiteraard niet gespaard van het nodige drama. Het is mooi gemaakt, meeslepend en eigenlijk best traag. Soms vind ik dat wel leuk, na al die flitsende politieseries, om me gewoon wat te zitten vergapen aan de prachtige decors en kledij en mijn hersenen niet te hard te moeten pijnigen. Het is het laatste seizoen, dus ik moet ervan genieten nu het nog kan. Voor mij zou het voor eeuwig mogen doorgaan!

  • The X-Files

Al van toen ik nog veel te jong was om ook maar iets te snappen van de vele complottheorieën, verslond ik samen met mijn mama afleveringen van The X-Files. Ik vond Mulder geweldig cool en wilde net zoals Scully worden. Als er 1 reeks is die ik met mijn mama gedeeld heb, was het deze wel. Groot was dan ook mijn teleurstelling toen ik haar niet warm kon maken voor het vervolg dat ze er nu aan breien. Terug met de originele cast, maar zoveel jaren en 2 films later. Ik heb de eerste aflevering inmiddels al gezien en begrijp de vernietigende kritieken al wat beter. Ze gingen wel heel kort door de bocht. Mulder zit 9 seizoenen lang een complot te ontrafelen en op 1 aflevering tijd gooit hij alles over boord, gewoon omdat er een andere getuigenis komt van 1 meisje. Vreemd. Toch wil ik het nog een kans geven, al was het maar uit nostalgie. I want to believe (dat het nog goedkomt)!

  • Fuller House

Het is tegenwoordig mode om series uit mijn jeugdjaren te recycleren. Full House was blijkbaar aan een remake toe en ook hier doet de hele originele cast mee, op de Olsen tweeling na dan, die zo al rijk genoeg zijn ;-). Ook hier waren de kritieken matig tot zeer slecht. Maar inmiddels zit ik wel al aan aflevering 10. Het is bij momenten een beetje flauw en onnozel en DJ acteert soms zo over the top dat het mijn tenen doet krullen. Maar toch kan ik het niet laten. Het katapulteert me altijd weer terug naar de afleveringen die ik tijdens mijn jeugd bekeek, samen met mijn beste vriendin. Ik was DJ en zij Kimmy Gibbler en dat had ik zo beslist. Nu kijk ik in mijn eentje op zondagmorgen, maar gelukkig ben ik ook nog altijd bevriend met ‘mijn’ Kimmy :-).

  • The Voice van Vlaanderen

Na The Voice UK, is het nu tijd voor de gelijknamige wedstrijd bij ons. Minder streken, minder overdadig gezang à la Mariah Carey en minder animo. Het is bij momenten een verademing dat het er bij ons ‘normaler’ aan toegaat. De voorbije jaren zaten we ook gewoon met een lager niveau dan in de UK, maar dit jaar ben ik tot nu toe aangenaam verrast. Bart Peeters lijkt me een aanwinst als coach en er zitten een paar mensen tussen met een stem die me enorm ontroert. Ik kijk uit naar de live shows, al hoop ik dat ze er geen te groot circus van gaan maken. Ik kijk voor de mooie stemmen, niet om tweets te zien passeren achter Sean Dhondt, die wanhopig probeert om wat zinnige gesprekken te voeren met de kandidaten in de ‘Smart Room’.

  • How To Get Away With Murder

Ik ben boos op mijn Digicorder. Normaal gezien neemt hij het nieuw seizoen van een serie op als ik ook naar het vorige seizoen keek en dit opnam. Ik weet niet of ik zo stom was om deze functie uit te schakelen of het ding gewoon kuren begint te krijgen, maar ik ben tot de vaststelling gekomen dat het tweede seizoen van deze spannende reeks over een professor strafrecht en haar studenten, die proberen verbergen dat ze een moord gepleegd hebben, begonnen is zonder dat ik er ook maar iets van wist. Dat het uitzendschema om de haverklap verandert en het ergens laat op de avond weggestopt zit, helpt natuurlijk niet. Blijkbaar zou de Digicorder van mijn ouders braver geweest zijn, dus hopelijk kan ik daar naar de eerste afleveringen gaan kijken. Het eerste seizoen vond ik genadeloos spannend, ik hoop op meer van hetzelfde voor seizoen twee!

Ik keek overigens ook met veel plezier naar Blind Getrouwd, het tweede seizoen van Mr. Selfridge en natuurlijk volg ik vol spanning de perikelen in Home & Away. Het ideale tegengif na een lastige werkdag!

Waar kijkt u zoal naar de laatste tijd?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op TV Time #3

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Wij kijken niet zo heel veel, topdokters vinden we geweldig momenteel!

    Liked by 1 persoon

  2. Eilish zegt:

    Hier met alle dames in huis grote fan van Downton Abbey. Zo erg dat de hele serie zelfs in onze digibox zit en we daardoor amper iets anders kunnen opnemen.
    Wij hebben al vervroegd gekeken op de Nederlandse TV en waren collectief depri omdat het gedaan was.

