Koning voetbal

Het EK is begonnen en daar is geen ontkomen aan. De Belgische vlaggen wapperen ons tegemoet van zodra we buiten stappen, sommige mensen wagen zich alweer aan de foute spiegelhoesjes in de Belgische driekleur en de echtgenoot heeft zijn rode T-shirt van het vorige WK uit de diepste krochten van de kleerkast tevoorschijn gehaald.

windbreak-602784_1280

Mijn ventje is er alvast helemaal klaar voor. Hij doet op zijn werk mee aan een pronostiek , waar hij drie uur lang mee bezig geweest is. That’s dedication! En soms zit hij heel de middagpauze lang met de andere mannen te discussiëren over de voetbal. Gisteren stonden we in de Blokker te kijken naar alle merchandise en wilde hij graag een Fellaini pruik, maar dat heb ik hem toch uit het hoofd kunnen praten. We hebben zo’n rare hoed die ook als luidspreker kan dienen en dat zal maar moeten volstaan.

Zelf zegt het mij minder. Ik kijk wel als de Belgen moeten spelen, maar dan nog zal ik nooit een grote voetbalfan worden. Wel vind ik de sfeer leuk: iedereen in het rood, een groot gevoel van samenhorigheid en uitgelaten lachen en dansen als we winnen. Twee jaar geleden op het WK had mijn zus tickets weten te versieren om naar het evenement van Q-Music te gaan in de Ghelamco Arena en dat is me echt heel goed bevallen. Zelfs ik stond bijna op mijn stoel te springen toen Jan Vertonghen scoorde naar het einde van de match toe en het hele stadion ontplofte.

Ik hoop van harte dat de Rode Duivels ver gaan geraken, want van de eerste ronde gaan we niet veel zien. Maandag zijn we naar het concert van Adele, zaterdag zitten we op het vliegtuig en de laatste match van de voorronde zullen we ergens in Lanzarote moeten proberen bekijken. De echtgenoot was niet content toen hij ontdekte dat het concert en de match zouden overlappen. Ik wist het niet en tja, zoiets kan je moeilijk plannen hé. Hij heeft nu toch besloten om mee te gaan. Desnoods kan hij de match opnemen, maar Adele live aan het werk zien, dat is een kans die je zeker niet elke dag krijgt. Al vermoed ik dat hij het niet zal kunnen laten om toch via zijn smartphone te volgen…

We zouden eigenlijk dolgraag samen met vrienden ergens op een groot scherm gaan kijken, maar in Gent wordt dat jammer genoeg niet voorzien. Je kan naar t Kuipke gaan, denk ik, of in de Ghelamco Arena tegen betaling gaan kijken, maar dat is niet hetzelfde. Overal organiseren ze grote schermen, maar in Gent moeten we weer speciaal doen en tegen de stroom ingaan. Deze keer vind ik dat wel jammer.

Het EK heeft trouwens ook veel voordelen voor mij. Tijdens de andere matchen, die me dus niet veel interesseren, heb ik alle tijd van de wereld om eindelijk eens een aantal dingen te regelen die al veel te lang zijn blijven liggen. Ik kan sowieso de reis naar Ijsland verder plannen, er moeten zeker nog 5 fotoboeken gemaakt worden en mijn administratie en bankzaken zullen weer prima bijgewerkt worden. Tussendoor durf ik ook al eens online shoppen, tijdens het WK hebben ze flink verdiend aan mij. Maar dat ga ik deze keer proberen vermijden. Tenzij ze natuurlijk nieuwe rokjes hebben bij King Louie, dan kan ik niets beloven ;-).

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

32 reacties op Koning voetbal

  1. Mij zegt dat hele voetbalgedoe niks, werkelijk niks.
    Voetbalrokjes daarentegen, daar zal ik niet naast kijken :).

    Liked by 1 persoon

  2. Brubeck zegt:

    Ik ben geen voetbalfan en dus gaat het EK ook aan mij voorbij. Zijdelings zal ik het een beetje volgen maar om voor de televisie gekluisterd te zijn, nee dat gaat niet gebeuren.

    Liked by 1 persoon

  3. SANDRA zegt:

    Op volgende link kan je plaatsen in Gent vinden waar je het EK op het groot scherm kan zien. Het zijn er toch iets meer dan je denkt! 😉 Gisteren nog in de stad zag ik een gebouw waar ze voorbereidingen aan het treffen waren voor het Ek, drank, versiering, zitzakken,…. Veel plezier! https://www.uitinvlaanderen.be/tip/het-ek-2016-op-groot-scherm

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Merci voor de tip! Ik vind het vooral jammer dat het niet op de Kouter of het Sint-Pietersplein kan. Vroeger werd dat daar wel vaker gedaan, maar na een bepaald incident zijn ze daarmee gestopt.

