Plannen voor de zomer

Ik zie overal in blogland berichten verschijnen over de plannen voor de zomervakantie. Bij ons zijn die nog niet zo heel duidelijk. T is te zeggen, we moeten zeker een aantal dingen regelen, maar er ligt nog niet veel vast.

maldives-666118_640

Normaal gezien beginnen we de zomer altijd met een avond feesten op de Foute Party, maar dit jaar is het de eerste keer in heel lange tijd dat we niet geweest zijn. Het werd hoe langer hoe moeilijker om nog gezelschap te vinden dat wilde uitgaan en mijn zus, de diehard Foute Party fan, zat in Werchter. Vorig jaar vonden we het ook minder dan anders en dus gaven we nu verstek. Ik vrees dat het definitief zal zijn. Maar goed, ik luisterde vrijdag toch naar de Foute 128, wat me elke keer weer vrolijk maakt. Lach zoveel u wilt, ik schaam er mij al lang niet meer voor!

Maar goed, wat staat er zoal op de planning voor de rest van de zomer?

Allereerst gaan we de banken af om een lening te krijgen voor het huis. Bij onze vaste bank zijn we al geweest en we kregen een goed voorstel. Ze gaven overigens toe dat ze nog lager kunnen qua rentevoet als er concurrentie is met een andere bank. We waren sowieso al van plan om naar meerdere banken te gaan en nu zijn we natuurlijk nog meer gemotiveerd!ย Alleen kruipt daar wel veel tijd in, zo hebben we er gisteren al verlof voor moeten nemen omdat bepaalde banken al helemaal volgeboekt zaten. Het is blijkbaar een drukke periode. We wilden echter niet langer wachten, want eens de Gentse Feesten beginnen, ligt heel Gent plat en krijg je niets meer gedaan.

Daarnaast zal de akte voor de verkoop van ons appartement getekend worden begin augustus, als alles goed gaat. We hebben bedongen dat we er mogen blijven wonen tot eind december, dus we moeten ons niet haasten, maar het zal toch raar aanvoelen dat we geen eigenaar meer zijn. Ik hoop dat ik niet wenend bij de notaris ga buitenkomen, maar ik kan niets beloven ;-).

Ook aan de verhuis moeten we stilaan beginnen denken. We zouden eens moeten overleggen met een verhuisfirma hoe we al onze meubels uit het appartement gaan krijgen en we zouden best ook al eens langsgaan bij een firma van alarminstallaties. Ik wil immers iets van beveiliging in het nieuwe huis, aangezien ik me sowieso minder veilig ga voelen dan op ons appartement, waar de buren alles gezien hebben. Afhankelijk van hoe snel de werken evolueren, moet er ook al aan elektriciteit en gas voor in het huis gedacht worden, kunnen we al de eerste zaken inpakken op het appartement en een beetje orde op zaken stellen zodat we er helemaal klaar voor zijn eens de oplevering in zicht komt.

Er staan ook veel afspraken met vrienden en familie op het programma: een babyborrel, een verjaardagsfeestje, etentjes, een avond Lokerse Feesten, de Gentse feesten komen eraan en mogelijk wordt er nog een feest gegeven voor de verjaardag van mijn pa. Mijn mama kwam daar een tijdje geleden mee af. Ze organiseert het samen met haar beste vriendin, wiens man rond dezelfde periode jarig is, en ze hadden de dag gekozen voor we naar Ijsland vertrekken. De timing is weer excellent. Ik heb gezegd dat we ons zouden aanpassen, maar het is jammer dat ze zo weinig rekening met onze reis gehouden hebben, nu gaan we sowieso vroeg naar huis moeten kwestie van de volgende dag al niet met slaaptekort naar Zaventem te moeten.

Halverwege augustus vertrekken we dan naar Ijsland, voor een rondrit van 12 dagen. Het tempo ligt behoorlijk hoog en ik verwacht dan ook niet dat we uitgerust gaan terugkeren, maar ik kijk er al heel hard naar uit om me te laten overdonderen door de pracht van de natuur.

iceland-1107689_640

En dat die vulkaan maar wacht met uitbarsten tot we weg zijn ;-).

