I’m back!

Na 7 dagen luieren, kuieren en genieten in Lanzarote ben ik terug thuis. Vol energie, vol goede moed en zonder gezondheidsklachten. Alhoewel ik niet goed tegen de warmte kan, voel ik wel aan alles dat het beter is voor mij dan het grauwe en natte weer dat we hier de voorbije lente hadden. We zullen zien hoe lang dat positieve effect blijft duren, maar voorlopig voel ik me prima! Zelfs mijn rug heeft, ondanks het minder goede bed, zeer goed stand gehouden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Aan veel heb ik niet gedacht ginder tussen de vulkanen, palmbomen en witte huisjes, wel integendeel. Mijn taak bestond erin om de route wat voor te bereiden die we in onze huurauto wilden doen, onze kaartenapp eens te testen (werkte prima), spelletjes Uno te winnen van de echtgenoot, zagen dat hij zich moest insmeren tegen de zon en vooral veel lezen. Ik heb zowel chicklit als meer serieuze lectuur verslonden en heb daar schaamteloos van genoten. Zo eens een paar dagen mijn hoofd rust gunnen, het was zalig! In het begin kreeg ik hoofdpijn en allerlei kleine ongemakken, maar tegen dag drie was ik helemaal ontspannen en had ik nergens last van.

We huurden een auto voor drie dagen en hebben daar zo goed als het volledige eiland mee rondgereden. We bezochten de grotere trekpleisters, met op kop het Timanfaya National Park, maar we reden even goed gewoon wat rond op zoek naar mooie uitzichten of terrasjes waar je lekkere tapas kon eten voor de lunch. In de late namiddag keerden we dan terug om nog even wat uit te rusten aan het zwembad en ’s avonds aten we in het hotel en genoten we van het mensen-kijken. Qua eten hebben we ons een klein beetje laten gaan. Tja, croissants bij het ontbijt, al die lekkere taartjes bij het diner… We hadden echt geen zin om daar te zitten diëten, maar we hebben ook niet overdreven. We kunnen dus nog in onze jeansbroek, maar deze week eten we extra licht ter compensatie ;-).

De laatste twee dagen lagen we gewoon aan het zwembad. We voelden ons een beetje lui, maar ergens hadden we er ook wel enorm veel deugd van. Luieren, lezen, een frisse duik nemen… Zonnen kan ik er niet echt bijzetten, want wij liggen onder een parasol van zodra de zon begint te branden omdat mijn huid er ondanks de nodige zonnecrème met hoge factor toch niet te goed op reageert. De echtgenoot is zo mogelijk nog vatbaarder voor zonnebrand, dus wij nemen geen risico’s. Hij heeft al eens een huidvlekje moeten laten verwijderen, meer waarschuwing hadden we echt niet nodig. Ik ga op mijn werk en van de buren zeker de opmerking krijgen dat je amper ziet dat ik op reis geweest ben, maar dat is zever, ik ben duidelijk minder wit😉. En zelfs als we zouden zonnen, zouden we niet bepaald bruin terugkeren, maar in vijftig tinten rood…

Ik heb tijdens de hele week slechts even aan mijn werk gedacht toen ik een telefoontje kreeg van een vriendin die in hetzelfde gebouw werkt, maar die bleek gewoon compleet vergeten dat ik onder een palmboom lag en dus niet kon afspreken om te gaan lunchen. Omdat ik er zo weinig aan gedacht heb, heb ik ook niet bepaald een plan uitgedokterd om de situatie daar op te lossen, maar daar lig ik momenteel niet wakker van. Ik geef het nog tot september, wanneer mijn takenpakket eindelijk eens zal herbekeken worden en dan zien we wel weer. Ik ga gewoon zo goed mogelijk mijn job doen tot dan en mijn energie aan andere dingen besteden dan aan piekeren. Ik pieker immers vooral omdat ik het gevoel heb vanalles te moeten en vooral veel dat ik niet wil. Dus nu focus ik mijn gedachten op andere dingen, leukere dingen. Het is niet de eerste keer dat ik me dit voorneem en weet nu al dat dit niet blijft duren, maar kom, ik leef op hoop en goede voornemens!

Dat geldt ook voor wat het huis betreft. We kregen een aantal mailtjes vorige week die me even weer in overdrive hadden kunnen duwen, maar ik heb gewoon een lijstjesapp geïnstalleerd, alles erin gezet wat we nog moeten doen de komende weken en maanden en daarna heb ik het losgelaten. Zelfs toen we thuiskwamen en er een brief in de bus zat van het kadaster die langs geen kanten klopte, ben ik niet beginnen panikeren. De echtgenoot gaat ervoor bellen en ik laat het aan hem over. Ik heb mijn eigen dingen om op te focussen en daarbij, het wordt ook wel een beetje tijd dat hij mee de kar trekt.

