Save or kill tag

Leen nomineerde mij voor de save or kill tag. Ik had die eerlijk gezegd nog niet zien opduiken, maar blijkbaar gaat hij al even rond. Ik kende Leen haar blog niet zo goed, maar door de nominatie (waarvoor nen dikke merci), ben ik gaan lezen op voetjesvandegrond en ik heb er alweer een blog bij om te volgen!

Ze legde me de volgende dilemma’s voor:

  1. nooit meer frietjes of nooit meer chocolade

Al meteen een heel moeilijke… Ik ben eerder aan hartige en zoute snacks dan aan zoete en eet heel graag frietjes, maar zo’n lekkere zak Maltesers gaat er ook altijd in :-). Ik kies dan maar voor nooit meer chocolade, al zou dat toch ook wel een straf zijn.

2. lezen in een echt boek of lezen op een E-reader (online)

Ik was er vroeger van overtuigd dat een e-reader nooit zo goed zou aanvoelen als een echt boek. Maar nu ik effectief een e-reader heb, ben ik een felle voorstander geworden. Gedaan met het sleuren van boeken in mijn handtas! En nu kan ik in bed lezen zonder dat het licht aan moet en kan de echtgenoot dus al rustig slapen terwijl ik nog een hoofdstuk afwerk. Ja, ik zou het niet meer kunnen missen!

3. trap je liever op een legoblokje of stoot je je elleboog op dat irritant plekje

Ik heb nog nooit op een legoblokje getrapt, dus ik weet niet hoe het voelt, al hoor ik van vele jonge ouders dat het verschrikkelijk is! Doe dan toch maar een stoot tegen mijn elleboog, die pijn is ook intens maar duurt gelukkig niet lang. En daarbij, ik heb tere voeten, dus hoe minder pijn ze moeten ervaren, hoe beter!

4. baas van eigen land of baas van eigen bedrijf

Doe dan toch maar een eigen bedrijfje, als in iets dat ik zelf doe en waarbij ik mijn eigen baas kan zijn. Zo het land leiden, daar ben ik niet stressbestendig genoeg voor en ik neem alles ook veel te persoonlijk om in de politiek te kunnen gaan.

5. je praat tegen iedereen zoals je tegen baby’s praat of je bent ziek op alle feestdagen

Ik praat eigenlijk niet zo raar tegen baby’s, dus doe dat maar :-). Want ziek zijn op feestdagen, dat is echt ambetant en ik denk niet dat mijn vriendinnen het erg gaan vinden als ik ze vanaf nu begroet met “Awel, mijn mooie meid” :-).

6. je krijgt nooit meer een complimentje of je eet alleen nog maar ziekenhuiseten

Ik heb geen ervaring met ziekenhuiseten, is het werkelijk zo slecht? Ik kan hier eigenlijk geen geïnformeerde beslissing over nemen ;-). Maar zo nooit een compliment krijgen, dat is toch ook niet leuk.

7. coca cola of pepsi

Cola (en dan enkel Zero) all the way!

8. je moet iedere avond een 5-gangen dinér voorbereiden of je eet alleen nog maar fastfood

Ik kan niet koken, dus ik kies voor de fastfood. Zo elke avond 5 gangen moeten bereiden, dat lijkt me verschrikkelijk. Ik zal alvast een grotere jeansbroek gaan kopen :-).

9. de eerste zondag van de maand gaat er een confettikanon af in je huis of je kan de lokale weersomstandigheden bepalen

Ik zou het geweldig vinden om de lokale weersomstandigheden te bepalen! Zon wanneer je daar zin in hebt, een serieuze regenvlaag als de grasmachine van de buurman op mijn zenuwen werkt, … O ja, ik zie het helemaal zitten!

10. je draagt alleen maar kleren met een tijgerprint of elke zondag speel je bingo in het bejaardentehuis

Bingo, here I come! Ik vind tijgerprint niet mooi en meestal staat het nog enorm goedkoop of sletterig ook. Ik zou er bovendien niet mee moeten afkomen op mijn werk. Dan is bingo spelen nog zo erg niet. Alhoewel, moet het werkelijk elke zondag?

 

Leen, dat waren moeilijke vragen hoor! Maar wel leuk om eens over na te denken. Ik ga de tag niet doorgeven aan iemand anders, want ik heb niet zoveel inspiratie voor nieuwe vragen, maar als je zin hebt om de tag over te nemen, be my guest!

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Save or kill tag

  1. Joni zegt:

    Ik vind ziekenhuiseten ook niet altijd zo verschrikkelijk 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Flavie zegt:

    Leuk ingevuld 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Elaintje zegt:

    Haha een confettikanon! Wel heel vrolijk. Leuke dilemma’s. Ik praat ook niet met zo’n gek stemmetje tegen baby’s hoor. Gewoon normaal.

    Liked by 1 persoon

  4. Falderie zegt:

    Over die tijgerprint ben ik het helemaal niet eens. Dat hangt volgens mij helemaal af van het soort kledingstuk… Maar mooi of lelijk, dat is natuurlijk subjectief 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. sandravda zegt:

    Leuke tag met best wel moeilijke vragen

    Liked by 1 persoon

  6. Zij zegt:

    Genoten van je antwoorden op deze toch wel speciale vragen 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Brubeck zegt:

    Soms gemakkelijke maar even vaak moeilijke dilemma’s. Waarom moeten we toch altijd kiezen 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. damngoodsoffie zegt:

    Een glimlach om veel van je antwoorden. Sommige zijn echte dilemma’s, maar die van dat confettikanon en het weer was echt een no-brainer 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. Billy zegt:

    er zaten toch wel heel speciale vragen tussen, maar je hebt dat mooi ingevuld, Samaja

    Liked by 1 persoon

  10. Evi zegt:

    Hmm best wel moeilijke vragen! Wel leuke antwoorden 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. LJ zegt:

    NOOIT MEER CHOCOLADE?! De horror!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

