Tijd voor vakantie

Morgen begint mijn verlof al en ga ik met een vriendin op stap om vervolgens samen te lunchen. Toen ze mij vorige week vroeg of het wel zou passen, zo de dag voor ik op reis vertrek, verzekerde ik haar dat het geen enkel probleem zou zijn. Ik heb al de lijstjes gemaakt voor het inpakken en een voorbereide vrouw is er twee waard, dus ik kon gerust eerst nog met haar afspreken en ’s avonds op mijn gemak inpakken. Stress, wat is dat? En o ja, ik zou ook nog eens naar de kapper moeten. Dan maken we toch ook gewoon een afspraak voor vrijdagmorgen in alle vroegte?

Ik besef nu echter dat ik een beetje overmoedig geweest ben en nu het superdruk is en ik het gevoel heb wel twintig ballen in de lucht te moeten houden, blijk ik toch niet zo geweldig georganiseerd te zijn als gedacht. Er moet nog vanalles gehaald worden bij de apotheker voor op reis omdat ik de eerste keer de helft vergeten kopen ben, sommige items uit mijn toiletzak zijn bijna op en gaan dus niet voldoende zijn voor een hele week en ik heb het gevoel dat ik maar blijf wassen en strijken om al hetgeen ik voorzien had ook te kunnen meenemen. En ik kan al helemaal vergeten om lege wasmanden achter te laten in ons appartement. Gelukkig heeft mijn mama aangeboden om volgende week eens te passeren en wat te strijken. Thank god! Anders zou ik vrijdagnamiddag zeker zwetend boven mijn strijkplank te vinden zijn met een donderhumeur.

Ik begin ook ferm te voelen dat onze poetsvrouw momenteel, door gezondheidsredenen, niet komt. Ik probeer hetzelfde stramien aan te houden als zij doet en dus zeker heel het appartement om de twee weken onder handen te nemen, maar het lukt niet. De weekends zitten te vol, na een drukke werkdag heb ik geen goesting om te staan stofzuigen gelijk zot en de echtgenoot gaat zodanig op in de voetbal en zijn drukke job dat ik momenteel ook op hem niet moet rekenen om aan zo’n dingen te denken. Hij doet wel iets als ik het vraag, maar ziet zelf geen werk. En ik wil ook niet altijd de zaag zijn, dus blijft het gewoon liggen. Ik kom nochtans niet graag thuis in een vuil appartement, dus ik zal moeten kuisen ergens in de volgende twee dagen, willen of niet.

Daarnaast zitten we met het huis ook in een drukke periode en moeten we allerlei afspraken maken die me momenteel echt kunnen gestolen worden. We moeten altijd via tussenpersonen gaan en zo ontstaan er alleen maar misverstanden en conflicten die nutteloos zijn en veel energie kosten. Vanavond gaat de echtgenoot nog snel samen met zijn ouders een of andere kabel gaan trekken die de aannemer niet zelf voor zijn rekening neemt, iets wat twee weken geduurd heeft om te regelen. Zucht.

En dan heb ik het nog niet over het feit dat het op het werk zowel bij mij als bij de echtgenoot ineens superdruk is in aanloop naar de (hopelijk) kalmere zomer en we stilaan niet meer weten van welk hout pijlen maken. We hebben nood aan vakantie, zoveel is zeker. Gelukkig staat ze ook vlak voor de deur, alleen zorgt dat ervoor dat er nu nog een extra deadline bijkomt en ik het gevoel heb vanalles te vergeten. Hoog tijd om mij eens zo’n lijstjesapp aan te schaffen die me aan dingen helpt herinneren, want nu heb ik het gevoel constant achter de feiten aan te lopen en dat is echt niet fijn. Ik heb ondertussen zelfs een boete gekregen omdat ik mijn blauwe kaart niet achter de ruit gelegd had toen ik mijn zus maandag ging oppikken en dat overkomt me anders nooit! Tijd voor rust, zoveel is zeker, mijn arme hoofd heeft het nodig.

Kennen jullie goede (gratis) apps om lijstjes te maken of dingen in op te slaan die je niet mag vergeten? Alle tips zijn, zoals steeds, heel erg welkom.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op Tijd voor vakantie

  1. Conny zegt:

    Wij gebruiken Google Keep. En maak je niet druk: ik weet niet waar je heen gaat maar als je je bankpas en/of creditcard mee hebt, heb je in feite alles wat je nodig hebt….
    Alvast een fijne vakantie!

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik ken dat helemaal, een man die ALLES doet als je het vraagt.. 😀😀
    Geniet van je vakantie en probeer niet te veel te stressen voor je vertrekt!

    Liked by 2 people

  3. Kris10 zegt:

    Gelukkig vertrek je bijna met vakantie. Jij hebt vooral ontspanning nodig denk ik 🙂 Kan de echtgenoot niet strijken terwijl hij voetbal kijkt? :p

    Liked by 1 persoon

  4. kaybe610 zegt:

    oh zalig… vakantie… geniet er van en no stress… het komt wel goed!!! Wat ik ook soms doe is op m’n nachtkastje pen en papier leggen… want ’s avonds voor het slapen gaan schiet er vaak nog van alles door m’n hoofd… of zelfs midden in de nacht… ik schrijf het dan even op want anders blijf ik daar op wakker liggen!! ’s Anderendaags het nachtelijke geschrift ontcijferen is soms niet gemakkelijk moet ik wel bekennen… 🙂 groetjes!

