Samaja gaat op reis

Onze reis naar Lanzarote komt stilaan dichterbij en ik schoot vorige week in paniek omdat ik nog werkelijk niets van voorbereidingen gedaan had. Dat ik voor Ijsland ook nog nergens sta, dat verdring ik nog even ;-).

Voor Lanzarote is er overigens niet zoveel voorbereiding nodig, het is tenslotte een rustvakantie. Maar van teveel rusten wordt een mens gewoon lui, dus huren we sowieso een auto om op verkenning te gaan voor een paar dagen. ’s Morgens gaan we op uitstap en in de namiddag, als het te warm wordt om nog goed te kunnen functioneren, keren we terug en dobberen we nog wat in het zwembad. Wat mij betreft de ideale combinatie! Maar goed, ondanks het feit dat het vooral sun & fun zal worden, moet er toch een beetje voorbereid worden, al was het maar voor het klaar krijgen van alle was en strijk. Het volgende staat mij nog te doen:

  • Lijstjes maken om het inpakken te vergemakkelijken en ervoor zorgen dat ik rokjes en bovenstukken meeneem die effectief bij elkaar passen. Ik heb ooit eens lukraak wat rokjes en topjes in mijn valies gegooid en op reis had ik de grootste moeite om dan een deftige combinatie te maken. Dit zal me geen tweede keer overkomen. En het is ook gewoon heel gemakkelijk, met kledij in zwart, wit, jeans, rood en blauw kom je al een heel eind!
  • Bezienswaardigheden opzoeken en recensies lezen op Tripadvisor, omdat ik vind dat je zo toch net altijd iets meer te weten komt. Ik ben daar trouwens al mee bezig. Voorlopig lijkt vooral het Timanfaya nationaal park een aanrader, maar alle tips zijn welkom!
  • De echtgenoot gaat naar de bib om een good old fashioned reisgids en denkt daar het licht te zullen zien. Ik vrees ervoor… Vorige keer kwam hij thuis met een boekje over de Canarische Eilanden waarin maar 4 pagina’s over Lanzarote gingen. Misschien betekent dat wel een saaie bestemming. Voor ons eigenlijk niet zo’n probleem, we hebben vooral nood aan rust.
  • We verwachten goed weer, al weten we dat we best toch een trui meenemen voor ’s avonds. Groot was dan ook de teleurstelling toen ik Accuweather na een jaar (het was van Nieuw-Zeeland geleden) nog eens opende en huiverde bij de temperaturen die ze voorspellen voor de week van 18 tot 25 juni. Maar 17 graden in Lanzarote? Ik ga lange broeken moeten meedoen! En mijn inpaklijstje aanpassen. Mijn ervaring is ook wel dat die voorspellingen op lange termijn niet hoeven te kloppen, dus ik hou de site vanaf nu als een havik in het oog ;-).
  • Deze week ga ik mijn voorraadkastje in de badkamer eens uitmesten en kijken wat we nog nodig hebben qua zonnecrème en aanverwanten. Ik heb een gevoelige huid en verbrand snel, dus goed spul om te smeren is noodzakelijk. Ik gebruik al een aantal jaren Avene en ben daar tevreden over. Alleen jammer dat die zonnecrème soms gele randjes achterlaat op de bovenste boord van mijn witte topjes. Keer op keer! En ik krijg dat nadien nooit meer wit ondanks alle Vanish en Blan die ik gebruik. Tips? Voor mijn gezicht koop ik iets apart, met een hogere factor en dat speciaal voor de vettere huid gemaakt is. Als ik mijn gewone zonnecrème gebruik, protesteert mijn gezicht daar meteen tegen met een compleet onhandelbare en blinkende huid tot gevolg. De opluchting toen ik deze optie ontdekte, was dan ook groot!
  • Ook ons medicijnenkastje wordt uitgekuist en hetgeen er nog tekort is, halen we nog snel bij de apotheek. Ik neem altijd medicatie mee tegen hoofdpijn en migraine, iets tegen misselijkheid, diarree, reisziekte, … Mijn pil natuurlijk en hetgeen ik tegen mijn allergie moet nemen. En voor de rest natuurlijk pleisters en ontsmettingsmiddel. En iets tegen insectenbeten. God knows dat ik dat sowieso ga nodig hebben… Na 2 dagen in Corfu had ik op mijn been al 4 rode bollen (de grootte van een ping pong balletje). Ongelofelijk sexy!
  • Ook vervoer naar de luchthaven moest nog geregeld worden, maar mijn mama verzekerde me dat mijn pa ons wel zou voeren. Nu hij een nieuwe auto heeft, is elk excuus goed om een ritje te maken :-). Het openbaar vervoer is sowieso al geen optie. Toen ik de vluchturen doorgaf, zag ik dat de terugvlucht veel langer is dan de heenvlucht… Blijkbaar maken we een tussenlanding op een ander eiland en belooft het dus een lange terugkeer te worden, waarbij we na middernacht landen. Toch wel een beetje balen dat we dit niet op voorhand gemerkt hadden. Och, zolang we op de luchthaven niet dezelfde chaos meemaken als vorig jaar op Corfu, ga ik niet klagen!

Valt het op dat ik er ongelofelijk veel zin in heb en werkelijk zit te popelen om te vertrekken?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Samaja gaat op reis

  1. Zij zegt:

    Het valt inderdaad op 😉

    Ook helemaal mijn ding.. zo ‘ s morgens op uitstap en nadien dobberen in het zwembad 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Eilish zegt:

    Voorpret is al een deel van het genieten van vind ik.
    Goeie reis!

