De laatste loodjes

Het was alweer een drukke week ten huize Samaja. De notarissen zijn terug uit vakantie en de bank blijkt ons ineens verkeerde info gegeven te hebben, waardoor er mails en telefoontjes over en weer gaan en we van de ene discussie in de andere tuimelen. Kunnen zo’n dingen nu nooit eens vlot verlopen? We zullen de aankoop van het huis een week vroeger dan gepland moeten doen of we zijn bepaalde voorwaarden kwijt. Dat hadden ze ons op voorhand niet gezegd. Het is misschien best dat de echtgenoot de telefoontjes doet, want ik had de mensen van de bank waarschijnlijk door de telefoon gesleurd. Als onze aannemer een beetje mee wil werken, komt het allemaal wel in orde, maar het veroorzaakt nu ineens weer een golf stress die ik kan missen als kiespijn. Volgende week vertrekken we op reis, ik wil geen hartverzakking krijgen telkens ik ginder mijn mailbox open! Ik zou gewoon ook twee weken volledig offline kunnen gaan, maar dat durf ik mij niet riskeren met al hetgeen dat gaande is. Het komt nu natuurlijk allemaal samen op het moment dat wij naar het buitenland gaan, we hebben dat weer prima gedaan qua timing ;-).

De echtgenoot sukkelt ook al een week of twee met een vervelende verkoudheid/infectie. Hij blijft maar hoesten en het heeft zich ook helemaal op zijn stem gezet. Rust bracht maar gedeeltelijk soelaas en de medicatie die vorige week werd voorgeschreven, is op. Ik heb hem dan ook terug naar de dokter gestuurd waar hij weer nieuwe medicatie voorgeschreven kreeg en antibiotica, die hij enkel mag nemen als het niet anders kan. Hopelijk komt het in orde, want ziek op reis vertrekken is niet echt ideaal en al zeker niet bij een actieve vakantie.

Gelukkig ben ik voor de reis op zich wel al vrij goed voorbereid. De route is min of meer uitgestippeld, de reisgids is er en wordt door de echtgenoot zorgvuldig bestudeerd ;-). Dit weekend volgt de grote was en strijk om alles op tijd klaar te krijgen. De gewone drukte voor een vakantie dus.

Maar eerst ga ik dit weekend eens alles van me af dansen op de Lokerse Feesten! Man, dat gaat deugd doen!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op De laatste loodjes

  1. Falderie zegt:

    Geniet van de Lokerse feesten én van de aankomende reis!

    Met dat soort zaken lopen er altijd wel eens dingen in het honderd. Heel stresserend, maar je zal zien dat het allemaal wel in orde komt! 😉

    Liked by 1 persoon

  2. trijnewijn zegt:

    Dat alles samenkomt op het slechtst mogelijke moment is heel typisch, volgens mij spant de wereld af en toe samen tegen je zodat de opluchting als het voorbij is eens zo groot is… Ik hoop dat je het niet aan je hart laat komen, dat de echtgenoot snel helemaal herstelt en jullie keihard kunnen genieten van je reis!

    Liked by 1 persoon

  3. Kris10 zegt:

    Dans al de spanning weg, geniet van de reis en maak veel foto’s! Komt allemaal wel in orde.

    Liked by 1 persoon

  4. greet zegt:

    Nog even volhouden en dan zijn de zorgen over het huis voorbij. Veel plezier in Lokeren en Ijsland!

    Liked by 1 persoon

  5. Mrs. Brubeck zegt:

    Niet teveel stressen meisje, gewoon aan je verlof denken en alle mooie indrukken op je af laten komen!!
    Een zeer fijne vakantie gewenst!!

    Liked by 1 persoon

  6. Elaintje zegt:

    Veel plezier bij de Lokerse feesten! Dit soort grote dingen lijkt altijd gepaard te gaan met dingen die toch mis gaan, maar vervolgens ook weer goed komen. Ik hoop dat je er niet al teveel last van hebt.

    Liked by 1 persoon

  7. Liese zegt:

    wij deden een “simpele” bankoverstap in mei. Het is nog altijd niet in orde.

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Niet te doen hé. We dachten dat het nu eindelijk geregeld was voor de lening, en dat had al wat voeten in de aarde, en nu komen ze ineens weer met andere voorwaarden af. We hebben nu al drie verschillende versies van hetzelfde kantoor gehoord…

      Like

  8. Sabine zegt:

    Ziek zijn vlak voor de vakantie: ik weet er alles van 😉 Komt vast allemaal nét goed! Veel dansplezier alvast 😀

    Liked by 1 persoon

  9. Zeker dat het aan je bank ligt? Soms kunnen notarissen ook al eens de bal misslaan…
    Zoals je zegt: de laatste loodjes. Geniet van je verlof, alles komt goed !!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Ze verwezen eigenlijk naar elkaar. De notaris zei dat de bank akkoord moest zijn en de bank zei dat het voor hen in orde was en de notaris het wel zou regelen. Nu blijkt de bank toch ineens een strenge termijn op te leggen, dus ja, ik geef hen de schuld ;-).

      Like

  10. Zij zegt:

    O ‘ wat erg, dat er weer iets moest mislopen door de bank. Ik begrijp ook niet waarom die dingen niet gewoon vlot kunnen verlopen. Ze zullen die dingen toch wel meer doen en toch blijft het vaak mis gaan.

    Dit jaar geen Gentse noch Lokerse Feesten voor mij 😦
    Maar ik wens jou heel veel shake-plezier op de Lokerse 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. sandravda zegt:

    Geniet eerst van de Lokerse feesten en daarna van jullie vakantie!
    Veel beterschap voor je man!

    Liked by 1 persoon

  12. SANDRA zegt:

    Geniet toch maar van de vakantie en de Lokerse feesten!

    Liked by 1 persoon

  13. Hopelijk heb je genoten dit weekend. Ik wens je alvast een fijne vakantie. Hopelijk zonder zorgen!

    Liked by 1 persoon

  14. Evi zegt:

    Hopelijk heb je alles van je af kunnen dansen op de Lokere Feesten? Ik duim alvast dat je zonder zorgen op vakantie kan vertrekken en dat je man zich snel beter voelt! Geniet er in ieder geval van!

    Liked by 1 persoon

  15. LJ zegt:

    Hahaha ja geweldige timing! Wij hebben tenminste gewacht tot een maand ná de verhuis om op vakantie te gaan, dat was voor velen al schandalig genoeg 😉
    En zwijg me over banken, de onze ‘vergat’ de schuldsaldoverzekering op te zeggen bij de vorige. Idiots.

    Liked by 1 persoon

  16. Billy zegt:

    die Lokerse Feesten zullen vast wel geholpen hebben!

    😉

    Liked by 1 persoon

  17. Pff, hopelijk valt de overlast op vakantie mee. Begrijp volledig dat je je geen twee weken kan afsluiten van alle mails, maar ’t is toch jammer he; net op reis zou je even echt volledig weg moeten kunnen zijn.
    Alleszins een zalige vakantie gewenst, bij voorkeur zonder ziektemicroben en zonder ambetante mails 🙂

    Liked by 1 persoon

  18. Flavie zegt:

    Geniet van jullie reis!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