    Liked by 1 persoon

  5. Evi zegt:

    Ik gebruik Evernote om vanalles en nog wat bij te houden en Wunderlist om echt lijstjes te maken en af te vinken. Zonder die tools zou ik verloren lopen 🙂 Geniet van je vakantie!

    Liked by 1 persoon

  6. Gisteren heb ik ook anderhalf uur staan strijken… Gelukkig bestaat er zoiets als opgenomen Telefacts Zomer 😉
    Niet te veel stressen! Ik heb zelf geen handige apps maar werk via het gekende post-it systeem. Ik hou die ook wel iedere avond bij en maak ’s ochtends een nieuwe, voor mij werkt het wel. Evernote heb ik via Lilith ook al wel gehoord dat dat goed zou werken 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik probeer kalm te blijven, maar het is wat veel geweest de laatste dagen. We hebben de ene tegenvaller na de andere, dingen die afgezegd worden op het allerlaatste moment en wij die het mogen oplossen. pakjes met gerief van de apotheek die ineens niet meer op tijd gaan toekomen… Het is al wat geweest! Maar goed, ik ga ervan uit dat ik nu wel genoeg tegenslag had en het een super vakantie zal worden!

      Like

  7. Zij zegt:

    O’ wat zonde, maar is het niet bij iedereen zou, dat er voor een vertrek altijd enorm veel spanning is. Druk druk.. je weet wel. Probeer het toch een beetje van je af te zetten. Ding per ding.. 😉
    En daarna zalig genieten van een hopelijk deugddoende vakantie 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Mrs. T. zegt:

    Succes met alles en heel veel plezier op vakantie.

    Liked by 1 persoon

  9. Billy zegt:

    jij bent overduidelijk aan die vakantie toe!
    Geniet er dus volop van Samaja!!!
    Ik steek gewoon alles in Google Agenda, handig omdat je dit zowel op pc als op smartphone hebt

    Liked by 1 persoon

  10. greet zegt:

    Herkenbaar. Ik ga ontzettend graag op reis maar heb vlak voor ik vertrek soms het gevoel dat ik rondloop als een kip zonder kop. Ik ben net beginnen lezen in het boek getting things done, om wat beter georganiseerd te geraken en vooral mijn hoofd eens leeg te maken. Als ik daarin tips tegenkom voor goede apps laat ik het je weten. Fijne vakantie, geniet ervan!!

    Liked by 1 persoon

  11. Liese zegt:

    om linkjes op te slaan gebruik ik evernote en voor de rest een blaadje en een stylo 🙂
    Veel plezier op vakantie!!!

    Liked by 1 persoon

  12. Ik maak nog steeds lijstjes op papier, ja ik ben ouderwets :-). En dat is altijd hezelfde voor je vertrekt, die stress en vooral op het werk. En ik zet mijn lief ook altijd aan het werk, met duidelijke taken, ik weiger nog het op mij te nemen en nog minder om het te laten liggen,……alvast een fijne vakantie!!

    Liked by 1 persoon

  13. sandravda zegt:

    Alvast een leuke vakantie! Ik ken dat ook die dagen voor het vertrek, er moet dan ook bij mij nog vanalles gebeuren….

    Liked by 1 persoon

  14. Flavie zegt:

    Geniet van jullie vakantie!!!
    Hier worden er ook lijstjes op papier, volgens mij vind je dat wel op het internet, reislijstjes ofzo.

    Liked by 1 persoon

  15. Inge zegt:

    Je bent inderdaad duidelijk aan vakantie toe 🙂 Maar jullie hebben ook wel veel hooi op jullie vork genomen / gekregen de laatste tijd. Gewoon opschrijven wat er in je op komt en zoals iemand hierboven al zei… Niks dat je niet kunt bijkopen!

    Liked by 1 persoon

  16. jessieclaes zegt:

    Ik maak lijstjes in Wunderlist (boodschappen, mee te nemen op weekend, to do)…Makkelijk want je kan lijstjes ook delen zodat je er met meerdere personen kan op aanduiden. Ik zou vooral mijn boodschappen niet meer zonder kunnen

    Liked by 1 persoon

  17. LJ zegt:

    Ik kom na vakantie ook niet graag thuis in een ontploft appartement maar helaas is het ons zelden gelukt om het opgeruimd achter te laten! De avonden voor we op reis vertrekken zet ik al geen afspraken meer in de agenda. En strijken wasda 🙂 🙂 Wij kuisen elke week een uur, ik heb een ingenieus kuisplan, het lijkt tot nu toe goed te werken en voorkomt dat alles zich opstapelt. Geen apptips hier, ik doe alles nog op de oldfashioned papieren manier…
    Ik hoop dat je alsnog een beetje ontspannen op het vliegtuig bent kunnen stappen 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