    Liked by 1 persoon

  3. Inge zegt:

    Topdokters vind ik ook fantastisch! Voor de rest kijken we vooral series op Netflix… En nu zijn we ook beginnende kijken naar het nieuwe seizoen van game of thrones. Ik keek ook uit naar the X files, jammer om te lezen dat het een beetje teleurstellend is maar wie weet komt het inderdaad wel nog goed 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik zal Game of Thrones pas zien als het hier op de gewone tv komt, dus ik moet nog even geduld oefenen. Wel spannend, nu het voor de eerste keer verder gaat dan de boeken.

      Like

  4. Zij zegt:

    Ik kijk vooral naar kleine dingen.. Dingen dus, waar ik niet aandachtig moet bij zijn, want dat lukt me zeker de laatste tijd niet al te best.
    ‘k Moet toegeven, dat ik zo geen televisiekijker ben. Geef mij maar een goed boek 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Billy zegt:

    het enige waar ik al naar keek is Downton Abbey. Maar door mijn nachtwerk kan ik het niet volgen, en telkens opnemen en nadien bekijken zie ik niet zitten. Maar ik vind het net als jij wel een aanrader!
    Verder volg ik enkel af en toe de miniseries op VRT, veel tv kijken is er anders niet bij

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Als je vaak nachtwerk hebt, dan kan ik me inbeelden dat TV kijken erbij inschiet. Ze zullen Downton Abbey zeker nog herhalen de komende jaren, dus je kan je schade misschien nog inhalen ;-).

      Liked by 1 persoon

  6. Wildcard zegt:

    Leuk, alhoewel ik door veel overuren draaien, ik ’s avonds enkel naar de reeks “Mr. Robot” keek 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Brubeck zegt:

    Er wordt hier minder en minder gekeken en enkel dan nog naar een kwaliteitsdocu zoals de Topdokters, zoals Mrs. B al zei. Binnenkort zeggen we ons Netflix-abonnement gewoon weer even op voor een aantal (hopelijk zomer-)maanden.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik kijk gewoon mee op het abonnement van mijn vader als 1 van zijn 4 schermen, want zelf zou ik het ook niet aanschaffen. En al zeker niet in de zomer, dan kijken we amper TV als het mooi weer is. Dat de mooie dagen rap mogen komen!

      Like

  8. annaberg zegt:

    Downton Abbey for sure. Topdokters volg ik ook omdat de eerste aflevering over een mucopatiënt ging (2 van onze kinderen hebben muco in een milde vorm) en voor de rest al wat koers is. Of verbouw- en tuinprogramma’s op BBC.

    Liked by 1 persoon

  9. Evi zegt:

    Downton Abbey en How to get away with murder zijn geweldig goed! Hier wordt er ook wel gekeken naar Topdokters. ‘Follow the money’ dat ze onlangs op canvas speelden vond ik ook erg goed.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Iedereen heeft het hier over Topdokters, dat moet dus echt wel de moeite zijn. Het was eerlijk gezegd totaal aan mij voorbij gegaan… Tijd om het eens te bekijken dus!

      Like

  10. Flavie zegt:

    Ik vind het zo jammer dat ik Downton Abbey nooit echt gevolgd heb, zou ik nochtans zo graag zien.
    Naar The Voice van Vlaanderen kijken wij ook, maar opgenomen, rechtstreeks kijken duurt mij véél te lang!
    Voor de rest volgen wij Topdokters… Hollywood in het echt (of zoiets)… en natuurlijk Thuis 🙂
    Wij nemen alles op, kijken nooit op het moment zelf… er wordt enkel tv gekeken als het echt past.

    Liked by 1 persoon

  11. LJ zegt:

    Ik heb vroeger slechts flarden gezien van The X-files (mijn ouders vonden veel ‘moderne’ series brol of niet geschikt voor kinderen/tieners) maar ik wil heel graag de hele serie zien en de films, liefst allemaal in de juiste volgorde en in één keer.
    Het is dankzij ‘Fuller House’ dat ik me ‘Full House’ ben gaan herinneren, was het bestaan daarvan helemaal vergeten. Omdat dit ook zo’n ‘brolserie’ was (zie boven), en het zich grotendeels afspeelt ‘voor mijn tijd’, heb ik er nooit veel van gezien. Maar ik vind het nu heerlijk, zit intussen in seizoen drie 😉
    En kijk uw gebeden zijn verhoord, de Sean is vervangen! Ik ben trouwens fan van de Whitney Houston (Lisa?). De All by myself van de laatste aflevering raakte me ZO hard (ook al vind ik dat een vreselijk lied). Manmanman wat een stem…

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ah, Full House, dat vond ik vroeger toch echt een leuke reeks. Ik had niet zozeer een probleem met de Sean in de Voice, maar wel met dat hyper gedoe in die media room. Spijtig genoeg hebben ze dat behouden…

      Liked by 1 persoon

      • LJ zegt:

        Jah… ze zouden beter wat meer filmpjes van de kandidaten laten zien die je nu speciaal online moet gaan opzoeken (wat ik nu dus ook niet doe) om de tijd tussen optredens op te vullen.

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

