As we speak #3

Ik lees het heel graag bij andere bloggers, dus ik probeer ook zelf regelmatig een “as we speak” te schrijven. Er is momenteel vanalles gaande, het zijn drukke tijden ten huize Samaja en dat voel ik ook aan het gebrek aan tijd dat ik heb om te bloggen en langere posts te schrijven. Vandaar dat het mij het ideale moment leek om deze formule nog eens boven te halen :-).

AAN HET LEZEN in de Shopaholic reeks van Sophie Kinsella. Toen ik de boeken jaren geleden voor de eerste keer las, vond ik ze vooral heel ongeloofwaardig. Wie steekt er zichzelf nu zo in de schulden door allerlei brol te kopen? Maar toch lazen de boeken vlot en vond ik ze bij momenten best wel grappig. Ik had zin in luchtige lectuur, wat eigenlijk al maanden zo is, en dus kom ik niet aan ‘serieuze’ boeken toe. Dan maar iets herlezen waar ik niet teveel hersens voor moet gebruiken. Ik zit inmiddels al aan het vijfde boek en het blijft leuk. Ik weet dat ik de vorige keer had gezegd dat ik het tweede boek van de Twilight reeks zou lezen, maar ik blijf het maar uitstellen. Ik denk dat het gewoon echt mijn ding niet is. Misschien dat ik er volgende week aan het zwembad meer zin in heb. Al heb ik boeken genoeg staan op mijn e-reader, de concurrentie is dus fel :-).

BOOS geweest op de aannemer, nog maar eens. Niet alleen moeten we zelf nog een aantal dingen regelen waar ze ons totaal niet van verwittigd hadden, maar ook vroegen ze van ons een gunst waar we eigenlijk eerder weigerachtig tegenover stonden. Uiteindelijk zeiden we ja, om de weg van de minste weerstand te kiezen, maar vroeg ik wel om per kerende mail te bevestigen dat zij de kosten zouden dragen. En alhoewel ze ons mondeling hadden gezegd dat we dit wel zouden regelen, wilden ze het dus niet schriftelijk bevestigen en waren wij ineens onmensen om dat te vragen. Allez, dat weten we dan ook al weer… Het feit dat we de aannemer zelf niet te horen krijgen en zijn rechterhand nooit leest wat je hem mailt en aan de telefoon ook altijd compleet naast de kwestie praat, dat is zo frustrerend. Gelukkig is er 1 iemand die sinds deze lente bij hem in dienst is en die wel een goed contact met ons heeft, maar laat die nu net met verlof zijn. Dat voelen we, want nu krijgen we ineens nergens nog antwoord op en laaien de frustraties aan beide kanten hoog op. Chris jongen, we hebben u nodig!

Ik ben GESTOPT MET PIEKEREN over het werk. Ik zou nieuwe taken moeten opnemen, al is dat eigenlijk gewoon meer van hetzelfde dat ik nu al doe. Veel reden om te juichen is er eigenlijk niet. De concrete instructies heb ik trouwens nog niet gekregen en niemand lijkt te weten wanneer die gaan komen en wie daarvoor gaat zorgen… Ik moet ook overnemen van iemand die vertrekt naar betere oorden en die voert inmiddels al geen klop meer uit en laat het ophopen… Maar hey, ik wind er mij niet in op. Ligt er daar een grote stapel als ik eraan moet beginnen, dan zullen ze maar geduld moeten hebben.  Het lijkt een beetje je m’en fous, maar het zorgt ervoor dat ik niet elke avond met hoofdpijn thuiskom.

UITKIJKEN naar het trouwfeest van goede vrienden. Begin september stappen ze in het huwelijksbootje en ze zijn dan ook druk bezig met de voorbereidingen. Ik ben de getuige van de bruid en dus word ik er ook bij betrokken. We mochten mee de hapjes gaan proeven, ik ben mee haar trouwjurk gaan kiezen en binnenkort is er de eerste pas, we moeten het dringend nog eens hebben over de ceremonie waarin ik ook een rol zal moeten spelen, … Ik kijk er echt naar uit. Tijdens de voorbereidingen van hun huwelijk is onze band alleen maar hechter geworden en dat vind ik mooi om te zien.

