Tien dingen die je nog niet wist over Samaja #2

Omdat ik het zelf ook leuk vind om meer te weten te komen over de bloggers die ik volg, leek het me leuk om nog eens tien weetjes over mezelf prijs te geven. De vorige tien kan u trouwens hier lezen.

  1. Ik ben jaloers op mensen die goed kunnen tekenen en knutselen, want zelf heb ik daar absoluut geen talent voor. De werkjes die ik vroeger afleverde voor moeder- en vaderdag, konden zelfs vaak op lachsalvo’s rekenen, zowel van de juf als van mijn ouders…
  2. Dat ik vroeger grote fan was van de Backstreet Boys is inmiddels geen geheim meer. Maar toen ik zo een jaar of 11 was en voor het eerst de Joepie begon te lezen, had ik een Gunther Levi fase. Ik zwijmelde weg bij zijn scènes uit “Wat nu weer?!”, kocht zijn CD met liedjes die ik eigenlijk niet eens zo mooi vond en ik werd zelfs even lid van zijn fanclub. Het heeft gelukkig niet lang geduurd en inmiddels vraag ik me af wat me toen ins hemelsnaam bezield heeft.
  3. Ik heb moeilijke voeten. Door veel te vroeg hakken te beginnen dragen, is mijn voorvoet inmiddels behoorlijk breed, wat het niet gemakkelijk maakt om goed passende schoenen te vinden. Bovendien heb ik ook nog eens enorm tere huid, waardoor ik van het minste blaren krijg. Ik moet goed schoeisel kopen van degelijke merken, anders geraak ik geen straat ver.
  4. Ik heb 1 zus, die 5 jaar jonger is. Ik voel me ook echt de grote zus en voel me op een rare manier verantwoordelijk, al was dat vroeger wel anders. Ze was immers nogal bossy en leek het altijd beter te weten dan ik, waardoor ik haar wel eens een ‘bazig kleintje’ noemde. Ze kreeg ook altijd haar zin, wat me enorm kon frustreren. Maar hey, inmiddels is het helemaal goed gekomen tussen ons.
  5. Vroeger lachte ik een beetje met mijn mama toen ze thuiskwam met de zoveelste sjaal. Ze moest zelfs een apart kastje kopen om ze allemaal in op te bergen. Nu merk ik dat ik de laatste jaren ook een hele collectie verzameld heb… Help! Ik ben helemaal mijn moeder aan het worden!
  6. Nog steeds kan ik enorm genieten van een aflevering van Friends. Wat mij betreft kan er nog steeds geen enkele reeks aan tippen, behalve misschien The Big Bang Theory.
  7. Elke keer als het verkiezingen zijn, weet ik niet op wie ik moet stemmen. De vorige keer heb ik echt de programma’s van de meeste partijen gelezen en toch vond ik nergens volledig mijn gading. Soms denk ik dat ik zelf een partij zou moeten oprichten, maar ik ben een veel te zacht eitje voor de politiek. En ik neem alles ook véél te persoonlijk, wat in die wereld niet bepaald helpt.
  8. Ik hou enorm van witte bloemen: lelies, amaryllissen, orchideeën, rozen… Ik vind dat gewoon zo puur en mooi.
  9. Cultuur met de grote C, daar ken ik niks van. Ik ga op reis in musea binnen omdat het de echtgenoot interesseert, maar zelf zegt het mij weinig. Ik ben eerder het type dat naar een concert gaat of naar pakweg Wouter Deprez gaat kijken. Mijn ouders gaan zeer vaak naar toneelstukken, maar ook dat zegt me weinig. Ben ik nu een cultuurbarbaar?
  10. Ik telefoneer niet graag. Ik bel enkel met mijn mama, met de echtgenoot en voor het werk. Met vriendinnen sms ik, mail ik of babbel ik face to face. Zolang het maar niet aan de telefoon is. Die rare stiltes die er altijd vallen en die ik dan probeer op te vullen met gestamel en nonsens, brrr, ik gruwel daarvan!

Zo, dat waren eigenlijk de eerste tien dingen waar ik aan dacht :-). Wat weet ik nog niet over jullie?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Tien dingen die je nog niet wist over Samaja #2

  1. kliefje zegt:

    Eens met punt 9 en 10, heb er ook niks mee 😉
    En op je moeder gaan lijken? Brrr…. 😉

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Haha, ja, het is soms een beetje raar om te zien dat ik bepaalde zaken toch op dezelfde manier doe. Gelukkig zijn er ook nog steeds een boel verschillen, anders zou het wel echt scary worden ;-).

