As we speak #4

Omdat ik precies vanalles te vertellen heb en we ook weer met vanalles bezig zijn, leek een nieuwe post binnen deze rubriek me ideaal om terug te komen piepen na onze reis :-).

GENOTEN VAN onze reis naar Ijsland. Jongens toch, wat is het daar prachtig! Gletsjers, vulkanen, bergen, ontelbaar veel watervallen, … Het was allemaal om ter mooist.

DSCF1396

We reden er een kleine twee weken rond en net omdat ik niet zo tot in de puntjes voorbereid was, kon ik me vaak laten verrassen. Ik genoot van het gevoel van vrijheid, van de natuur om me heen, van op weg te zijn met de echtgenoot en samen de ervaring te delen en ik heb er echt geen enkele keer lopen piekeren over mijn werk, het kinderen vraagstuk, de bouw van het huis enz… Zo op reis gaan, dat is goed voor mij.

GESCHROKKEN VAN de hitte toen we hier van het vliegtuig stapten. Het was in Ijsland ook mooi weer de laatste dagen, maar dan spreken we over een kleine 20 graden. Het contrast was dan ook groot. We puften en zweetten bij het uitpakken van de koffers, in een living waar het ondanks de zonnewering toch al 26 graden was en mijn haar ging ook meteen kroezen van het verschieten ;-). We zullen een beetje moeten acclimatiseren denk ik, gelukkig zijn we volgende week ook nog thuis. Er is ondertussen al veel was gedaan en deze morgen profiteerde ik van de ochtendstond om de strijk te tackelen, want dat zag ik eind vorige week in zo’n warm huis gewoon niet zitten.

UITKIJKEN NAAR de trouw van onze vrienden zaterdag. Ik ging vrijdag mee om de jurk op te pikken en ben er zeker van dat ze een stralende bruid zal zijn en veel mensen in zeer positieve zin zullen verschieten op de grote dag. Ik moet nog een beetje aan mijn speech werken en hoop dat het allemaal vlot zal verlopen, maar ik kijk ook gewoon erg uit naar dat speciale moment waar wij toch ook maar mooi deel van mogen uitmaken.

7922E86F67

En natuurlijk verlang ik er al naar om los te gaan op het dansfeest, ook daar zet ik als getuige mijn beste beentje voor :-). Nu alleen nog veel oefenen om zelf mijn haar te kunnen opsteken en we zijn er!

GEKEKEN NAAR het tweede seizoen van How To Get Away With Murder. Het werd hier voor de zomer uitgezonden en het stond nog op onze digicorder. Al snap ik niet waarom we zo lang gewacht hebben om te beginnen kijken, het was echt ongelofelijk spannend! Voor het eerst in mijn leven zat ik te bingewatchen en wilde ik zo snel mogelijk weten hoe het zou eindigen. Gisteravond zagen we de laatste aflevering en was ik een beetje teleurgesteld. Dat seizoen drie maar rap komt!

BLIJ MET de vooruitgang bij de afwerking van ons huis. De echtgenoot is meteen gaan kijken toen we terug waren en kwam content terug. De trap zit erin, de laminaat is gelegd, de badkamer is bijna helemaal in orde en de plinten van de vloer zijn ook in orde. We weten nu al dat we op 4 oktober eigenaar worden en het is dan ook zeer geruststellend om te weten dat het daar qua timing en afwerking dik in orde komt. Nog steeds gebeuren er soms dingen die onze bloeddruk de hoogte in jagen en prijzen voor hun communicatie gaan ze niet winnen, maar het werk is gelukkig wel deftig gedaan. We maken stilaan plannen om te schilderen en de schoonouders denken actief mee, soms een beetje te actief. Mijn schoonmoeder heeft nogal de neiging om in overdrive te gaan en alhoewel ze het goed bedoelt, is het soms wat moeilijk om mee om te gaan.

TWIJFELS OVER het bloggen. Ik ben nog geen jaar bezig en heb nu al twijfels, erg hé. Ik doe het heel graag, maar de inspiratie is al minder dan tijdens de begindagen waar ik me moest inhouden om geen twee keer per dag te posten en bovendien heb ik steeds meer schrik dat ik hier al veel te veel persoonlijke dingen verteld heb en het als een boemerang in mijn gezicht gaat terugkeren als iemand van mijn werk of familie mij zou ontdekken. Het is ook zo geweldig druk met de verhuis en alle rompslomp op mijn werk dat ik vrees de komende maanden niet veel tijd te hebben. Het zal hier dus een beetje kalmer worden, misschien maar 1 post per week meer, tot ik weer wat op mijn pootjes terechtgekomen ben.

