5 dingen die ik niet wil missen #30DayBlogChallengeNL

Ik doe met veel enthousiasme mee met de challenge van Haremaristeit, nadat ik erover las bij Myriam. De regels zijn niet heel streng, dus ik ga er gewoon hier en daar iets uitpikken dat me aanspreekt.

30-Day-Blog-Challenge-NL-1

Een van de opdrachten is schrijven over vijf dingen waar ik niet zonder kan. Ik ga het puur over materiële zaken hebben. Want natuurlijk kan ik niet zonder de liefde van mijn ventje of zonder eten en drinken, maar daar gaat het dus niet over. Neen, vandaag gaan we de materialistische toer op of toch een beetje ;-).

  1. Ik ga niet op stap zonder een handtas. Zelfs naar festivals of plekken waar het eigenlijk niet zo handig is, heb ik toch minstens een klein handtasje mee. Als we op vakantie gaan, kan dat al eens vervangen worden door een kleine rugzak want ik ga heus in de bergen niet zeulen met een handtas, maar het principe blijft hetzelfde. Ik heb toch graag een aantal zaken bij me als ik buitenkom zoals zakdoekjes, medicatie, flossdraad, een spiegeltje… Ik ben op (bijna) alles voorbereid!
  2. Mijn haar is lang en in laagjes gesneden. Het is ook best zwaar haar en het heeft van nature een beetje slag, waardoor het alle kanten uit staat als ik het niet brush na het wassen. Een haardroger is voor mij dan ook onmisbaar. Ja, ik weet het wel, ik zou best kunnen overleven zonder. Maar ik interpreteer deze topic dan ook als de dingen die ik moeilijk zou kunnen missen in mijn dagelijks leven zoals het is. Van zodra mijn haardroger kapot is, moet er een nieuwe in huis komen, want zonder te brushen valt mijn haar na een dag helemaal plat en ziet het er niet uit. Ik wil hem dus echt niet missen! Want als mijn haar niet goed ligt, voel ik me ook niet goed. Ik noem hem liefdevol mijn kanon trouwens, omdat het zo’n groot en luid exemplaar is ;-).
  3. Ik kan tevens niet zonder mijn GSM. Nochtans heb ik het de eerste 16 à 17 jaren van mijn leven zonder gedaan, maar nu kan ik me dat moeilijk voorstellen. Niet dat ik er zoveel mee bezig ben, ik heb tenslotte nog geen smartphone omdat ik mezelf een beetje wil beschermen tegen een overdaad aan meldingen en hele dagen scrollen op Facebook. Maar toch, het is een zekerheid dat ik bereikbaar ben als er iets is. Zo met de auto op stap gaan zonder mijn GSM bij me, dat zou ik nooit doen. Nochtans deden mensen dat vroeger constant. Ik zou zot geworden zijn op een trein met uren vertraging en zonder de kans om mijn man te verwittigen. Mensen waren daar vroeger waarschijnlijk allemaal veel meer gerust in?
  4. Ik kan niet te lang zonder muziek om me heen. Ik ben zo opgegroeid, er speelde thuis altijd muziek en dat is nu bij mij en de echtgenoot niet anders. Op de achtergrond of echt om intens naar te luisteren en in op te gaan, ik kan en wil het niet missen!
  5. Het is misschien een beetje raar om het toe te geven, maar ik zou mijn toegang tot het internet niet graag opgeven. Ik moet niet constant bedolven worden onder allerlei info (remember, ik heb geen smartphone), maar het is toch handig om eens snel de uren van de tram te kunnen opzoeken, een ticket voor de cinema te bestellen of op Tripadvisor te lezen welk hotel je zeker niet moet boeken :-).

Hoe zit dat bij jullie?

