Good things – mei

Het is weer tijd voor mijn maandelijks overzicht van alles wat me blij maakte de voorbije maand. Dat is alweer een hele boterham!

  • Daar was de zon! Eindelijk! Al op de 1e mei konden we buiten eten op ons terras en dat voor de eerste keer dit jaar. Zalig! (Ik ben het snertweer van maandag voor het gemak vergeten.)
  • Het was de maand van de ontbijtjes. Ik ging met een van mijn beste vriendinnen ontbijten in Caffe Caffee in Gent, wat trouwens een leuke ontdekking was. Daarnaast zorgden we, weliswaar een week te laat, voor een ontbijt voor mijn mama om moederdag te vieren en ging ik met een nieuwe vriendin ontbijten in Aalst. Ik ben niet zeker dat dit allemaal zo goed past binnen operatie lente, maar kom, genieten is ook belangrijk.
  • Trouwens, over die operatie lente gesproken, tussen de feestdagen en bezoekjes van vrienden door, aten we evenwichtig en zo gezond mogelijk. De echtgenoot is goed bezig met zijn loopschema weer op te bouwen. Mijn sportieve voornemens daarentegen, daar is nog werk aan. Toch zagen we allebei al de gunstige gevolgen bij het aantrekken van meer zomerse kledij, al zal de buikgriep mij daar misschien wel bij geholpen hebben ;-).
  • Er werden twee geboortes aangekondigd voor eind dit jaar. Een van de gelukkigen is een vriendin die al lang aan het proberen was voor een tweede kind en bij wie het niet wilde lukken. Tegen alle statistieken in, is ze toch op de natuurlijke manier zwanger geraakt. Als dat geen goed nieuws is!
  • We gingen naar de Blaarmeersen met de schoonzus en haar gezin. We probeerden zoveel mogelijk met het petekindje van de echtgenoot en zijn broertje bezig te zijn en ondervonden aan den lijve hoe vermoeiend dat is ;-). We gingen allemaal samen kijken naar ons toekomstig huis, aperitiefden en beleefden gewoon een fijne namiddag.
  • Vrienden nodigden ons uit voor de eerste BBQ van het jaar. Lekker eten, goed gezelschap en een warme avond, meer moest dat niet zijn.
  • Ik nam regelmatig wat tijd voor mezelf, gewoon om op het gemak wat te lezen, wat rond te lummelen op ons appartement of om mijn programma’s op TV te verslinden. Het lijken kleine dingen, maar ze maken mij gelukkig.
  • Ik schreef deze maand over een aantal thema’s die me heel erg bezighouden en/of vrij gevoelig liggen, zoals kinderen en de pesterijen waar ik vroeger mee te maken kreeg. Al de mooie reactie’s die ik kreeg, verwarmden mijn hartje. Moest iedereen wat meer zijn zoals de lieve dames en heren in blogland (toch diegene die ik hier zie passeren), de wereld zou er zoveel beter uitzien!
  • We werden last minute uitgenodigd door vrienden om naar Pairi Daiza te gaan. Het was al bij al toch leuk dat ze aan ons dachten en we eindelijk eens die fameuze dierentuin te zien kregen.
  • Mijn zus en ik namen de echtgenoot mee naar zijn eerste concert in een zaal (tot nu toe had hij enkel festivals gedaan) en gelukkig konden Mumford & Sons hem tonen hoe leuk dat wel is. Ik denk dat hij in de toekomst wel vaker mee zal gaan :-).
  • De werken in ons huis gaan goed vooruit. Telkens we gaan kijken, zijn we blij met de vooruitgang. Ik kan eigenlijk stilaan amper wachten om dat daar te beginnen inrichten! Al zal ik nog wat geduld moeten hebben…
  • We werden nogal onverwacht uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje in 50s stijl. Gelukkig had ik nog een zomerjurk in de kast hangen die er genoeg retro uitzag om niet uit de toon te vallen. Ik was een pak ouder dan de gemiddelde genodigde, maar ik liet het niet aan mijn hart komen ;-).
  • We brachten een bezoekje aan de meter van de echtgenoot met zelfgebakken taart. Hij is daar een beetje de zoon die ze nooit gehad hebben en dus werden we met open armen ontvangen voor een gezellige namiddag.
  • Door een paar vermeldingen van mijn blog op andere, meer populaire blogs, kreeg ik ineens een pak meer lezers. Zo had ik halverwege mei op dinsdag al evenveel lezers als in de hele week voordien. Vooral de Nederlanders lijken mij ontdekt te hebben. Hartstikke welkom!

Ondanks al deze positieve punten, was mei op zich best een lastige maand. Ik piekerde me bij momenten suf over mijn job, voelde me triest door het feit dat vriendinnen met kinderen elkaar steeds vaker opzoeken en mij daarbij links laten liggen en dan was er ook nog die buikgriep die me 4 dagen helemaal lam sloeg. Maar er waren gelukkig ook veel mooie momenten deze maand. Door ze allemaal eens op te lijsten, herinner ik mezelf eraan dat ik heel veel heb om blij over te zijn.

