De Lotto winnen

Op vrijdag de 13e doen de echtgenoot en ik altijd mee met de Lotto. Zoals gewoonlijk hadden we de laatste keer (in mei) geen prijs, we hadden zelfs geen 2 cijfers juist. Toen we de uitslagen bekeken, stonden we ook wel een beetje versteld van het lage bedrag van de winst. Niemand had 6 juiste cijfers dus de grote pot werd niet verdeeld, maar als je 5 cijfers had, kreeg je iets rond de 1.200 euro. Eigenlijk vind ik dat niet veel, als je bedenkt hoe minuscuul de kansen zijn dat zoveel geluk zich voordoet. We zouden blij zijn met 1.000 euro hoor, maar als we eerlijk zijn, spreken we over hogere bedragen als we fantaseren over de Lotto winnen. Soms staan we daar immers wel eens bij stil, wat zou er allemaal gebeuren als we zouden winnen?

achievement-18134_1280

De echtgenoot en ik zijn nogal van het voorzichtige type, dus ik denk dat we het merendeel zouden investeren en onszelf zouden trakteren op een extraatje op tijd en stond. Ik zou niet stoppen met werken, maar wel 4/5 of zelfs halftijds werken verkiezen. De vrijgekomen tijd zou ik gebruiken om leuke dingen te doen samen met de echtgenoot, om tijd te nemen voor mezelf, om vrijwilligerswerk te doen en om eventueel mijn schrijftalenten verder te ontwikkelen.

Ik zou natuurlijk al eens vaker nieuwe kleren kopen. Eigenlijk hou ik me nu ook niet echt in, maar ik koop nooit hele duren merken, dus op dat vlak is er zeker nog ruimte om meer te spenderen ;-). De echtgenoot zou ongetwijfeld wat nieuwe games kopen om zijn tijd mee te vergooien ;-), en zou strips en boeken kopen tot hij erbij neervalt. Hij zou dan ongetwijfeld ook minder moeten gaan werken, alleen al om een beetje van zijn aankopen te kunnen profiteren.

We zouden dan natuurlijk helemaal niet meer moeten sparen om een garage aan ons toekomstig huis te kunnen zetten, het zou direct helemaal ingericht en geschilderd kunnen worden en uiteraard zouden we eens goed op reis gaan. Al gaan we nu eigenlijk ook al regelmatig op reis, alleen zouden we dan wat meer voor luxe en gemak kiezen. Dus al bij al, ook hier niet zoveel veranderingen. Bepaalde zaken zouden gewoon sneller gedaan geraken, maar hey, traag gaat ook :-).

Als we genoeg zouden winnen, zou ik ook mijn ouders helpen en wat bijleggen zodat ze een appartement met 3 slaapkamers kunnen kopen op een mooie locatie in Gent (tegenwoordig is dat onbetaalbaar aan het worden voor gewone mensen). Voor de rest denk ik wel dat ik het zou verzwijgen dat we gewonnen hebben. Jaloezie en zeker over geld, doet rare dingen met mensen. Dus ik zou gewoon zwijgen en in stilte genieten van onze vrijheid. Of een tante uitvinden waar we zogezegd van geรซrfd hebben ;-).

Al bij al dus geen grote life changing toestanden. Eigenlijk wil dat zeggen dat we behoorlijk tevreden zijn met hetgeen we nu hebben. Een beetje meer vrije tijd zou welkom zijn, net als minder stress en kopzorgen. Meer geld zou daar een deel van wegnemen, vooral al hetgeen jobgerelateerd is. Maar voor de rest hebben we eigenlijk helemaal niet te klagen en dat is een geruststellende gedachte.

Wat zou jij doen als je de Lotto zou winnen?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

39 reacties op De Lotto winnen

  1. Conny zegt:

    Haha! Zie mijn blog van een aantal weken terug:https://papillon60.blogspot.nl/2016/05/laatste-blog.html
    Ik had dit keer 7,50. Dus het begin is er….

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ha, wat een toeval! Zo zie je maar, great minds think alike ;-). Al zie ik dat jij het grootser hebt opgevat. Als ik echt miljoenen te besteden zou hebben, dan zou ik ook graag een boot willen. En dan zou ik al helemaal niet meer werken! Ik ging van een Belgische Lottowinst uit, die is iets bescheidener ;-).

      Like

  2. Een beetje zinloze vraag wat ons betreft, want we doen nooit mee :).

    Liked by 1 persoon

  3. jessie zegt:

    Ik zou halftijds gaan werken, veel op reis gaan en een mooie vierkantshoeve kopen waar ik dan samen met mijn gezin en mijn ouders en zus zou gaan wonen.

    Liked by 1 persoon

  4. Falderie zegt:

    wij doen ook elke week trouw mee, al ben ik ertegen. We hebben een paar jaar terug wel eens 1000 euro gewonnen. Maar sindsdien? Enkel maar verlies (behalve sporadisch eens vijf euro). Volgens mij is die 1000 euro intussen alweer verdwenen…

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Wij spelen enkel als er een speciale pot is, of na een lastige week op het werk ;-). Meer dan 3 euro winst hebben we nog nooit gehad. Mijn grootouders hebben wel nog redelijk wat geld gewonnen in het verleden (al was dat niet de grote pot), maar omdat ze al jarenlang speelden, weet ik niet of ze nu effectief zoveel winst gemaakt hebben als je het allemaal zou optellen…

      Like

  5. Zij zegt:

    Als ik nu de Lotto zou winnen, zou ik me heel bevrijd voelen ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  6. Kris10 zegt:

    Stoppen met voltijds werken en veel meer gaan reizen. Maar aangezien ik nooit meedoe … Mijn lief wel, maar dat is ook zo’n voorzichting type. Ik zou hem serieus moeten overtuigen om dat geld te investeren in vliegtuigtickets.