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op 5 dingen die ik niet wil missen #30DayBlogChallengeNL

  1. Falderie zegt:

    Duidelijk een kind van deze tijd: internet, smartphone… Waar is de tijd van de goeie oude Nokia 3310 gebleven?! 😉

    Ik ben net hetzelfde hoor. Internet en smartphone zijn dingen die ik echt niet meer zou kunnen missen…

    Liked by 1 persoon

  2. Conny zegt:

    Haha, ik krijg toch hele andere asociaties bij het woord ‘mijn kanon’….. [sorry]

    Liked by 1 persoon

  3. Hihi, heel andere dingen dan bij mij. Een haardroger gebruik ik zo ongeveer 3x op een jaar. En mijn gsm – net zoals bij jou geen smartphone – die vergeet ik heel vaak gewoon mee te nemen. Gelukkig is mijn vriend dat ondertussen al gewoon dat hij mij vaak een hele dag niet kan bereiken en dat ik ondertussen niet eens doorheb dat ik mijn gsm niet bij heb 🙂
    Internet daarentegen, daar pleit ik ook schuldig. Die “30 dagen zonder internet”-uitdaging bij mijn verjaardagsdoelstellingen, dat blijkt een van de moeilijkste puntjes te zijn, amai! Zo snel dat een mens al eens iets opzoekt, zoals je zegt inderdaad uren van openbaar vervoer enzo… dat doe ik quasi nooit nog offline.

    Liked by 1 persoon

  4. greet zegt:

    Ik was volwassen toen de eerste GSM’s hier op de markt kwamen, maar ik kan mij eigenlijk ook niet meer goed inbeelden hoe we dat deden zonder. Een wereld zonder internettoegang is ondertussen ook voor mij ondenkbaar. Ik heb lang gewacht om mijn oude Nokia te vervangen door een smartphone, maar kan hem nu nog moeilijk missen. Wat de eerste twee puntjes betreft ben ik dan weer wat anders: ik prop geregeld een kleine portemonnee en mijn telefoon in broek- of jaszakken om geen handtas te moeten meenemen. En om mijn wispelturige kapsel te temmen zorg ik er dan weer voor dat ik nooit buiten kom zonder haarspeld of -rekje.

    Liked by 1 persoon

  5. Evi zegt:

    Zo herkenbaar: smartphone, internet, haardroger en handtas, ik zou ook niet meer zonder kunnen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor mijn e-reader die tegenwoordig altijd in mijn handtas zit. Ben ik ergens wat te vroeg dan lees ik snel nog wat!

    Liked by 1 persoon

  6. LJ zegt:

    Ik heb wel een smartphone en we kunnen spreken van een verslaving….. Aiai, ik zou echt niet zonder kunnen. Op vakantie gaat het internet wel vaak af, en enkel op als het nodig is (om iets op te zoeken of een fotooke op Instagram te posten). Ben de laatste dagen ook aan het proberen te minderen thuis, maar ’t is niet simpel, ik wil niks missen op de tijdlijnen, daar moet ik toch écht vanaf.
    Ik zou ook niet kunnen zonder mijn boeken, verse groenten/fruit, mijn regenboogros…..

    Liked by 1 persoon

  7. sandravda zegt:

    Mijn handtas zou ik ook niet kunnen missen. Vroeger een haardroger ook niet, maar met mijn krullen laat ik het tegenwoordig soms gewoon aan de lucht drogen, veel mensen vinden dat mooi, maar ik niet. Het is wel gemakkelijk…
    Ja en mijn smartphone eigenlijk ook niet meer, alhoewel ik al volwassen was toen ik mijn eerste kocht…

    Liked by 1 persoon

  8. Ik ga ook nergens naartoe zonder handtas met zakdoeken, lippenbalsem en smartphone, want ik beken, ik ben wel beetje verslaafd 😃

    Liked by 1 persoon

  9. Mrs. T. zegt:

    De computer/tablet zou ik inderdaad ook niet graag missen. En mijn e-reader. Een handtas die heb ik dus nooit bij me. Smartphone ook lang niet altijd.
    Er zijn zoveel dingen die ik niet zou willen missen die het leven gemakkelijker maken zoals het wasmachine, droger en dat soort zaken.

    Liked by 1 persoon

  10. Zij zegt:

    Alleen nummertje 4 niet.. maar de rest kan ik ook niet missen 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