      Like

  2. Grappige weetjes :).
    Je weet heel veel niet over mij, maar om dit nu in tien puntjes samen te vatten…

    Liked by 1 persoon

  3. Hahaaa.. enkele gelijkenissen hier. Ik telefoneer ook niet graag.
    En ben even cultuurbarbaar als jij 😉

    Weetje van de dag: Gunther Levi’s kindjes gaan/gingen naar dezelfde crèche als het mijne.
    Ik heb hem daar dus al meermaals gespot 😀
    (en jeej voor de BSB! Wist je al ;))

    Liked by 1 persoon

  4. Fijn je beter te leren kennen! Ik ga vaak naar toneel. Maaro m nu te zeggen dat iemand die suasi nooit gaat een cultuurbarbaar is, dat vind ik erover. 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Ik moet zeggen dat we gelijkenissen hebben, sjaals, het niet weten op welke partij te stemmen, dat telefoneren, witte bloemen en ook ik ben de grote zus en blijf me ook verantwoordelijk voelen ondanks ze ondertussen ook 40 is 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Leuke top 10! Ik kan wel tekenen. 😉 Ik was ook een grote BSB fan en heb ook een Gunther Levi periode doorgemaakt, hoor.
    Nummer 10: ik haat telefoneren! Om al die redenen die je opsomt!

    Liked by 1 persoon

  7. Villasappho zegt:

    Wat een grappige feiten hebben we niet allemaal een beetje vreemde fase gehad ooit?

    Liked by 1 persoon

  8. marliese9 zegt:

    Je kan tegenwoordig op BSB cruise wist je dat al? Ik heb mij daar een kriek mee gelachen toen ik daarachter kwam en de foto’s zag 😄.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja, mijn zus heeft me daar ook al op gewezen. Laat ons zeggen dat ik toch telkens betere dingen te doen heb ;-). Mijn crazy fan days zijn al te lang geleden, denk ik 😉 .

      Like

  9. Zij zegt:

    O’ dat vind ik super die ‘weetjes’ 🙂
    En weet je.. ik heb ook een hekel aan telefoneren 😉
    Geef mij e-mails, whatsapp of sms 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Billy zegt:

    over mij kan je meer te weten komen bij de categorie “Billy intiem”, ik heb daar al heel wat prijsgegeven
    Zo’n creatieve talenten heb ik ook niet.
    Ik heb 1 broer die anderhalf jaar jonger is, maar de meeste mensen denken dat hij de oudste is. Is wat kloeker dan ik, en dat toont ouder hé…
    Hier is vrouwlief ook gek op sjaaltjes, en telefoneren doet ze ook al niet graag.
    En bij ons is ons cultuurabonnement hoofdzakelijk voor muziek of humor. Serieus toneel zagen wij nog nooit…

    Liked by 1 persoon

  11. Liese zegt:

    Belt er eigenlijk iemand graag? Ik moet mij er ook altijd over zetten. Ik was vroeger verliefd op bart kaell

    Liked by 2 people

  12. Evi zegt:

    Gunther Levi, geweldig 🙂 Erg leuke manier trouwens om wat meer over jou te weten te komen! Hier slingeren ook overal sjaals rond, dus dat hebben we gemeen. Bellen doe ik trouwens wel graag maar misschien komt dat doordat ik vaak in de wagen zit & heel wat vriendinnen heb die ook dagelijks in de file staan 🙂

    Liked by 1 persoon

  13. Sabine zegt:

    Helemaal eens met nr 6! Gunther Levi ken ik niet. En nummer 1 daar heb ik ook een handje van: kan echt niet tekenen en knutselen. Zou ik ook heel graag beter willen kunnen. Zelfs mijn vriend kan mooier cadeautjes inpakken dan ik 😛

    Liked by 1 persoon

  14. Lottesanekdotes zegt:

    Ik ga ook totaal niet graag naar kunstmusea, tenzij het iets educatiefs is zoals het Dr Guislain of een natuurmuseum. Schilderijen en andere kunst, daar blijf ik vér van weg!

    Liked by 1 persoon

  15. Friekske zegt:

    Haha ik herken best veel dingen. Bsb fan-schuldig! Bellen? Ik haaaaat het. Vriendinnen weten dat ze alleen in hoge nood mogen bellen. Dan valt het stil… begin je weer tegelijkertijd te praten… valt het weer stil. App maar, dat is beter haha!

    Liked by 1 persoon

  16. sandravda zegt:

    Leuk! Tekenen en knutselen was ook niet aan mij besteed, en die moeilijke voeten, dat ken ik ook

    Liked by 1 persoon

  17. LJ zegt:

    Hier ook een cultuurbarbaar! Ik hou van oude gebouwen en dan vooral de gevels. Beeldhouwkunst kan me ook nog bekoren als het realistisch is dus bijvoorbeeld Rodin. Schilderijen, ja ook hier en daar favorieten.

    Liked by 1 persoon

  18. Flavie zegt:

    Ik was fan van Take That, ongelooflijk!!! Ik had zo hard gespaard om een cassette van hun te kunnen kopen 🙂
    Als het over voeten gaat… ik heb een hoge en ambetante wrijf… elegante sandalen zijn niet aan mij besteed.
    Zwijg mij van sjaals… 😉

    Liked by 1 persoon

  19. Oh ja, Friends! ’t Is lang geleden dat ik nog een aflevering zag, maar ik blijf hoe dan ook eeuwig fan 🙂
    Binnen de witte bloemen heb ik het vooral voor lelies, zo mooi!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

