Vaarwel vakantiegevoel

Ik ben moe. En dat na amper 4 dagen terug op het werk. Daar zal de vakantieweek die we thuis hebben doorgebracht wel iets mee te maken hebben want we hebben niet bepaald stilgezeten.

Er werden telefoontjes gepleegd naar verhuisfirma’s, mailtjes gestuurd naar de notaris, de bank en de contactpersonen van de aannemer om nog wat zaken uit te klaren. We probeerden de gas en de elektriciteit op hun vraag al aan te sluiten, maar blijkbaar hadden ze het nog niet nodig gevonden om de gasinstallatie te laten keuren. De man van Eandis moet dus nog eens terugkeren en dat gaat ons 150 euro kosten. Daar gaat nog serieus over gediscussieerd worden alleszins… De mannen van de bouw zijn tegenwoordig ook zodanig slecht bereikbaar, dat we onszelf erop betrappen dat we dingen overnemen en die dan maar zelf gaan regelen, terwijl dat toch helemaal niet de bedoeling is. We bouwen immers niet zelf, maar kopen een nieuwbouwwoning aan. Deze morgen nog hing de firma van de keuken aan de lijn om te regelen wanneer ze konden komen. Wij moeten die mannen hun werfschema nu toch niet opmaken?

We gingen ook nog eens kijken naar het huis vorige week en zagen een aantal dingen die hopelijk nog in orde zullen gebracht worden voor de oplevering en anders zeker genoteerd moeten worden. Ik was eigenlijk beter niet gaan kijken, want daarna liep ik weer volop te piekeren. Er moet niet veel meer gebeuren, maar ze gaan toch wel nog een aantal dingen beter moeten afwerken.

Ook de verhuis zelf zijn we al aan het voorbereiden. Er kwam, na lang aandringen, een man van een verhuisfirma kijken op ons appartement en die zei meteen dat het niet simpel zou worden om de meubels uit onze living te krijgen. Toen we introkken, waren de appartementen onder ons nog niet bewoond en waren er nog geen tuintjes, waardoor ze gewoon met de vrachtwagen tot onder ons balkon konden rijden. Nu moeten ze over tuintjes en de garages heen geraken en dat lukt dus niet zomaar. We gaan door de tuin van de onderbuurvrouw moeten en door haar garage. Blij werd ik niet bepaald van dat nieuws. En al helemaal niet omdat het een bijzonder dure onderneming belooft te worden… Gelukkig is de buurvrouw akkoord, ze maakte er werkelijk geen enkel probleem van. We gaan haar alleszins in de bloemetjes zetten nadien, want zonder haar toestemming hadden we ferm in de miserie gezeten.

Zaterdag was er dan de langverwachte trouw van een van mijn beste vriendinnen. Het werd een bijzonder mooie dag, met een prachtig feest. Ze hadden op voorhand veel stress gehad door de voorbereidingen en door hun speciaal concept hadden ze zich ook veel extra werk op de hals gehaald. Maar het resultaat mocht er zijn, de tent waar het feest plaatsvond was werkelijk prachtig! De ceremonie is goed verlopen en daar was ik, als verantwoordelijke, blij om. Er werd veel gelachen met de anekdotes van vroeger en ik kreeg het rumoerige publiek zelfs muisstil met mijn speech. De bruid pinkte een traantje weg en ik had de grootste moeite om zelf niet in tranen uit te barsten, maar slaagde er gelukkig in om mijn stem onder controle te houden. Op de dansvloer kwamen er verschillende mensen naar me toe om te zeggen hoe mooi ze het vonden, zelfs mensen die ik niet ken, en dat deed enorm veel deugd. Ik zeg niet gauw dat ik iets goed gedaan heb, maar nu ben ik heel tevreden over hoe ik dat aangepakt heb :-). Het dansfeest was een knaller met veel ambiance en ik amuseerde me kostelijk. Man, wat kan ik van zo’n dingen genieten! We zijn pas om 5u30 naar huis gegaan en waren de dag nadien geradbraakt. We zijn duidelijk geen 21 meer ;-).