 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op As we speak #4

  1. Kris10 zegt:

    Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de IJslandverhalen!

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Je vakantie heeft je deugd gedaan, dat is duidelijk!
    Je schrijft wel goed en vlot, je blogs vervelen nooit, maar die twijfels, daar kan je alleen zelf wat aan doen. Over dat persoonlijke, daar heb ik hier de keerzijde van gezien, een juiste balans vinden is zo belangrijk!
    Je moet vooral gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, en zolang je geen dingen schrijft die niet waar zijn kan je geen rekening gepresenteerd krijgen, toch? Niemand kan in jouw plaats beslissen wat je wel of niet mag schrijven…dat moeten ze tegen mij ook niet zeggen!
    Enne..veel plezier op dat trouwfeest! 😀😀

    Liked by 1 persoon

  3. Falderie zegt:

    Ik wil ook wel wat meer Ijslandfoto’s zien! 🙂

    En wat dat bloggen betreft; soms heb je gewoon een periode met minder zin en inspiratie. Laat het een beetje los en voor je het weet komt de goesting weer helemaal terug!

    Liked by 1 persoon

  4. Ik heb niet het gevoel dat je té persoonlijk schrijft op je blog, maar dat moet je zelf weten.
    Wat fijn dat het zo’n leuke vakantie was! En het is eens de omgekeerde wereld: van je sokken geblazen worden door de hitte als je in België toekomt… 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad in IJsland. Ik wens jullie alvast een hele fijne bruiloft toe. Dat het maar een mooie dag mag worden voor jullie vrienden!

    Liked by 1 persoon

  6. Conny zegt:

    Ik heb ook heel vaak hetzelfde met bloggen, maar doe het toch nog steeds. De laatste tijd heb ik wel een pak meer lezers, maar uiteindelijk blog ik wel voor mezelf. En dat wil ik ook blijven doen. Het gaat niet om de inspiratie maar om wat je op dat moment kwijt wilt of van je af wilt schrijven. Het is natuurlijk wel leuk als mensen je blog lezen, maar daar zit een gevaar in dat je dan gaat schrijven om je lezers te plezieren. Het is natuurlijk maar net wat je doelstelling is met bloggen. Ik vind het leuk om ze te lezen, maar blijf jezelf en als je geen inspiratie hebt, dan blog je gewoon niet…
    (IJsland staat ook nog op mijn bucket list…)

    Liked by 1 persoon

  7. Flavie zegt:

    Ik wil graag meer lezen over Ijsland… lijkt mij zo’n mooie reis.
    Het bloggen dat komt wel terug… iedereen heeft wel zo zijn twijfels of dipje…

    Liked by 1 persoon

  8. greet zegt:

    Leuk dat Ijsland zo goed is bevallen! Dat bloggen moet je doen zoals het voor jou best uitkomt. Of je nu één keer per maand of elke dag post, ik kom hier in elk geval met plezier lezen.

    Liked by 1 persoon

  9. Brubeck zegt:

    Ijsland, mooi maar wij hopen dat de vulkanen nog twee of drie weken rustig blijven zodat we naar Canada kunnen en weer terug 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Evi zegt:

    Wat fijn om te lezen dat je vakantie zo goed is meegevallen! Ik ben erg benieuwd naar meer foto’s 🙂 Ik was ook vrij teleurgesteld met het seizoenseinde van How to get away with murder maar kan ook niet wachten tot seizoen 3 start 🙂 Die twijfels over bloggen die heb ik ook wel eens en dan verschijnen er ook wel eens wat minder frequent posts. Ik lees je in ieder geval erg graag & hoop alvast dat je blijft bloggen, al dan niet op een lager tempo!

    Liked by 1 persoon

  11. LJ zegt:

    Ik had (heb) het ook een beetje lastig met acclimatiseren, gelukkig zaten wij tijdens de Belgische hittegolf nog lekker fris in Noorwegen! :p
    How to get away with murder, ik heb dat ook een tijdje gevolgd, maar er zat te veel tijd tussen de afleveringen, ik raakte de draad en zo ook de spanning een beetje kwijt. Mss is bingewatchen dan idd wel de oplossing!
    Hééé niet stoppen met bloggen hé! Ik kom hier graag lezen, net omdat je zo persoonlijk blogt. Als je twijfelt over iets, kan je een postje altijd achter wachtwoord publiceren. Maar ja dan staat de hele blog op den duur achter een muur, dat probleem heb ik ook…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

