Decompressie

Het vertrek naar Lanzarote verliep gestresseerd en gejaagd. De bagagehandelaars hadden besloten om nog maar eens te staken en toen ik dat vrijdagmorgen op de radio hoorde, was het alsof het laatste beetje courage dat ik nog had meteen afbrokkelde en er alleen boosheid, vermoeidheid en tranen overbleven. ’s Morgens kon ik gelukkig mijn gedachten verzetten en ging ik naar de kapper, mee met een vriendin die haar trouwkleed ging passen en daarna gingen we gezellig samen lunchen. Toen ik in de namiddag thuiskwam en hoorde dat de staking nog steeds aan de gang was,  zonk de moed me echter in de schoenen. Ze riepen iedereen op om enkel handbagage mee te nemen en dus leende ik de kleine trolley van mijn mama en propte ik daar en in onze eigen trolley zoveel mogelijk spullen in. We gebruikten vacuümzakken en stapelden zo goed mogelijk, maar toch lukte het niet om daar alles in mee te nemen en hadden we nog steeds 1 grote koffer nodig. Van zodra alles ingepakt was, begon het bange wachten op nieuws van de luchthaven. Pas laat op de avond kwam het verlossende nieuws dat de staking voorbij was en alles weer normaal verliep. Ik had echter geen zin meer om opnieuw alles uit de trolleys en in een grote koffer te laden, dus ik liet het maar zo.

Gelukkig ging het zaterdag allemaal heel vlot. Zowel de rit ernaartoe als het inchecken e.d. ging zonder problemen. Ik ben blij dat de extra controles in de tenten niet meer voor iedereen gebeuren, want als ik nu drie uur had moeten aanschuiven, was ik zeker door het lint gegaan en had ik misschien zelfs iemand aangevallen ;-). Ik was moe, voelde me ziek en mijn klieren stonden gezwollen en voelden pijnlijk aan. Niet zelden krijg ik fysiek de weerslag als ik emotioneel overhoop lig en dat was nu al voor de vakantie begonnen…

Nu zijn we hier al twee dagen en kan ik dat jammer genoeg alleen maar bevestigen. Het hotel is prima, zonnig maar erg winderig weer en een leuke vakantiesfeer… zalig! We hebben al gerust, rondgereden met een huurwagen en tijd genomen om terrasjes te doen, te lezen en bij te slapen. Het was echt nodig en dat voel ik nog steeds aan mijn lichaam. Mijn arme hoofd laat zich voelen en ik heb al een paar keer serieuze hoofdpijn gekregen, de decompressie die ik ervaar is niet van de poes. En ergens is dat jammer. Ik pieker niet, leef hier erg in het moment en zelfs de echtgenoot merkte het verschil al op met onze vorige strandvakantie, waar ik lag te piekeren op mijn strandstoel. Dat heb ik echt wel afgeleerd. Maar door al de fysieke ongemakken, is het voorlopig nog geen onbezorgde vakantie geweest. Dat hoofd van mij, het is overbelast geweest, zoveel is duidelijk. Er gaan dingen moeten veranderen eens ik terug thuis ben, want zo kan het niet langer. Maar eerst ga ik nog genieten van de rest van mijn weekje vakantie. Godverdomme, ik heb het verdiend ook!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

15 reacties op Decompressie

  1. Eilish zegt:

    Die laatste zin : Natuurlijk!!

    Liked by 1 persoon

  2. greet zegt:

    Geniet nog van je vakantie! Winderig.. dat klinkt inderdaad als Lanzarote :-).

    Liked by 1 persoon

  3. Eerst genieten en dan bezinnen over de toekomst.

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik hoop zo dat je vandaag weer helemaal top bent en zorgeloos kan genieten!!
    Liefs!

    Liked by 1 persoon

  5. Geniet er toch maar van! Groot gelijk. Ik ben ook zo’n piekeraar met momenten.

    Liked by 1 persoon

  6. LJ zegt:

    Zijt maar zeker dat ge dat verdiend hebt!!!! Geniet er nog van… de zorgen zijn voor later.

    Liked by 1 persoon

  7. Zij zegt:

    Tuurlijk heb je deze vakantie verdiend!
    Jammer van je hoofdpijn, maar ik hoop zo, dat deze zo snel mogelijk verdwijnt en dat je zalig kan genieten! Ik wens het je met heel mijn hart toe!

    Liked by 1 persoon

  8. Billy zegt:

    nu de rest van je tijd in Lanzarote geen zorgen meer maken.
    Plannen zijn voor daarna!
    Geniet!!!

    Liked by 1 persoon

  9. marliese9 zegt:

    Plannen maken voor wat er moet veranderen is op zich niet slecht als dat je ontspant, maar probeer het af en toe ook wat los te laten. Geniet … van de zon (god knows dat wij ze hier amper te zien krijgen) en pieker idd niet te veel. Ik ben ook een piekeraar hè, altijd geweest. Groot was toen ook mijn verbazing toen ik daarstraks merkte dat ik mij op het werk even niet meer druk kon maken, in het feit dat we wsl een deadline zouden missen (niet door mijn fout trouwens). Ik bedacht me dat er wel erger dingen zijn dat dat onze klanten een brief (die ze trouwens helemaal niet verwachten dus ze gaan het niet eens merken) twee dagen later in hun brievenbus zouden vinden. Dat krijg je dus als je zo ziek bent geweest. Dan plaats je alles in perspectief.

    En dus nogmaals, het feit dat je hoofd nu zo’n pijn doet is een veeg teken aan de wand. Ontspan en geniet ervan. Zorgen maken, kan later nog.

    Liked by 1 persoon

  10. Hopelijk verdwijnt je hoofdpijn zo snel mogelijk, zodat je niet alleen zonder gepieker, maar ook zonder last kan genieten van je vakantie! ’t Is je heel erg gegund!

    Liked by 1 persoon

  11. Kris10 zegt:

    Je hebt zeker vakantie verdiend! Hopelijk verdwijnt de hoofdpijn snel en kan je volop genieten van de reis.

    Liked by 1 persoon

  12. sandravda zegt:

    Geniet ervan en laad de batterijtjes maar goed op!

    Liked by 1 persoon

  13. Evi zegt:

    Je hebt die vakantie absoluut verdiend! Geniet ervan en vergeet alle andere dingen maar even.

    Liked by 1 persoon

  14. Ga Manrique bezoeken! Instant happiness en weg gepieker. En dan chillen op Isla Graciosa :-)! Geniet geniet geniet!!!

    Liked by 1 persoon

  15. Flavie zegt:

    Vakantie is om te genieten… gewoon doen!!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

