Nog nooit

Ik heb nog nooit gerookt en ben daar ook trots op. Niet dat het eigenlijk zo’n prestatie is, want door mijn slechte longen heb ik het al lastig als iemand naast mij aan de tramhalte staat te roken. Zelf roken, dat zou mijn levenskwaliteit zo verslechteren, dat ik het nooit overwogen heb.

Ik heb nog nooit gekampeerd. Dit jaar leek het er even van te komen toen we met een boel mensen plannen maakten om naar Werchter te gaan. Ben ik even blij dat ik gepast heb omdat ik het geld liever anders besteedde. De moddercatch van die 4 dagen, dat zou niets voor mij geweest zijn!

Ik heb nog nooit een upgrade gekregen op het vliegtuig of een duurder ticket gekocht en dus ken ik de betere plekken op het vliegtuig enkel van er met grote ogen langs te passeren tijdens het instappen. Ooit zou ik toch graag eens languit kunnen liggen slapen, eten krijgen op een bord en ruimte hebben om mijn benen te strekken zonder mijn buurman te schoppen. Ik denk alleen niet dat ik ooit rijk genoeg ga zijn om dat te betalen…

Ik heb nog nooit oesters gegeten. Alhoewel ik eigenlijk geen vis en aanverwanten lust, heb ik er wel al veel geproefd. Op trouwfeesten enzo kan je vaak niet anders. Maar oesters, die laat ik steevast aan mij voorbij gaan. Het ziet er nu toch gewoon uit als snot in een schelp? Beikes!

Ik heb nog nooit karaoke gezongen, zelfs niet met zo’n sing star spelletje op de Playstation. Nochtans heb ik als kind flink geoefend voor de spiegel met mijn haarborstel in de hand als micro. Ik heb er gewoon teveel schaamte voor en blijkbaar zijn mijn vriendinnen er ook niet voor te vinden, want ik ben nog nooit in zo’n bar beland. En als ze het spelen op de Playstation, is het nooit als ik erbij ben. Zouden ze weten hoe vals ik kan zingen ;-)?

Ik heb nog nooit mijn haar gekleurd. Die twee roze strepen die ik als 16-jarige met een spuitbus aangebracht, vergeet ik voor het gemak even. Ik ben tevreden met wat de natuur mij gegeven heeft en het angstzweet breekt me uit bij de gedachte dat het ooit sowieso grijs zal worden en ik het zal moeten laten kleuren. Mijn mama is doorheen de jaren met allerlei verkeerde tinten blond naar huis gekomen, dus ik weet dat kappers onze natuurlijke tint moeilijk kunnen benaderen. Dat ze nog maar lang wegblijven, die grijze bastards.

Ik heb nog nooit eens goed mijn gedacht gezegd tegen een aantal mensen. Vooral omdat de schade dan niet te overzien zou zijn en dat ook zou kunnen reflecteren op diegenen die ik graag zie. Ik hou dus mijn mond en probeer kalm te blijven. Maar man, het zou deugd doen!

Ik heb mijn man nog nooit bedrogen en ik ben dat ook niet van plan. Deze lijkt me duidelijk ;-).

Ik heb nog nooit het gras afgereden. Thuis moesten we daarbij niet helpen, op het appartement hadden we geen gras, maar nu gaan we wel een tuin hebben aan het huis. De echtgenoot gaat die voor zijn rekening nemen, maar misschien moet ik toch ook eens proberen. Want zo 32 jaar zijn en dit nog nooit gedaan hebben, is dat niet een beetje raar?