    Liked by 1 persoon

  7. Het hangt ervan af hoeveel ik win natuurlijk. Win ik de grote pot, dan bekijk ik hoeveel die pot bedraagt, maar als het de Lotto is, blijf ik wellicht wel werken (in een 4/5 systeem dan). Ik zou vaker op reis gaan en genieten van het comfort van dat geld op mijn bankrekening. Zo’n bestaan lijkt me toch net iets zorgelozer. Een tuinman is ook welkom (ik zal die wel screenen ;)).
    Euromillions is een ander verhaal: dan start ik mijn eigen zaak en verhuis ik wellicht naar het buitenland (maar het moet wel een land zijn waar we mt onze huisdieren terecht kunnen).
    Achja, dromen mag wel eens, hรฉ.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Dat vind ik ook. We komen dan altijd tot de conclusie dat het leuk zou zijn, maar we het nu ook al goed hebben. Dus eens fantaseren op tijd en stond kan zeker geen kwaad :-).

      Like

  8. Hier ook weinig veranderingen, maar dat ik onmiddellijk mijn ontslag geef in het Paradijs is zeker,….verder een huisje voor ons ingericht naar onze smaak,….en veel met vakantie gaan :-),…..en uiteraard eens wat nieuwe kleren af en toe ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  9. Mrs. Brubeck zegt:

    Wij doen niet meer mee, maar fantaseren wel graag wat we met veel geld zouden doen!
    En dat is veeeeel te veeeeel om op te sommen ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

    Liked by 1 persoon

  10. Eilish zegt:

    Ik zou direct een nieuwe thuis kopen dichtbij het lief en niet meer hoeven te pleiten bij kleine dochter om mijn huidig huis daarvoor te mogen verkopen.
    Maar voor de rest ben ik content met wat ik heb. Met geld koop je immers geen geluk noch gezondheid!

    Liked by 2 people

  11. Inge zegt:

    Hetzelfde als jij, denk ik. Mooiere reizen maken, duurdere kleren kopen en ons huis eens van kop tot tegen onder handen nemen zonder achter een cent te moeten kijken… ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  12. Mrs. T. zegt:

    Een beetje hetzelfde als jij geloof ik.

    Liked by 1 persoon

  13. Billy zegt:

    het hangt natuurlijk af van de grootte van de winst, maar ik kan alleen maar dromen van:

    een eigen huis (door allerlei omstandigheden financieel nooit de middelen gehad)
    weer elk jaar op vakantie (ik snak daar wel eens naar)!
    regelmatig weg op weekendtrip
    nog vaker uit eten gaan
    een nieuwe wagen (helemaal niet tevreden over de huidige, maar we moeten het ermee doen voor enkele jaren ver)

    Ik vrees dat ik al een redelijke som zal moeten winnen om die dromen te verwezenlijken…
    Maar zolang we gezond blijven, kan die winst me eigenlijk gestolen worden… ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  14. Brubeck zegt:

    Zoals Mrs. Brubeck schrijft, fantaseren wij zoveel dat we willen doen dat wat we ook winnen nooit genoeg gaat zijn. Dus daarom laten we het maar ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  15. sandravda zegt:

    Ik speel nooit mee. Mijn man wel, en als ik het dan vergelijk heb ik al veel gewonnen…

    Liked by 1 persoon

  16. Liese zegt:

    ik doe ook nooit mee. Sinds we eens een feestje gaven met als “entreegeld” kraslotjes (we waren met tien die organiseerden) weet ik dat er echt niet veel geld te rapen valt met de lotto. Maar als je dan toch over geld fantaseert: een klein huisje in het buitenland, zeker weten. En nog een tweede huis hier in Belgiรซ als belegging. Want op de bank brengt het niet veel op dezer dagen ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  17. Flavie zegt:

    Mocht ik de Lotto winnen (iets dat nooit zal gebeuren want ik doe niet me)… dus als Zoetie de lotto wint ๐Ÿ˜‰ en het is een heel groot bedrag, zou ik zorgen voor een leuk huisje (niet te groot) en zou ik veel reizen. Zou ik heel graag een huisje hebben in het Zuiden van Frankrijk.. en voor de rest zorgen dat de mini-me’s niks te kort komen.

    Liked by 1 persoon

  18. Heel erg fijn dat jullie tevreden zijn met hoe het nu is. Wanneer ik de lotto zou winnen zou ik in ieder geval een huisje kopen. Verder eigenlijk geen grote wensen.

    Liked by 1 persoon

  19. LJ zegt:

    Ik zag van de week een reportage op tv over een 17-jarig meisje dat in Engeland 1mio pond won… Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik met al dat geld zou doen. Ik zeg nu wel ‘stoppen met werken en de wereld rondreizen’ maar dan is dat geld volgens mij zo op ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  20. Pingback: Van alles en nog wat – #30DayBlogChallengeNL | Samajatalk

Geef een reactie

