Bedankt, mama

Mijn mama en ik hebben veel raakpunten. We zijn allebei gevoelig, snel emotioneel, empathisch en oprecht bezorgd om diegenen die we graag zien. We houden allebei van kostuumfilms en van horrorfilms, het liefst met een haunted huis erin. We maken het graag gezellig in huis, houden van een bloemetje op tafel en we delen een zwak voor mooie kussenslopen en zachte dekentjes op de zetel. Mijn taalvaardigheid heb ik van haar en ook mijn haarkleur heb ik aan haar te danken.

Tegelijkertijd zijn we ook tegenpolen. Zij treuzelt eindeloos om actie te ondernemen, terwijl ik eerder het type ben dat de koe bij de horens vat en vooruit wil. Zij is pas gelukkig als ze kan zorgen voor andere mensen en cijfert zichzelf helemaal weg. Ik ben helemaal niet zo sterk wat zorgen betreft en laat niet over me heen lopen. Mijn mama zwijgt voor de lieve vrede, ik klop op tafel als het nodig is en desnoods met veel decibels. Het is soms een moeilijke cocktail van tegenstrijdige en gelijkaardige karaktertrekken tussen ons. Maar we weten wat we aan elkaar hebben en ik ben haar oneindig dankbaar voor al hetgeen ze voor mij doet.

Vandaag zou ik haar in de watten leggen met een lekker ontbijt. We hebben geen vaste traditie rond moederdag en al een aantal jaar op rij gaan mijn ouders gewoon eten met hun beste vrienden. De jongere generatie gaat doorgaans niet mee, dus doen de echtgenoot en ik dat ook niet. Maar we proberen wel toch op zijn minst eens langs te gaan. En eigenlijk vond ik het dit jaar een goed idee om een ontbijt te organiseren. Mijn pa en zus profiteren daar natuurlijk ook van, maar kom ;-). Spijtig genoeg lig ik momenteel vooral ziek en zielig te wezen, nu een of ander smerig virus mij geveld heeft. Het ontbijt wordt dus uitgesteld naar volgende week, maar ontbijten zullen we doen!

Mama, ik weet dat ik het te weinig zeg, maar weet dat ik je graag zie. Bedankt voor alles wat je voor ons doet. Vandaag verdien jij het meer dan ooit om in de bloemetjes gezet te worden!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

6 reacties op Bedankt, mama

  1. Billy zegt:

    het komt heus niet op een week om je moeder eens extra in de bloemetjes te zetten.
    Eerst ervoor zorgen dat je zelf weer in prima vorm bent… 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Zij zegt:

    O ‘nee.. ik hoop, dat je heel erg snel weer terug beter bent!
    Het doet me wel iets hoe lief jij bent voor je mama.

    Liked by 1 persoon

  3. LJ zegt:

    Wij hebben ons mama iets gelijkaardigs cadeau gedaan: ze mag kiezen tussen brunch, lunch en diner, en de datum ook. (Want de zondag waren ze nog op weekend, dus ja :p)
    Ik wou je nog beterschap wensen maar zie dat je intussen al beter bent!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