Als we terug zijn, staat er nog een bezoekje aan de Harry Potter expositie in Brussel op het programma en het weekend nadien trouwt een van mijn beste vriendinnen en daar zal ik ook nog wel een en ander voor moeten voorbereiden. We hopen een beetje dat de zomervakantie zal eindigen met het feest van het jaar!

Daarna gaan we terug aan het werk en voor ons allebei zal dat veranderingen met zich meebrengen, bij de echtgenoot mogelijk zelfs zicht op promotie. Het wordt dus een ferm najaar, want dan gaan we ook verhuizen. Ik begin zo te denken dat we vooral verlof moeten voorzien op het einde van het jaar, want we gaan het nodig hebben! Enย voor 2017 plan ik niets, alleen maar rust ๐Ÿ˜‰ !

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Plannen voor de zomer

  1. Veel plannen in het vooruitzicht, maar ik zie eigenlijk veel leuke plannen! ๐Ÿ™‚ Geniet er van!

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. T. zegt:

    Een boel op het programma. Leuke en spannende dingen hoor. En IJsland: ik ben zo benieuwd hoe dat is.

    Liked by 1 persoon

  3. Zij zegt:

    Wow! Wat een drukke zomer! Maar best wel fijn met al die leuke dingen in ’t verschiet ๐Ÿ™‚

    Wij gaan op 1 augustus naar de Harry Potter expositie in Brussel en we nemen ons oudste kleinzoontje mee ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. Sabine zegt:

    Een hoop leuke plannen hebben jullie! Vooral jullie huis en IJsland ๐Ÿ˜€ Die vulkaan wacht vast nog even ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  5. Elaintje zegt:

    Nou, toch al een hele hoop plannen. Ik ben heel benieuwd naar jullie rondreis in IJsland. Is dit ook de tijd van het Noorderlicht of is dat later in het jaar?

    Liked by 1 persoon

  6. Lottesanekdotes zegt:

    Nรณg iemand die naar IJsland trekt. Ik zal toch ook eens moeten gaan hรฉ, ik hoor daar zoveel goeie dingen over.

    Liked by 1 persoon

  7. Evi zegt:

    Leuke plannen in het vooruitzicht! Die Foute 128 daar luister ik ook elk jaar nar hoor ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  8. meisje zegt:

    Ook hier een IJsland vraagje ๐Ÿ˜‰
    Gaan jullie met Zuiderhuis of een andere organisatie? Ik ben een beetje aan het rondkijken en kom altijd bij hen terecht, maar misschien zijn er nog goede organisaties … Ik ben alleszins benieuwd naar je reisverslag en de foto’s. Geniet er van!

    Liked by 1 persoon

  9. Billy zegt:

    ik denk dat je die rust wel zal kunnen gebruiken als ik zo dat programma lees… ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  10. LJ zegt:

    Dat wordt een drukke zomer precies. Maar wel een leuke :-)Ik heb sowieso een week verlof in november een eentje in december, net om uit te rusten want al het andere verlof = op reis gaan haha.
    Mijn familie houdt precies ook nooit rekening met onze planning. Ik durf wedden dat mijn vader zijn feest gaat doen net als wij in Noorwegen zitten, want zij zijn op verlof tot de week voor wij vertrekken en hij verjaart ook net dan. En zo gaat dat bijna altijd, dat wij ons moeten aanpassen. Misschien omdat ze dat zo gewend zijn intussen?

    Liked by 1 persoon

  11. Flavie zegt:

    De Foute Party… ik ga er ongeveer om de 5 jaar eens naartoe… vind ik heel leuk maar niet voor alle jaren.
    Het wordt een drukke vakantie zo te lezen… hier hadden we een rustige vakantie gepland en ze zit al bomvol! ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