Dus hoe was het op reis? Goed. Heel goed zelfs. Ik ben uitgerust en goed gezind teruggekeerd. Ik ben zelfs niet beginnen beginnen malen toen het nieuws kwam dat er een vulkaan in Ijsland op springen staat. Een vulkaan waar wij dichtbij zullen logeren in augustus. Ik hoop dat als hij moet uitbarsten, het niet in augustus gebeurt, maar ik heb er goede hoop op ;-).

Ik ben zo zen dat ik ook besef dat dit niet zal blijven duren. Maar ik kan er terwijl maar van profiteren!

PS: een verslagje van de reis met de nodige foto’s volgt gauw!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

31 reacties op I’m back!

  1. Super dat je batterijen zijn opgeladen! Wat een heerlijk gevoel moet je nu hebben. Nu hopen dat je het volhoudt om niet terug in het piekergedrag te vervallen.

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Rust en warmte, het kan wat doen met een mens! Zalig dat je je hebt kunnen ontspannen!
    Nu de teen nog genezen hé 😀😀

    Liked by 1 persoon

  3. Falderie zegt:

    Klinkt als een heerlijke vakantie (behalve dan de teenperikelen…;-)) Benieuwd naar de foto’s!

    Liked by 1 persoon

  4. Liese zegt:

    Welkom terug!

    Liked by 1 persoon

  5. Super dat je zo’n ontspannende vakantie gehad hebt! Blij dat de zorgen wat uit je hoofd verdwenen zijn; ik hoop dat ze nog zo lang mogelijk wegblijven 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Voorlopig lukt het aardig. Zo’n lijstjesapp werkt echt wel, ik schrijf het daarin neer en dan laat ik het los. Zo loop ik niets steeds te malen over alles dat ik nog moet doen en niet mag vergeten. Dat zijn al heel wat piekermoment die me bespaard blijven :-).

      Liked by 1 persoon

  6. LJ zegt:

    “zagen dat hij zich moest insmeren tegen de zon” ik ben daar acht jaar geleden al mee gestopt, hoewel, heb het vorige zomer terug opgestart voor het kale plekje op zijn hoofd 😀 maar wat is dat met mannen en hun degout tegen crèmekes??

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ja, my god! Mijn man heeft bijvoorbeeld nogal droge ellebogen en als ik dat wil insmeren ’s avonds (want zelf vertikt hij het), dan zit hij daar rare gezichten te trekken en te zeuren, niet te doen. Ik snap het niet!

      Liked by 1 persoon

  7. kaybe610 zegt:

    Niets zo zalig dan onbezonnen van het zonnetje te genieten?! Fijn dat het zo’n prettige vakantie was. Groetjes!

    Liked by 1 persoon

  8. Zij zegt:

    Ik ben zo blij voor je, dat jullie zo’n fijne vakantie hadden. Maar vooral, dat jouw batterijtjes helemaal opgeladen konden worden. En nu duimen, dat je heel lang van het zen-gevoel mag blijven genieten.

    Liked by 1 persoon

  9. Kris10 zegt:

    Benieuwd naar de foto’s! Ben blij dat jullie een leuke vakantie gehad hebben. Aftellen naar IJsland nu!
    Welke lijstjesapp gebruik je eigenlijk? Tevreden van?

    Liked by 1 persoon

  10. Billy zegt:

    duidelijk merkbaar dat je genoten hebt, gelukkig maar!
    Ik kijk al uit naar die foto’s… 😉

    Liked by 1 persoon

  11. Mrs. T. zegt:

    Wat heerlijk zeg. Ben benieuwd naar de foto’s.

    Liked by 1 persoon

  12. Eilish zegt:

    Reizen is fijn, de voorpret, de reis zelf en de napret. Ik hoop dat je er nog lang op kan teren!

    Liked by 1 persoon

  13. sandravda zegt:

    Jullie hebben blijkbaar een heel leuke vakantie gehad! Alleen spijtig dat jullie de zon niet mee naar huis gebracht hebben…

    Liked by 1 persoon

  14. Fijn dat je er van genoten hebt en terug opgeladen bent! Ik heb 5 maand op Fuerteventura gewoond maar ik ben nooit op Lanzarote geweest, het is nochtans vlakbij. Ik kijk uit naar je foto-verslag 🙂

    Liked by 1 persoon

  15. greet zegt:

    Fijn dat je zo ontspannen bent teruggekeerd! Hopelijk lukt het nog even om dat vast te houden, en anders kan je al beginnen aftellen naar de volgende vakantie, he :-). Ik ging ook vragen welke lijstjesapp je gebruikt, maar ik zie dat die vraag hierboven al beantwoord is :-).

    Liked by 1 persoon

  16. Nina zegt:

    Dat klinkt ZO zalig!!

    Liked by 1 persoon

  17. Evi zegt:

    Wat fijn dat jullie ervan genoten hebben en dat je batterijen terug opgeladen zijn! Ik ben heel benieuwd naar het verslag met foto’s want het klinkt als een zalige vakantie 🙂

    Liked by 1 persoon

  18. Flavie zegt:

    Klinkt zalig… ik ben al benieuwd naar de foto’s!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