Toen we maandag terug aan de slag moesten, waren we alweer uitgeslapen, maar het lijkt alsof ik nu pas de weerslag krijg. Ik verlang alweer naar het weekend en dat vakantiegevoel lijkt alweer helemaal verdwenen. Toen ik maandag op kantoor kwam, vroeg niemand naar mijn verlof of hoe het met mij was, wat me meteen weer met mijn voeten op de grond zette en me deed beseffen wat me precies stoort aan mijn werkomgeving. De echtgenoot is maandag ver de hele dag bezig geweest met vragen over IJsland en zijn verlof te beantwoorden en praatjes maken met de collega’s die blij waren om hem terug te zien. Het contrast met mijn situatie is groot… Er hangen nog steeds veranderingen boven mijn hoofd, waarvan ik niet weet hoe ze voor mij gaan uitdraaien. Ik moet niet vrezen voor mijn ontslag ofzo, maar het zou mijn takenpakket helemaal kunnen omgooien en er moet iemand naar Brussel gestuurd worden voor een bepaald project. Ik hoop dat ze niet aan mij denken, want als ik nu ook nog eens naar Brussel moet beginnen pendelen de komende maanden, ga je mij helemaal bij elkaar kunnen vegen tegen het einde van het jaar.

We staan voor een enorm drukke periode en moeten erdoor, jammer genoeg heb ik op voorhand al het gevoel dat ik niet veel energie over heb. Was het al maar november, dan konden we al genieten van ons nieuwe huis in alle rust en wat op adem komen. Die flash forward knop zou ik toch heel graag vinden!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Vaarwel vakantiegevoel

  1. Je weet wat men zegt van die ‘laatste loodjes’… (gelden ook voor ‘eerste loodjes’). Straks val je terug in het normale ritme…

    Liked by 1 persoon

  2. kliefje zegt:

    Oh verhuizen is killing. Het staat niet voor niets in de top 10 van dingen die de meeste stress geven. Sterkte daar!

    Liked by 1 persoon

    • Samaja zegt:

      Dank je! 6 jaar geleden verhuisden we van ons ouderlijk huis naar een appartement en dat was eigenlijk heel snel in orde, ook omdat we gewoon allemaal nieuwe meubels kochten en die ter plaatse geleverd werden. Maar nu moet ons hele hebben en houden verhuizen en dat heb ik onderschat!

      Like

  3. greet zegt:

    Fijn dat de langverwachte trouw zo goed is verlopen! Dat gedoe met de verhuis is minder leuk..nog even volhouden en dan zitten jullie in jullie nieuwe huis.

    Liked by 1 persoon

  4. SANDRA zegt:

    Niet leuk om zo terug te komen van vakantie hé, ik had net hetzelfde voor. Nog even doorbijten maar vergeet jezelf toch af en toe niet. Grtjs!

    Liked by 1 persoon

  5. Zij zegt:

    O’ dat is zo jammer, dat het vakantiegevoel al helemaal verdwenen is. Echt niet fijn op je werk om je zo meteen al in een dik dossier te smijten, zonder ook maar eens even te informeren naar je vakantie.

    ‘k Ben zo blij voor je, dat het trouwfeest zo’n succes werd! Je ziet.. soms is het helemaal niet nodig om te gaan stressen. Je hebt dat super gedaan! Hou die complimentjes van die mensen heel lang vast 😉

    Een verhuis.. ik zal daar ook door moeten en begin nu al te stressen als ik daar nog maar aan denk 😦

    Liked by 1 persoon

  6. Liese zegt:

    ik ben 4 keer verhuisd tot ik hier terecht kwam. Tip: zet op je dozen “waar het naartoe moet” naast wat erin zit. Zo geef je eventuele helpers minder vraagwerk 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Evi zegt:

    Wat jammer dat je vakantiegevoel verdwenen is. En zo een terugkeer op het werk draagt daar natuurlijk niet toe bij. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over de mogelijke veranderingen en dat je niet naar Brussel gestuurd wordt. Top dat het trouwfeest zo goed verlopen is. Heel veel verhuissucces!

    Liked by 1 persoon

  8. LJ zegt:

    Niet leuk om zo ontvangen te worden op je werk. Bij mij werden wel een paar vragen gesteld, maar die gingen dan vooral over het weer – iedereen denkt dat het in Scandinavië altijd slecht weer is, namelijk.
    Ik hoop dat je snel opheldering krijgt op je werk. Ik weet niet waar je woont, moest het in de buurt zijn kom ik graag helpen met verhuizen als dat de stress een beetje lichter zou maken 😉

    Liked by 1 persoon

  9. Flavie zegt:

    Er zijn fijnere manieren om terug aan het werk te gaan… hopelijk gaat het al wat beter met de vermoeidheid.

    Liked by 1 persoon

  10. Pingback: Good things – september | Samajatalk

Geef een reactie

