De bezige bijtjes

Het is precies stil in blogland. Ik merk het aan de paar posts die ik per dag maar in mijn WordPress reader zie verschijnen. En ik krijg ook een beetje minder bezoekers en reacties dan anders. Het is duidelijk vakantie! Zelf blijf ik nog even aan de slag en dus blijf ik ook gewoon bloggen deze zomer. Alleen als we in Ijsland zitten, zal het moeilijk worden. Ik bewerk mijn foto’s graag een beetje en dus kan ik niet meteen iets online zwieren. Maar wees gerust, nadien krijgt u zeker nog voor maanden Ijslandse landschappen te zien ;-).

Kalm is het bij ons thuis ook nog steeds niet. We zijn volop bezig met het regelen van de lening en voor een keer hebben we zowaar succes bij het onderhandelen. We hebben de concurrentiestrijd tussen een aantal banken blijkbaar goed aangewakkerd :-). Leuk voor ons natuurlijk, zo zijn we zeker dat we een goed voorstel krijgen. Maar er kruipt wel veel tijd in om over en weer te bellen en te mailen, naar de banken in kwestie te gaan, terugkoppelen naar onze huisbankier of hij beter kan doen… Zoals het er nu naar uitziet, gaan we echter blij zijn dat we die tijd eraan gespendeerd hebben.

Met het huis gaat het ondertussen razendsnel vooruit. De echtgenoot is deze week nog eens gaan kijken en kwam enthousiast thuis. Ze waren de keuken aan het installeren en zijn oogjes blonken van blijdschap. Pas nu zien we hoe groot het is (ik ben een ramp in het inschatten van ruimtes) en dat doet deugd. Ik borrel over van de ideeën voor gordijnen, decoratie, etc… maar ik moet me nog even inhouden tot we effectief eigenaar zijn. Ik denk immers dat de echtgenoot zot gaat worden als ik nieuwe spullen begin te kopen om die ook nog eens te stockeren in ons appartement.

Dat staat moment immers al genoeg overhoop. Goh, misschien overdrijf ik wat, het is eigenlijk enkel de tweede slaapkamer die de eerste sporen begint te vertonen van een verhuis. De schoonouders hebben ons al een heel leger bananendozen bij elkaar gespaard en die staan tot aan het plafond gestapeld. We hebben nogmaals een poging gedaan om de boekenkast uit te kuisen en nu staat er al gerief klaar om naar De Slegte te brengen (of naar de kringloopwinkel als ze in De Slegte amper iets willen, zoals gewoonlijk). Ik heb al mijn collectie handtassen en sjaals onder handen genomen en dit weekend moet mijn kleerkast eraan geloven. Ik wil niet meer moeten verhuizen dan nodig, dus ik probeer alle ballast overboord te gooien ;-). De echtgenoot zal de komende weken ongetwijfeld meerdere keren naar het containerpark en naar de kledingcontainer mogen rijden.

Het is goed dat ik me met die dingen kan bezighouden om mijn gedachten wat te verzetten, want op het werk gaat het nog steeds niet zo goed. Ik voel me nog steeds in een positie gedwongen die me echt niet gelukkig stemt en ik krijg behoorlijk wat tegenkanting.

Ik verlang dus ook wel naar vakantie op dat vlak, naar een tijd weg zijn van het werk. Al besef ik ook dat ik niet alles kan hebben. Als ik nu extra verlof neem, kan ik dat niet gebruiken voor de verhuis. En ik zal blij zijn dat ik dan niet moet gaan werken. Nog even op de tanden bijten dus, tot augustus. En in tussentijd genieten van de weekends, die hopelijk vol zon en plezier zullen zitten!

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op De bezige bijtjes

  1. Je geraakt er wel! Zowel met de lening, de verhuis als op het werk. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Ik pleit schuldig 😉

    Liked by 1 persoon

  3. kimpressionsblog zegt:

    aftellen…..Ijsland word zo leuk! En op veel plaatsen wifi trouwens 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Nog even doorbijten. De vakantie komt eraan, en dan kun je alles eens loslaten…

    Liked by 1 persoon

  5. Zij zegt:

    Wat fijn, dat er gunstige vooruitzichten zijn wat betreft jullie lening! Veel werk, maar het loont vast de moeite 😉

    Zo te zien op de weerberichten gaan zowel dit weekend als het weekend nadien regenloos 😉 zijn. Dus dat zit ook goed 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Falderie zegt:

    Ik merk ook dat het opmerkelijk kalmer is in blogland. Iedereen zal in vakantiemodus zitten denk ik… 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. SANDRA zegt:

    Binnenkort shoppen voor je interieur! 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Lottesanekdotes zegt:

    Een tip: misschien kan je je boeken hier aanbieden? Misschien zit er wel iets tussen dat je lezers willen 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. sandravda zegt:

    Leuk om een huis opnieuw in te richten! Geniet alvast van je weekend

    Liked by 1 persoon

  10. Ik was inderdaad met vakantie 🙂 en voor mij is het druk vanaf einde juni tot wanneer we met vakantie gaan 1 augustus. Maar ik probeer wel te bloggen en te lezen, maar er is ook zoveel anders nog 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. LJ zegt:

    Ben heel benieuwd naar die berg Ijslandfoto’s 🙂
    Heb vorige week ook heel weinig geblogd, geen tijd, en nu ik terug tijd heb, is er geen inspiratie, zo gaat dat dan..

    Liked by 1 persoon

  12. Billy zegt:

    ik ben hier nog altijd ze!
    Maar de laatste tijd weinig tijd gehad voor blogland, maar ik haal wel in achteraf

    Liked by 1 persoon

  13. Nog even geduld! Nog 2,5 weken en het is augustus en er is nog een feestdag die er aankomt 🙂 De laatste loodjes. Succes met de verhuis!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