    Liked by 1 persoon

  3. Kris10 zegt:

    Jeej inpaklijstjes! Jeej ik ben niet de enige compleet bizarre vakantieganger die op voorhand opschrijft welke topjes en rokjes ze meeneemt op vakantie om zeker te zijn dat die wel matchen.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Lijstjes heb ik altijd al gemaakt, maar nu let ik er ook beter op dat de kleren bij elkaar passen. Ik leer uit mijn fouten, want dat ene jaar was het echt erg ;-). Je bent dus zeker niet alleen!

      Like

  4. greet zegt:

    Wij waren in december 2014 in Lanzarote en hebben daar heel erg van genoten. Het vulkanische landschap is de voornaamste troef, je ziet dat overal, maar een bezoek aan Timanfaya is op dat vlak zeker een aanrader. Je mocht er niet op eigen houtje rondlopen of -rijden, maar de busrondrit was zeker de moeite. Wij huurden ook een paar dagen een auto (en één dag een fiets) en dan kan je gemakkelijk het hele eiland rondrijden (het is echt niet groot). Een ideaal eiland om relaxed rond te rijden en hier en daar eens te stoppen. Naast Timanfaya bezochten wij oa nog Arrecife, Playas del papagayo, Haria, Fundacion Cesar Manrique, Teguise, Jardin de cactus, El Golfo en Los Hervidores en wandelden rond een krater, maar ik weet niet meer precies waar dat was. Geen grote attracties maar wel heel wat leuke plekken. Wij hadden de ANWB reisgids (zie http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/anwb-extra-reisgids-lanzarote.html) bij uit de bibliotheek en die vond ik wel goed. Dus misschien een tip voor als je echtgenooot op pad gaat :-). Die weersvoorspellingen veranderen nog wel, ik herinner mij wel dat er toen wij er waren altijd wel wat wind stond (ik heb ginder zelfs een sjaaltje gekocht – het was toen wel december en volgens de locals uitzonderlijk koud voor Lanzarote).

    Liked by 1 persoon

  5. Lanzarote is za-lig! De ideale combinatie van natuur en cultuur. En mooi weer! Veel plezier!

    Liked by 1 persoon

  6. An zegt:

    Er is een tijdsverschil van 1 uur met Lanzarote. Misschien verklaart dat het verschil in duur tussen heen-en terugvlucht. Op je ticket van de heenreis staat vertrektijd Brussel en aankomsttijd Lanzarote in plaatselijke tijd. De vlucht duurt dus een uur langer dan wat je denkt omdat je ginder bij aankomst 1 uur moet terugdraaien. En het omgekeerde bij de terugvlucht.
    Een tussenlanding kan dan nog altijd natuurlijk 😉

    Liked by 1 persoon

  7. Veel voorbereiding is er inderdaad niet aan nodig. Gewoon op je af laten komen, verrassingen zijn altijd leuk!

    Liked by 1 persoon

  8. Ooh Lanzarote.. nog nooit geweest, wel op het lijstje!
    Geniet ervan 😉

    Liked by 1 persoon

  9. kaybe610 zegt:

    Zo fijn toch om af te tellen naar de vakantie!! En het plannen op voorhand is al de helft van de pret, écht waar… ook ik haal altijd een reisgids… het net vind ik gewoon té uitgebreid om te beginnen zoeken! Ik start met een reisgids en van daaruit ga ik dan gericht dingen opzoeken op het net. Ik wens je een fijne tijd met het plannen én met het reizen!!

    Liked by 1 persoon

  10. Billy zegt:

    goeie planning, ’s morgens op pad en in de namiddag rusten!
    Topjes en rokjes kan je vast daar ook wel aanschaffen hoor, Samaja… 😉
    En voor tips kan je misschien terecht bij Micheline, die in Lanzarote woont, zoals ik enkele logjes geleden al tipte

    Liked by 1 persoon

  11. Eilish zegt:

    Nog een late reactie : blijkbaar kan je hier heel lekker eten :http://www.elmiradorlanzarote.com/en/resto.html
    Volgens de schoonmama van de uitbater komt Pascale Naessens daar ook soms en die maakt er zelfs reclame voor. Hier te lezen
    http://oponseiland.blogspot.be/2016/06/reclame-uit-een-onverwachte-hoek.html

    Liked by 1 persoon

  12. Flavie zegt:

    Ik maak altijd de dag voor het vertrek een lijstje van hetgeen we zeker niet mogen vergeten… en meestal vergeten we toch het een en ander, maar niks ergs.
    Het heen en terug vliegen bekijk ik altijd supergoed, zo vond ik eerst geen rechtstreekse vlucht naar Sicilië, de meeste zijn met tussenstop in Rome, maar wie zoekt die vindt… 😉

    Liked by 1 persoon

  13. LJ zegt:

    De reisvoorbereidingen zijn altijd een beetje deel van de vakantie he 🙂 Eerlijk de bestemming spreekt me totaal niet aan, ik heb geen idee wat er allemaal te zien is, dus ben benieuwd naar je verslagje achteraf!

    Liked by 1 persoon

  14. Ik loop zodanig achter met lezen dat jullie ginder ondertussen al zijn, dus geniet er van!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

