As we speak #2

GENOTEN VAN het zonnetje en de eerste twee dagen van het prachtige verlengd weekend dat we kregen. Op donderdag gingen we een namiddagje naar de Blaarmeersen met schoonzus, schoonbroer en hun twee kinderen, waar het bijzonder druk was en alle kindjes van Gent op dezelfde speeltuin leken te zitten. Daarna gingen we nog eens kijken naar ons huis, dat unaniem goedgekeurd werd en bleven ze nog even hangen voor een aperitief. ’s Avonds waren we doodop. Hoe die mama’s en papa’s dat zo heel de tijd volhouden, respect! Vrijdagmorgen stond een ontbijtje met een vriendin op het programma, die zeer heuglijk nieuws te melden had en ’s avonds waren we uitgenodigd bij een van de meisjes uit de rechten voor de eerste BBQ van het jaar. We eindigden rond de vuurkorf in hun tuin, turend naar de sterren. Enkel een gitaar en kampvuurliedjes ontbraken nog.

AAN HET LEZEN: Twilight… Ja, lacht u maar. Ik was er gewoon nieuwsgierig naar. Ik vond de films eigenlijk behoorlijk saai, maar veel vrouwen in mijn omgeving zijn het daar niet mee eens. Dus besloot ik de boeken een kans te geven. Het eerste boek begon goed, zakte daarna helemaal in en werd naar het einde toe toch weer beter. Het leek alleszins behoorlijk anders dan de film, al herinner ik me die film eigenlijk niet zo goed meer. Van mij mag het spannende element wat opgedreven worden, want als tiener had ik misschien mee gezwijmeld bij de liefdeshistorie, maar nu rol ik vooral met mijn ogen.

BLIJ MET de vooruitgang bij de afwerking van ons huis. Het was een zeer moeilijke start, maar inmiddels zitten we op één lijn met de aannemer. Ze bellen ons zelfs op voor kleine dingen om te vragen wat we precies zouden willen. De echtgenoot heeft nog eens een rondgang met de aannemer gedaan om een aantal dingen te voorzien voor later, als we de garage gaan aanleggen enzo. En er werd op al onze vragen een deftig antwoord gegeven, dat bovendien getuigt van vakkennis. Ik ga natuurlijk nog niet te luid victorie kraaien, maar ik heb er goede hoop in dat de afwerking dik in orde zal zijn. Duimen maar!

PIEKEREN OVER mijn job en de toekomst op dat vlak. Het gaat echt niet goed momenteel. Ik heb het gevoel dat ik vast zit en niet meer de nodige voldoening haal uit mijn takenpakket. Langs de andere kant besef ik ook dat het gras niet noodzakelijk groener is aan de overkant. Het is overal wel iets. Toch hoop ik dat dit gevoel verdwijnt en ik actief een aantal zaken kan veranderen, anders zit ik gauw weer in een dip, vrees ik.

GELACHEN OM de echtgenoot. Hij is een expert in flauwe mopjes vertellen en het stomme is dat ik daar altijd weer om moet lachen. Dat moedigt hem natuurlijk alleen maar aan ;-). Hij is ook nog altijd heel erg in touch met het kind in zichzelf en zo vindt hij niets leuker dan compleet geflipte teksten verzinnen bij bekende liedjes. Vorige week kwam hij op een avond al zingend thuis omdat hij een of ander Vlaams liedje niet uit zijn hoofd kreeg. Met als resultaat dat we op Spotify de klassiekers van ‘Tien om te zien’ afspeelden om mee te zingen, terwijl de echtgenoot stond te koken. Het ging steeds luider en dan stonden we ineens te dansen in de keuken op Zomernacht van Leopold 3. “Dansen, dansen op de reggae beat” ;-). Good times!

GEHUILD van pure frustratie toen ik zaterdag ziek op de zetel lag. Een of ander smerig buikgriepvirus had me in zijn greep, waardoor heel mijn weekend een combinatie was van misselijkheid, krampen en koorts. Leuk is anders en al helemaal als de zon buiten zo uitbundig schijnt en iedereen de tijd van zijn leven lijkt te hebben. Op dat moment voelde ik me even heel erg zielig. Het herstel gaat trouwens traag. Gisteren wilde ik terug aan de slag gaan, maar de koorts was nog niet verdwenen. Vandaag ben ik wel op post, maar toen ik de stapel werk zag liggen op mijn bureau, begon mijn maag meteen weer te protesteren. Ik denk dat ik op de Lotto ga spelen vrijdag, je weet maar nooit!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op As we speak #2

  1. Liese zegt:

    oh neen, ziek is altijd zo stom hé! veel beterschap alvast!!!