IN GANG GESCHOTEN met de voorbereidingen voor de reis naar Ijsland. Ik ben al volop bezienswaardigheden aan het uitpluizen, routes en gewoon wat praktische zaken aan het bekijken. Zalig! Echt, de voorbereiding is al de helft van de fun ;-). Ik ben nu aan het experimenteren met offline kaarten op mijn tablet om zo toch een soort GPS te hebben. Want Tom Tom maakt geen kaarten van Ijsland, onze oude Mio is zo oud dat hij niet meer ondersteund wordt en het is pokkeduur om een GPS mee te huren bij de auto. Zoveel wegen zijn er nu ook niet op Ijsland, dus met een gewone kaart kom je al heel ver, maar zo in een onbekende stad is het toch handig om je hotel te vinden. Gelukkig kan je kaarten downloaden die je offline op je tablet of smartphone met GPS kan gebruiken om daarmee te navigeren. Lang leve de techniek! Ik heb nu maps.me gedownload en zat er gisteren wat op te prutsen. Het is me alleszins al duidelijk geworden dat ik goed ga moeten voorbereiden, want de rare Ijslandse letters zorgen voor verkeerde zoekresultaten. Bovendien bleek het programma wel redelijk zwaar te zijn en is het twee keer blijven hangen… Heeft er iemand ervaring met zo’n toepassingen? Of met andere kaarten? Alle tips zijn welkom.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

33 reacties op As we speak #3

  1. Hilde zegt:

    Je kan met Google Maps ook gebieden downloaden voor offline gebruik, is echt zéér handig! Navigeren in IJsland is op zich niet zo moeilijk. Alleen ligt niet elke accommodatie zo maar aan de ringweg en zijn die boerderijtjes niet altijd even gemakkelijk te vinden. Ik herinner mij nog geanimeerde telefoontjes naar de eigenaars omdat we hopeloos verloren waren. Maar een groot voordeel: het wordt er toch niet (echt) donker, dus er is nooit tijdsdruk. IJsland is echt prachtig mooi, geniet ervan!

    Liked by 2 people

    • Samaja zegt:

      Ik ben de locaties van de hotels al zo goed mogelijk op de kaart aan het zetten, kwestie van zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Wij gaan eind augustus, dus waarschijnlijk wordt het dan toch even donker, maar gelukkig moet we ons inderdaad om pakweg 18u nog geen zorgen beginnen maken :-).

      Like

  2. Oooh!! Shopaholic. I love it! Als echte chicklit uiteraard, inderdaad vrij hersenloos maar overheerlijk om te lezen! Dat werk: dikke kak, he. Idd afwachten is het beste dat je kan doen. En je er zeker niet druk in maken. Als puntje bij paaltje komt ben je toch maar het zoveelste nummertje… En die trouw en reis: heerlijke vooruitzichten!!! Ik ben jaloers. 🙂 Geniet ervan!

    Liked by 1 persoon

  3. Zij zegt:

    O’ super! Die voorbereiding van het huwelijk. Dat je dat van zo dichtbij mag meemaken/volgen.. ik wou dat ik in je plaats was 😉

    Die boeken ken ik niet *gat in mijn cultuur* 😉
    ‘k Heb hier nog een stapel boeken liggen en ik kom er maar niet aan toe om te gaan lezen. Momenteel liggen er zelfs al drie ongelezen Libelle’s op me te wachten

    Goh.. wat een nare situatie. Gelukkig kan je het nog een beetje naast je laten liggen, want als je er ook thuis hoofdpijn aan overhoudt.. da’s het echt toch niet waard, hé ?

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Dat is inderdaad wel leuk. Ik organiseer graag en zo maak ik het weer een beetje mee, zonder de stress van het zelf allemaal te moeten doen. Ideale combinatie ;-).
      Ik heb dikwijls eens hoofdpijn zo op een vrijdagavond, dan valt de stress weg en daar reageert mijn lichaam raar op. Ik ben dat dus al gewoon, maar hey, ik werk eraan!

      Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Ijsland, daar willen we ooit geraken! Ik heb lang op Ijslandpaarden gereden en die mensen gingen er geregeld naartoe, moet prachtig zijn, mooie vooruitzichten! 😀

    Liked by 1 persoon

  5. Druk beestje, zoveel is duidelijk!
    Ijsland zegt ons niet echt iets, des te meer plaats voor jullie 🙂 !

    Liked by 1 persoon

  6. Wij hebben voor America de app ‘navfree’ gebruikt, en daarnaast ook via Google maps alle routes uitgestippeld. Een heel werk maar het werkte wel goed. IJsland staat hier zeker ook nog op de to-do-lijst!