      Liked by 1 persoon

  4. Villasappho zegt:

    Ik heb er niets mee dus veel plezier met shoppen en je vakantie.

    Liked by 1 persoon

  5. annaberg zegt:

    Met zes mannen in huis ben ik verplicht voetbal te kijken of … niets. Ik heb dan ook maar een pronostiek ingevuld. Maakt het wat spannender.

    Liked by 1 persoon

  6. Mijn wederhelft is dolenthousiast en vult dagelijks een overzicht van alle matchen in met de score. Vanavond laat hij zelfs zijn koorrepetitie vallen (ik niet) om de Belgen aan het werk te zien, dus hier stijgt de voetbalkoorts ook zienderogen 😉
    Ik ga voor ‘ik zit mee in de zetel, heb mijn laptop op de schoot en doe nog wat huwelijksadmin ondertussen’. Of ik lees een boekje en kijk met een half oog wanneer er gevloekt/gejuicht wordt, dat ook 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Billy zegt:

    zo gek zijn wij hier niet, vrouwlief kocht alleen 2 vlaggetjes om aan de kleinkinderen te geven. Bij ons thuis geen versieringen. Ik kan de match vanavond trouwens ook niet zien, door mijn nachtwerk. Volgen ga ik wel doen op de smartphone, en als het werk het toelaat…
    Ik zou trouwens ook kiezen voor Adèle hoor! Veel plezier vanavond, belooft vast een mooie muziekavond te worden. Duimen dat het voor de Duivels ook meevalt!

    Liked by 1 persoon

  8. sandravda zegt:

    Wij kijken normaal geen voetbal, maar nu gaan we toch supporteren als de Belgen spelen!

    Liked by 1 persoon

  9. Falderie zegt:

    het staat hier op en ik kijk met een half oog mee. Maar écht boeien doet het me niet…

    Liked by 1 persoon

  10. Ineke zegt:

    Ik heb de match gisteren totaal niet gevolgd en heb precies ook niet veel gemist. In Mechelen staan er een paar grote schermen, maar het stadion is dan bvb niet toegankelijk.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Wij zaten op het concert van Adele, duidelijk de betere keuze van de twee. In de Lotto Arena kon je op groot scherm gaan kijken en daar zal de sfeer net iets minder geweest zijn, vrees ik.

      Like

  11. Zij zegt:

    Als er nu één ding is, wat ik aan de echtgenoot echt heel erg leuk vind… is, dat hij niet van voetbal houdt 🙂 OEF!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja, dat is wel een pluspunt ;-). Mijn man houdt van voetbal, wielrennen, tennis, snooker, … Soms kan al die sport op TV geweldig op mijn zenuwen werken. Naar tennis kijk ik gelukkig ook graag. En de olympische spelen deze zomer, daar kijk ik ook wel naar uit.

      Liked by 1 persoon

      • Zij zegt:

        Ik keek vroeger heel erg graag naar de olympische winterspelen 🙂 En als kind moest ik ook tijdens het logeren bij mijn oma en opa mee naar de Ronde van Frankrijk kijken 😉

        Liked by 1 persoon

  12. Ik volg de voetbal ook niet 🙂 Al ben ik wel curieus wie gaat winnen als België speelt en ben wel een klein beetje fan van Dries Mertens 😀

    Liked by 1 persoon

  13. Evi zegt:

    Een paar keer per jaar volg ik een match wel met een half oog: als de Belgen spelen of als Club Brugge een belangrijke match speelt want ja hoor, het lief is Brugge supporter. Een match op groot scherm volgen is inderdaad wel fijn, in het stadion zelf daarentegen daar bedank ik vriendelijk voor. Vroeger een paar keer gedaan en vind daar om eerlijk te zijn niets aan. Mijn metgezellen vinden het ook niet zo erg dat ik niet mee ga want ze moesten net iets te veel vragen beantwoorden 😉

    Liked by 1 persoon

  14. Flavie zegt:

    Hier wordt af en toe naar een match gekeken, maar we blijven er zeker niet voor thuis.
    De mini-mi’s daarentegen zouden naar elke wedstrijd kijken, ik moet ze hier af en toe eens in het toom houden 😉

    Liked by 1 persoon

  15. LJ zegt:

    Ik ben mee de openingsmatch gaan kijken op de Oude Markt omdat me dat nog altijd leuker leek dan mijn tv te moeten afgeven 🙂 Het lief gaat de matchen van de Belgen ook op de Oude Markt kijken, en de rest streamt hij op zijn laptop dus ik ga er hopelijk niet al te veel last van hebben. Ik snap de hele heisa niet en heb een hekel aan massa’s dus mij ga je niet meer aantreffen tussen de supporters (al moet ik toegeven dat die sfeer dan ongelooflijk is).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