Ik heb nog nooit geschaatst. Ik heb al op skilatten gestaan, 1 keer heb ik rolschaatsen geprobeerd (was een fiasco, ik ging achteruit i.p.v. vooruit) en ik ben niet bang van ijs ofzo. Maar op ijsschaatsen krijg je mij niet. En nu met mijn rugletsel durf ik het al helemaal niet meer. Heb ik eindelijk iets om als excuus te gebruiken ;-). Eigenlijk vind ik het wel jammer, het moet leuk zijn om zo op de kerstmarkt de schaatsen aan te binden. Maar mij zal je daar dus nooit zien. En het stomme is dat ik daar eigenlijk geen reden voor kan geven.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

16 reacties op Nog nooit

  1. Conny zegt:

    Leuk, dat nog nooit. Ik kan enkel bij het gras ‘nooit’ zeggen. Dat van de man bedriegen overigens, betreft niet mijn huidige man, maar mijn vorige…. (h)

    Liked by 1 persoon

  2. Billy zegt:

    die upgrade op het vliegtuig heb ik ook nooit gekregen, maar wij vliegen dan ook héél zelden!
    En mijn haar kleuren ook niet
    Voor de rest kan ik wél zeggen dat ik het ooit al gedaan heb…
    Tof blogje, Samaja!

    Liked by 1 persoon

  3. Elaintje zegt:

    Wat veel dingen die je nog nooit hebt gedaan. Ik herken mezelf in de helft. Die upgrade in het vliegtuig wil ik wel heel graag een keertje meemaken ja.

    Liked by 1 persoon

  4. LJ zegt:

    Wat een leuk lijstje!! 🙂
    Kamperen is echt niets voor mij. Een paar keer gedaan als tiener op trektocht in de Ardennen – het rondzeulen met die loeizware tent op onze rug de ganse dag heeft er ook wel mee te maken dat we het jaar nadien jeugdherbergen hebben gebruikt :p
    Ik heb wel al karaoke gezonden (op vakantie en op het werk, bij de tweede gelegenheid was er wel wat drank voor nodig want ja ik zing ook behoorlijk vals!) maar nooit alleen want dat zou ik van m’n leven niet durven. Mijn haar heb ik als 17-jarige eens rood geverfd met een shampoo, ik vond het een prachtige kleur 🙂 Daarna heb ik gezworen het niet meer te verven voor ik grijs werd. Ik zeg mijn gedacht tegen mensen.. in mijn dagboek. Moest mijn schoonfamilie dat ooit allemaal lezen aiaiaiaiai 🙂 🙂 maar het helpt wel om me in irl in te houden. Gras afrijden is best leuk! Dat moet de neuroot zijn in mij maar vooral zo de stroken gemaaid vs ongemaaid.. Enfin 🙂 Schaatsen kan ik langs geen kanten, skiën heb ik nooit gedaan (en ben ik ook niet van plan).

    Liked by 1 persoon

  5. Zij zegt:

    Hey.. zo leuk deze ‘nog nooit’ 🙂
    Ik heb ook veel van die dingen nog nooit gedaan. Het meest erge lijkt me die oester. Bah! Jakkes! Zo vies..

    Liked by 1 persoon

  6. Roken ben ik volledig eens en veel van de andere zijn bij mij ook hetzelfde 🙂 Kamperen heb ik wel regelmatig in mijn kindertijd gedaan, ik was een ijverig scoutskindje 😉

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ik ben nooit naar een of andere jeugdbeweging geweest en festivals bezocht ik meestal maar gewoon voor 1 dag. Ik vraag me af of het er ooit nog van zal komen, dat kamperen. Ik denk het niet ;-).

      Like

  7. kliefje zegt:

    Doen, dat gesprek ! Lucht op. Ik weet er alles van 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Hihi, leuk lijstje!
    Roken heb ik ook nooit gedaan: dat stinkt, dat is ongezond, bah bah bah. Zo blij dat mijn vriend daar al mij gestopt was toen wij elkaar leerden kennen 🙂 Oesters, karaoke, haar kleuren… ook allemaal dingen die ik nog nooit deed.
    Kamperen deed ik wel al en vond ik eigenlijk wel tof 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. Lottesanekdotes zegt:

    Nog nooit gekampeerd? Je weet niet wat je mist! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