    Liked by 1 persoon

  7. Liese zegt:

    Waw, naar het dchijnt is ijsmand prachtig

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      We horen goede dingen, maar voor sommige mensen die we kennen viel het ook tegen. Soit, we zijn ervan overtuigd dat het de moeite zal zijn, anders zouden we niet gaan hé ;-).

      Like

  8. Lottesanekdotes zegt:

    Overweeg je om ander werk te zoeken? Op deze manier lijkt gaan werken me ook niet bepaald aangenaam en ik zie elke dag (ik ben hulpverlener bij mensen met psychische problemen) welke gevolgen dat kan hebben op lange termijn…

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja hoor, ik hou de vacatures in het oog en heb ook al subtiel eens gepolst bij de personeelsdienst of er intern geen openingen zijn. Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar de ene dag kan ik dat al beter opbrengen dan de andere.

      Like

  9. Evi zegt:

    Boeh voor de aannemer! Maar verder wel een leuke update! Die Twilight boeken waren ook niet mijn favorieten maar ik vond ze wel nog steeds beter dan de film(s). En wauw Ijsland, ben stikjaloers 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Falderie zegt:

    benieuwd hoe dat gaat met die selfmade gps… 😉

    Liked by 1 persoon

  11. Mrs. T. zegt:

    Oh, naar IJsland. Wat gaaf. Jongste is helemaal gek van dat land, ze hield er zelfs een spreekbeurt over laatst. Leuk die voorpret.

    Liked by 1 persoon

  12. greet zegt:

    Ik heb via google maps wel eens een kaart gedownload voor offline gebruik, vond dat zeker handig. Toevallig kiezen jullie dit jaar voor twee bestemmingen waar ik al eens ben geweest, ik vond Ijsland geweldig! We waren er 5 jaar geleden een weekje en ik zou nog wel eens terug willen. En inderdaad, echt veel wegen zijn daar niet.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Hebben jullie het dan gewoon met een kaart gedaan?

      Like

      • greet zegt:

        Ja, aangevuld met routebeschrijvingen naar onze accomodaties. Wij waren met 5 en ik heb zelf geen kaart gelezen, maar volgens mij ging dat vrij vlot. Ik kan me maar twee keer herinneren dat we wat hebben moeten zoeken en dat was bij het vinden van de geboekte huisjes. In het eerste geval hadden we moeite om de brievenbus te vinden waar de sleutel van ons huisje in verstopt zat. In het tweede geval waren we te ver gereden op een onverharde weg waar onze huurauto eigenlijk niet geschikt voor was en zijn we moeten terugdraaien. Dat was even stressen, niet zozeer omdat we verkeerd waren gereden, maar omdat we schrik hadden om onze huurauto te beschadigen. Verder is het verkeer in Ijsland niet zo’n stressfactor.

        Liked by 1 persoon

  13. kaybe610 zegt:

    Gewoon een goede wegenkaart van Ijsland kopen en het zou toch moeten lukken?! Als het ons lukte om Engeland, Wales, Frankrijk te doorkruisen in de good old 90ies… als het mijn pa lukte om met nog minder voorbereiding zelfs tot in Italië en Spanje te geraken… moet het jullie zeker in Ijsland lukken 🙂 Veel plezier met het plannen!! Dit gaat een trip of a lifetime worden 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Dat is waar, dat hou ik mezelf ook altijd voor, vroeger bestond er helemaal geen GPS en geraakten reizigers ook waar ze moesten zijn. Al een geluk dat ik redelijk goed kan kaartlezen. Mijn man zal dan altijd chauffeur moeten zijn, want als copiloot is hij hopeloos chaotisch en door alles afgeleid ;-).

      Liked by 1 persoon

  14. Billy zegt:

    ja, tof hé die voorbereidingen!
    Ik denk dat je via google ook kaarten kan opslaan of bekijken offline.

    Liked by 1 persoon

  15. LJ zegt:

    Die offline kaarten daar ben ik ook wel in geïnteresseerd! Nu ge het zegt moet ik eens kijken of onze TomTom Noorwegen tot Europa rekent of niet.
    En jeeej voor ontspannende lectuur! 🙂

    Liked by 1 persoon

  16. Leuk dat je getuige bent! Lijkt mij wel spannend, mee de trouwjurk gaan kiezen 🙂

    Mijn ouders zijn twee jaar geleden naar IJsland geweest en hadden er een fantastische twee weken. Het staat bij ons alleszins ook zeker op het verlanglijstje, dus ben al benieuwd om binnen een paar maand je belevenissen te lezen 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