    Liked by 1 persoon

  2. Zij zegt:

    Jammer van het ziek zijn.. zeker tijdens zo’n prachtig weekend! En ook heel erg jammer van het gepieker over je job. Maar ik las hier heel wat super leuke.. toffe dingen en da’s toch fantastisch, niet?!

    Liked by 1 persoon

  3. marliese9 zegt:

    Ik heb de eerste twee boeken van Twilight gelezen om daar dan mee te stoppen. Die ellenlange passages over hoe geweldig Edward wel niet is. Gek werd ik ervan. Ik vind de films persoonlijk beter en die waren ook al niet om over naar huis te schrijven ;-). Ik lees heel graag Young Adult fictie, maar geef mij maar The Hunger Games. Da’s tenminste deftig geschreven.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Niet te doen hé, het was er bij momenten zwaar over. Oei, blijkbaar betert dat niet in het tweede boek. Ik vond de films bij momenten saai… Ik ga het nog niet opgeven, maar ik zal alvast niet teveel verwachtingen koesteren ;-). The Hunger Games heb ik ook staan, blij om te horen dat die boeken beter zijn :-).

      Like

  4. Het logje begon mooi, maar eindigde in mineur. Hopelijk gaat het nu beter…

    Liked by 1 persoon

  5. Billy zegt:

    tof dat je met je man veel kan lachen samen. Houdt je huwelijk gezond… 😉
    En dat weertje afgelopen Hemelvaartweekend…zalig toch!

    Liked by 1 persoon

  6. kliefje zegt:

    Oh, dat huilen en mezelf zielig vinden ken ik. Heb ik gisteren gedaan 😉 Blaasontsteking, blegh.
    Hoop dat je nog steeds in de stijgende lijn zit!

    Liked by 1 persoon

  7. Evi zegt:

    Ai toch, helemaal niet fijn dat je ziek was dit weekend. Die Twilight boeken waren trouwens ook niet echt mijn ding. Uit pure nieuwsgierigheid de eerste film bekeken maar die vond ik zelfs nog slechter dan de boeken! Ik duim dat je inderdaad snel actief dingen kan veranderen op je werk, want piekeren, dat is nergens goed voor.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Jammer genoeg ben ik de laatste tijd weer serieus aan het piekeren, over allerlei dingen. Je hebt gelijk, het is nergens goed voor. Maar het zit nu eenmaal in mijn aard en dat verandert niet zo gauw :-/. Ik heb besloten het tweede boek uit de Twilight reeks nog een kans te geven. Op hoop van zegen ;-).

      Like

  8. Sabine zegt:

    Ik heb Twilight dus nog nooit gezien of gelezen. Is het echt de moeite waard? Balen dat je buikgriep hebt. Beterschap!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Dank je! De films vond ik eerder saai. Het eerste boek, daar heb ik dus gemengde gevoelens over. Ik probeer alleszins het tweede ook nog en dan zullen we zien of ik nog zin heb om verder te doen. Voorlopig kan ik dus geen uitsluitsel geven ;-).

      Liked by 1 persoon

  9. sandravda zegt:

    Ik denk dat iedereen genoten heeft van het zonnige verlengde weekend! Hopelijk gaat het al wat beter met je

    Liked by 1 persoon

  10. Flavie zegt:

    Het zonnetje… zalig hé! Ik kom zelden in de Blaarmeersen omdat het meestal te druk is.
    Ik heb ook al de boeken van Twilight gelezen en ik vond het mooi, het is wel YA maar toch heb ik die graag gelezen.
    Tien om te zien… waar is de tijd!!! 🙂
    Hopelijk ben je al veel beter!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Het was al lang geleden dat ik daar nog geweest was en het was inderdaad een pak drukker dan ik me herinner uit mijn kindertijd. Ik ben er al helemaal bovenop trouwens :-).

      Like

  11. LJ zegt:

    Hier was het vooral zwijmelen bij Twilight, zo’n euhm hoe veel jaar zou het geleden zijn? Het laatste boek in de reeks, waarin ons Bella bevalt van een vampier die haar net niet levend opfret van binnenuit, gaat er vér over. Ik heb de reeks intussen verwijderd uit mijn boekenkast maar zelfs in De Slegte moesten ze ze niet meer hebben 🙂
    En, iets gewonnen?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