Juni brengt het concert van Adele, waar ik nu al geweldig hard naar uitkijk. We gaan een weekje uitrusten in Lanzarote en er staan ook een aantal sociale activiteiten op de kalender. Jammer genoeg niet allemaal dingen waar ik naar uitkijk, maar hey, het kan niet altijd feest zijn ;-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Good things – mei

  1. Falderie zegt:

    Oh heerlijk, het concert van Adele! Daar had ik eigenlijk ook heel graag naartoe gegaan!

    Enne… Een buikgriep is nooit leuk, maar de gevolgen kunnen dat wel zijn he 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Toch een mooie maand!!
    Juni wordt voor ons een spannende (positief), voor jou vast ook!!
    😀

    Liked by 1 persoon

  3. jessie zegt:

    Mei is mijn favoriete maand van het jaar. Alleen spijtig van het piekeren natuurlijk. En ook ik tel af naar Adele (wij gaan zondag!): Bring it on!!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ah, dan hebben jullie de primeur. Wij gaan de maandag, ben er ook ZO enthousiast over ;-). Hopelijk valt het nu niet tegen, want te hoge verwachtingen zijn natuurlijk nooit goed.

      Like

  4. Zij zegt:

    Ondanks de buikgriep en het piekeren over je job en je vriendinnen met kinderen, bracht mei toch gelukkig voor jou ook vele mooie momenten.
    Zoals ik de vorige keer al zei.. heb ik heel veel bewondering voor je openhartigheid. Ik kom heel graag bij je lezen. Sterker.. jouw blog staat hoog bij mijn favorietjes 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Heel veel happy moments,……ik moet dat echt weer beter gaan opschrijven,……:-), hopelijk wordt juni een topmaand!!!

    Liked by 1 persoon

  6. Adèle, is dat niet de zangeres van, euh,… Enfin, ik ken niks van muziek maar hoop dat je jezelf ferm amuseert.
    Leuke maand, trouwens…

    Liked by 1 persoon

  7. Evi zegt:

    Buikgriep deed ook hier de ronde, absoluut niet fijn 😦 Keek wel eventjes raar op toen ik las dat je echtgenoot nog nooit naar een zaalconcert was geweest 🙂 Stiekem ben ik trouwens jaloers op je tickets voor Adele 😉 En driewerf hoera voor de vele hartverwarmende reacties die je op jouw posts kreeg & de vele extra lezers! Keep up the good work!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik snap ook niet dat hij dat nog nooit eerder gedaan had. Maar hij heeft het gewoon niet van thuis uit meegekregen, zijn ouders houden niet van muziek. Ik zal hem dan maar opvoeden he ;-). We hebben alles op alles gezet om aan tickets te geraken voor Adele trouwens, we zaten met 5 mensen tegelijk te proberen om toch maar binnen te geraken op de site. Dus hopelijk was het dat waard ;-).

      Like

  8. Mrs. T. zegt:

    Ben hier via via beland. Leuke blog heb je!
    En ik ben dus ook een van die Nederlanders die je, weliswaar vandaag pas, ontdekt heeft.

    Liked by 1 persoon

  9. Nina zegt:

    Haha, ‘hartstikke’ welkom! 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Billy zegt:

    mooie maand toch!
    Het weer was fantastisch begin mei, wat we van eind mei helaas niet kunnen zeggen.
    Ikzelf hou veel meer van concerten in een zaal, en dan nog liefst de wat intiemere zalen zoals de AB en de Vooruit. Qua muziek toch een stuk beter dan in openlucht. Mumford en son had ik ook wel willen zien, en ook Adele wel. Helaas met mijn nachtwerk niet altijd makkelijk, zoveel verlof heb ik niet en dus moet ik me beperken tot concerten in het weekend.
    Haha, ik had vroeger bijna uitsluitend Nederlandse weblogvrienden (ook logisch daar het op een Nederlands blogplatform was, dat ter ziele gegaan is), maar nu komen steeds meer Belgische vrienden bij… 😉
    Mooi vooruitzicht, Lanzarote! Doe je de groetjes aan Micheline (http://oponseiland.blogspot.be/)?

    Liked by 1 persoon

  11. Flavie zegt:

    Al bij al toch een hele fijne maand!
    Och Adele… jammer dat ik niet zo tegen de drukte kan… zou zo graag eens naar een optreden gaan.

    Liked by 1 persoon

  12. Aha, de voordelen van de buikgriep! Helaas komen die ook het snelst terug aan, hoor. 😉
    Je hebt er toch wel een hele fijn maand opzitten.
    Ik ben stiekem toch wat jaloers op jouw uitstapje naar Adele, ik was er graag bij geweest!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Zeg dat wel, ik zie er precies al niets meer van ;-). Ik zit echt te popelen voor volgende week maandag. De echtgenoot is minder enthousiast omdat hij zo de eerste match van de Rode Duivels gaat missen. Maar hey, je moet keuzes maken in het leven ;-).

      Like

  13. LJ zegt:

    Klinkt als een superleuke maand, gelukkig waren er dus veel leuke dingen om je af te leiden van de minder leuke.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

