Samaja op TV? #30DayBlogChallengeNL

Ik doe met veel enthousiasme mee met de challenge van Haremaristeit, nadat ik erover las bij Myriam. De regels zijn niet heel streng, dus ik ga er gewoon hier en daar iets uitpikken dat me aanspreekt.

30-Day-Blog-Challenge-NL-1

Vandaag is de topic: TV-programma’s waar ik aan mee zou willen doen

Ha, ik denk dat het geen verrassing is voor de trouwere lezers van mijn blog dat ik dolgraag aan een wedstrijd als The Voice van Vlaanderen of Idool zou willen meedoen. Voor Idool ben ik al te oud, maar toen het eerste seizoen hier in 2003 werd uitgezonden, zag ik mezelf al Natalia-gewijs het publiek omver blazen met mijn stem en présence op het podium. Dat laatste valt nog mee, maar helaas beschik ik niet over veel zangtalent. Ik kan een beetje toon houden, als het niet te hoog gaat, maar er zit geen kracht achter en ik heb weinig bereik. Niet meteen materiaal voor The Voice dus. Ik zou me ook nooit durven inschrijven. Maar toch, in het diepst van mijn gedachten stond ik daar al op het podium in een lang kleed vol pailletten de Mariah Carey in mezelf naar boven te halen. Want zo’n liedjes zou ik dan zingen, zo van die ballades waarin ik mijn stem volledig zou kunnen etaleren. Zeer fout, ik weet het ;-).

Maar goed, back to reality. Als ik echt ooit eens op TV zou komen, dan zou het in een quiz zijn. Ik vind dat leuk om te doen, ken veel rare weetjes en ik speel thuis altijd fervent mee. Maar dan nog, de kans dat ik me ooit inschrijf is zo goed als nihil. Mijn bomma wilde me destijds inschrijven voor de jeugdweken van Blokken, zodat ze tegen haar vriendinnen zou kunnen stoefen over haar kleinkind, maar zover is het gelukkig nooit gekomen. Mijn zus en ik hadden wel vage plannen om ooit eens samen deel te nemen aan de Pappenheimers, al was het maar om Tom Lenaerts in het echt te zien. We wilden dan ook Bart De Pauw of Wouter Deprez als BV krijgen, ah ja, voor minder gingen we niet. Gelukkig hebben we er ons nooit aan gewaagd. Ik denk dat ik op het moment suprême gewoon met een rode kop wat zou zitten stamelen, met mijn armen dicht tegen me aan om krampachtig mijn zweetoksels te verbergen.

Wat ik dan weer nooit zou doen, zijn van die survivalprogramma’s à la Expeditie Robinson. Ten eerste zou ik fysiek nooit goed genoeg bevonden worden, met mijn rug hou ik het daar nog geen twee dagen vol en zou ik al de helft van de fysieke proeven niet eens kunnen doen. En bovendien zou ik gegarandeerd ruzie krijgen met de helft van de deelnemers. Ook op Temptation Island zal je mij niet zien passeren. Welke idioot doet daar nu aan mee?

Nu ben ik wel benieuwd, namen jullie al eens deel aan een TV-programma? Zouden jullie het ooit doen?

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Samaja op TV? #30DayBlogChallengeNL

  1. greet zegt:

    Meedoen met een TV-programma lijkt me niet mijn ding. Als het er ooit toch van komt dan misschien iets als ‘met vier in bed’ als ik dan toch de B&B heb geopend waar ik jaren van heb gedroomd :-).

    Liked by 1 persoon

  2. Falderie zegt:

    Ik zou wel aan De Mol willen meedoen!

    Liked by 1 persoon

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik had altijd graag aan Robinson mee willen doen, maar zou thuis veel te erg missen, en al die intriges…bah! 😀

    Liked by 1 persoon

  4. Sabine zegt:

    Oh ja De Mol! Als kandidaat denk ik. Verder lijkt een reisprogramma me heel tof. Als presentatrice of expert ofzo. Keep on dreaming 😛

    Liked by 1 persoon

  5. Conny zegt:

    Als ik zo even spontaan reageer, zou ik zeggen: aan geen enkel. Oh ja, toch! Maar dat verklap ik nog niet. Ik doe de challenge ook, dus dit vanzelf aan bod op mijn blog (papillon60.blogspot.nl).

    Liked by 1 persoon

  6. Billy zegt:

    ik heb me ooit ingeschreven voor Waagstuk. Maar de selectieproeven niet overleefd helaas.
    Verder zou ik me wel voor Blokken willen inschrijven, maar er zijn zoveel kandidaten voor U hé…
    En de Mol! Fantastisch avontuur lijkt me dat!!!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Mijn schoonbroer heeft zich jaren geleden ingeschreven voor Blokken en heeft daar nooit meer iets van gehoord… De wachtrij is lang. Als vrouw geraak je blijkbaar wel sneller binnen omdat er zich minder vrouwen inschrijven.

      Liked by 1 persoon

  7. Evi zegt:

    Ik heb nog nooit deelgenomen aan een tv-programma maar mocht ik het ooit doen dan zou het ook wel eerder aan een quiz ofzo zijn in plaats van aan pakweg Temptation Island of god behoede Komen Eten. Stiekem droom ik er wel eens van om deel te nemen aan de CanvasCrack en dan alle tafels naar huis te spelen maar iets zegt me dat het enkel bij dromen zal blijven 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Ik heb een paar jaar geleden meegedaan met de Canvascrack. Toch wel trots: ik heb het twee afleveringen uitgehouden! En ben niet fameus afgegaan 😉

    Liked by 1 persoon

  9. LJ zegt:

    Ik zou wel eens heel graag meedoen aan een make-overprogramma… Met Jani bijvoorbeeld ook al ben ik als de dood dat hij mijn kleerkast (en daarmee mijn zelfvertrouwen) de grond in gaat boren! Vroeger wilde ik dolgraag voor ‘Vlaanderen Vakantieland’ werken.

    Liked by 1 persoon

  10. Oh, iets als The Voice zou echt niets voor mij zijn. Ik zing nog valser dan een kat 😉

    Een quiz dan weer eerder wel, al zou ik op dit moment niet meteen weten welke. Aan de Canvascrack deed ik mee toen ik 18 was (twee afleveringen) en samen met mijn ex deed ik ooit mee aan de preselecties van De Pappenheimers, maar dat haalden we (achteraf bekeken gelukkig) niet. Of anders een reisprogramma presenteren, lijkt mij ook wel zalig 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Flavie zegt:

    Op tv komen is niks voor mij… veel te verlegen!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

